Slipknot-All hope is gone

Medlem
Slipknot-All hope is gone

Hey jag undrar vad ni tycker om slipknots nya album all hope is gone.
Själv så tycker jag att den är ganska bra men kunde ha blivit bätre


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Den här är respekt!


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Den här är respekt!

Fel band, l2read.

Jag är besviken med All hope is gone. Eller egentligen inte faktiskt, det var ungefär vad jag hade väntat mig efter att dyngan som är Vol 3 kom.

RIP Slipknot 1995 - 2004.

Medlem

Ptja, först så kändes plattan som en blek sak med tydliga spår av Stone Sour men efter ett par lyssningar känns den helt okey. Skulle gärna vilja ha en Iowa pt. 2 men men..

Medlem

bara hört psychosocial än så länge man jag ska ta mig i kragen och skaffa skivan senare.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av WaltX:

Den här är respekt!

Du och din Metallica


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Som Mullins sa så påminner det lite för mycket om Stone Sour.
"Snuff" låter som Stone Sour blandat med Vermilion part 2, helt okej låt dock.

'Til We Die har jag också lyckats hänga upp mig på. Låten är helt okej, men den låter bara så gay :O!

Psychosocial och Sulfer är utan tvekan favoritlåtarna, dem är bra :D!

Som sagt, give Iowa 2 =(!

Medlem

Den är sådär, mycket stensurt över den. Knappast någon ny Wait and Bleed eller SIC. Men bara lyssnat igenom två gånger än, men bättre än subliminal verses om inte annat


signatur

[color=black]Useless corpse. Jesus loves you. Useless corpse.[/color]

Medlem

Psychosocial och all hope is gone är bra, dock så blev jag lite fundersam över "til we die" O.o

Medlem

Slipknot!? Ja, se dagens ungdom...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

WTF!? Har Slipknot släppt ny platta? Varför har jag inte hört om detta!? *Springer till skivbutiken*

Medlem

Nix tror inte det men jag har hört den ifrån en polare som laddade ner den


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Nix tror inte det men jag har hört den ifrån en polare som laddade ner den

Aka din brorsa

Men jo, det har dem. Även AC/DC och Metallica kommer med en ny platta väldigt snart.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

skivan är bra tycker jag, faktiskt riktigt bra men de är bara nått som känns fel på vissa låtar. de kan vara att dom låter väldigt lika stone sours låtar men jag vet inte.


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MilleX:

Nix tror inte det men jag har hört den ifrån en polare som laddade ner den

Aka din brorsa

Men jo, det har dem. Även AC/DC och Metallica kommer med en ny platta väldigt snart.

Vad menas med det?


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:
Skrivet av WaltX:
Skrivet av MilleX:

Nix tror inte det men jag har hört den ifrån en polare som laddade ner den

Aka din brorsa

Men jo, det har dem. Även AC/DC och Metallica kommer med en ny platta väldigt snart.

Vad menas med det?

Att han inte köper att det var din polare som tankade skivan ^^.

Skrivet av SwedishChaos:

Psychosocial och all hope is gone är bra, dock så blev jag lite fundersam över "til we die" O.o

Den är lite smått gay, jag antar att den handlar om bandmedlemarnas förhållande till varandra, ett utdrag ur låten :

My last true confession will open your eyes, I've never known trust like the nine
Let it be spoken, let it be screamed, they'll never ever take us alive.

Medlem

Okey


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Okey

Hörrudu, det var inte direkt ett informerande inlägg, var det mitt inlägg du ville kommentera så citera gärna =)!

Medlem

Jaja, nu tycker jag att vi har kommit bort ifrån temat som är slipknot.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

jag gillar typ 2 låtar från slipknot.
Gillade inte någon speciellt mkt från det senaste albumet dock.


signatur

Rawr

Medlem

Måste lyssna på platan! Gillade slipknot väldigt mycket när jag var liten (var väldigt tungt i förhållande till hitz for kidz)!

Medlem

Får väl ta och provlyssna albumet. Har bara lyssnat på Psykosocial som var lite sådär. Bra refräng men lite meningslös text.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Har snabbt lyssnat igenom låtarna och måste säga att jag HATAR Slipknot över allt annat. Dom har blivit soft som satan ju. Inte för att dom var hårda innan, dom försökte vara hårda.
Slipknot är nog världens mest överskattade band, 9 medlemmar, Där bara 5 gör jobbet, åldersnittet mellan fansen är 10-