Formula 1 som MMO - kan det verkligen gå?

Robot
Medlem
Formula 1 som MMO - kan det verkligen gå?

Project Torque är la ett liknande lir? Kan väl kanske inte ses som "åt det realistiska och detaljerade hållet" men samma genre iaf?

Medlem
Medlem

Varför begränsa sig till F1 och 60-talet?

Kommer troligen inte sälja speciellt bra.

Inaktiv

Är inte säkert på den här men kanske blir bra

Medlem

Det kan bli ganska coolt med stora tävlingar och sånt.


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

Project Torque är av racing-mmo genren och detta som tydligen kommer vara begränsat kommer nog locka spelare i början sen hittar dom PT och försvinner och detta mmo dör ut...


signatur

Chooch it

Medlem

Alltid kul med racingspel, eller ännu hellre - racingsimulatorer!

Lurar dock på hur "massive" det kan bli med tanke hur många som ryms på griden i vanliga fall. Jag vet inte hur många bilar som startade ett lopp på 60-talet men 20-30 st känns ju inte så MMO direkt...

Inaktiv

Gamers first....

Mu online ligge på hemsidan och det kostar i månaden om man ska över lvl 60 har jag för mig.


signatur

a"C"RED -

Medlem

Trackmania? Någon?

Är det något online racing-spel som har lyckats är det väl det?

Medlem
Skrivet av Daerken:

Trackmania? Någon?

Är det något online racing-spel som har lyckats är det väl det?

Jag tänkte också direkt på trackmania... Anledningen till att det varit sån succé är ju att det är gratis och så välgjort för att vara ett gratisspel.

Onlinevarianten av trackmania är så jävla beroendeframkallande men i singelplayer suger spelet ordentligt.

Medlem
Inaktiv

Om ni söker Racing simulator och onlinerace så vurmar jag för Live for Speed (www.lfs.com)

jag hoppas att det här är lika lattjo

Medlem

Känns som en kul idè

Medlem

Trackmania är ett online bilspel ja men mmo ne det kan jag inte påstå finns minst 2 andtra titlar som kan betraktas som mmoo torque o så finns det som är ännu mer arkad men skitskoj dock inte spelat på länge kan inte namnet .


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

MrMadMan, klart det kommer sälja dåligt, t.om. inte alls eftersom det är gratis.

Gratisspel brukar inte vara något att hänga i granen.

1
Skriv svar