Medlem
Musmatta

Tjena jag ska då köpa mus matta
[http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=641]
[http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=178]
[http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=803]
[http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=812] undrar vilken ni tycker är bäst och vilken jag ska välja. Visa gärna vilka ni rekomenderar. tack / j.p
EDIT: ska ha en 3.0 till
EDIT: kom inte med en massa olika det förvirrar mig bara :S

Medlem

QPAD CT Large Black
Väldigt bra då den har mycket utrymme, bra glidmotstånd som gör att HSena sätts alldeles perfekt på motståndaren!
Nackdelen är att den kräver ett större bord och blir ganska sliten ganska snabbt, speciellt om inte du har SkateZ.

7/10

SteelSeries 5L
Denna är även också ganska stor, men har inte lika mycket friktion vilket gör att man snabbt och enkelt kan dra 180graders och snabbt spraya ner fiendeklungan som kommer springandes.
Nackdelen är som sagt att den inte har lika bra motstånd när man glider med musen för ett RyckHS, men om du är en spray n prayer så är den här perfekt för dig!

8/10

SteelSeries 5L compLexity
En ganska reko musmatta, lite mindre än ovan nämnda vilket gör att man har snävare yta och kan kanske inte dra lika effektiva RyckHS på fienden, men passar för dig som hellre sitter och horar med AWP än rushar med colten eller Akn!
Är lite som en hybrid mellan plast (lätt att förflytta musen vid spray) och tyg (förbättrar stabiliteten i siktet när du campar) och gör det ganska mediokert tyvärr, men om du är en AWP whore, go for it!
7/10

SteelSeries Qck Heavy
En favorit för mig och många andra cs-prolirare så som X3qtR_1337, Dr.H3aD5h07 och 101HS(warmup), den har stabilitet och tjockhet vilket innebär att man lätt kan ta musen och dunka ner den i mattan utan risk för att ens aimhand ska ta någon skada, lagomt stor som gör att man kan AWP-whorea och även äga med Colt eller deagle.

Har även tyg enbart vilket gör att man får lite motstånd, glöm inte SkatZn bara!

10/10


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Den översta har jag. Inget fel på den inte. Till den så har jag en logitech G9 mus. Jag fattar inte hur jag klarade mig utan den.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

QPAD CT large black


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Hade kört på en SteelSeries QcK Heavy. Hårda musmattor går bort direkt hos mig.

Medlem
Skrivet av Greger:

QPAD CT Large Black
Väldigt bra då den har mycket utrymme, bra glidmotstånd som gör att HSena sätts alldeles perfekt på motståndaren!
Nackdelen är att den kräver ett större bord och blir ganska sliten ganska snabbt, speciellt om inte du har SkateZ.

9/10

And there you have it folks!


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Youtube-proffs

Haha, jag satt grymt många HS i mina storhetstider inom gamerlivet på en musmatta från Clas Ohlson.

Gillar dig Greger för att du tror att musmattan gör gamern !


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Sätt lite anti-friktions medel på bordet och vipps så har du en gigantisk bord-mus-matta


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

200:- för en musmatta?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Exeron:

200:- för en musmatta?

Om du testat en dyrare musmatta och jämfört den med en 25:- musmatta från Claes Ohlsson så skulle du inte ställa den frågan.

Medlem

jag hade en musmatta med en bild på mina föräldrar jag fick från min mormor i 3 år innan den gick sönder.. sen köpte jag en musmatta för 150-200 pix, den dyra va sämre.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag har qpad eller liknande, jag gillar materialet, det glider bra och det är bra att den är stor.

Nackdelen är att den del av armen som konstant ligger på musmattan tenderar bli en smula irriterad, men min hud är delikat som en blomma i solnedgång i en bördig lund i andalusien.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag har qpad eller liknande, jag gillar materialet, det glider bra och det är bra att den är stor.

Nackdelen är att den del av armen som konstant ligger på musmattan tenderar bli en smula irriterad, men min hud är delikat som en blomma i solnedgång i en bördig lund i andalusien.

Samma för mig, huden blir lite irriterad.. Qpad slits ganska mycket. Köpte en egen-designad XXXL för några år sedan, med vit färg såklart. Kan säga att den är svart nu och kommer ligga i soptunnan inom en vecka.

Den var dock rena drömmen i början, så jag rekommenderar den varmt!

Medlem
Skrivet av dArp:
Skrivet av CastorFiber:

Jag har qpad eller liknande, jag gillar materialet, det glider bra och det är bra att den är stor.

Nackdelen är att den del av armen som konstant ligger på musmattan tenderar bli en smula irriterad, men min hud är delikat som en blomma i solnedgång i en bördig lund i andalusien.

Samma för mig, huden blir lite irriterad.. Qpad slits ganska mycket. Köpte en egen-designad XXXL för några år sedan, med vit färg såklart. Kan säga att den är svart nu och kommer ligga i soptunnan inom en vecka.

Den var dock rena drömmen i början, så jag rekommenderar den varmt!

Ifall det är en Qpad CT White du har så är den faktiskt tvättbar


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

Qpad kan jag rekomendera. Dom håller inte så jätte länge, men är riktigt goa! (den stora dvs)


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Ända tills pärmen gick sönder så använde jag grundskolans kartbok som musmatta. Fungerade skitbra.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

QcK
Steel

Står det nere i hörnet på min, den är tun och i tyg. Funkar skit bra, vet dock inte vad den heter.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem

Kan ju tillägga att slides nöts olika mkt på olika mattor, friktion har också betydelse.

jag själv gillar stora hårda mattor med låg friktion (har även anti-friktions medel på den)


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Citat:

Greger

SteelSeries Qck Heavy
En favorit för mig och många andra cs-prolirare så som X3qtR_1337, Dr.H3aD5h07 och 101HS(warmup), den har stabilitet och tjockhet vilket innebär att man lätt kan ta musen och dunka ner den i mattan utan risk för att ens aimhand ska ta någon skada, lagomt stor som gör att man kan AWP-whorea och även äga med Colt eller deagle.

Har även tyg enbart vilket gör att man får lite motstånd, glöm inte SkatZn bara!

10/10

Hmm, trodde inte den var så bra (Har en sådan)


signatur

Rawr

Medlem

Har en Qpad 4mm. Underbar musmatta, skulle aldrig byta ut den mot något annat än en annan Qpad. The tjocka varianten är skön att ha handen på under även flera timmars spelande. Sen kan man byta plats att ha handen på utan att flytta på musmattan tack vare storleken. Har man en hård och irriterande bordskant på t.ex. lan så kan man bara låta 1/3 av mattan ligga på kanten vilket gör den mycket behagligare. Sen flyttar mattan aldrig sig en millimeter vid spelande.

Prestandan är perfekt tillsammans med min mx518. Friktionen är högre men fortfarande jämn än vid hårda mattor. Men själv så ogillar jag fullständigt glid.

Enda nackdelarna skulle vara storleken och slitaget. Storleken är enkelt fixad då det finns mindre modeller och du kan faktiskt klippa mattan till att passa skrivbordet exakt.

Slitaget är något som jag ännu inte märkt av (3år) men jag kan tänka mig att den slits lite snabbare än hårda mattor och att den skulle vara något svår att få ren om man spiller på den.

Som sagt, älskar Qpads mjuka och tjocka musmattor.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av SoniC:

QcK
Steel

Står det nere i hörnet på min, den är tun och i tyg. Funkar skit bra, vet dock inte vad den heter.

Har också en sån men de vet i tusan vad den mer heter:P


signatur
Inaktiv

Jag ville alltid ha lite motstånd tidigare.

Nu använder jag en musmatta av glas.

Hårdare med mer glid kan det inte bli.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Kör med en Razer Mantis Speed, som jag gillar. Stor som ett as och ligger riktigt bra.. Inte för att jag har nå behov av den längre då jag inte kör FPS spel

1
Skriv svar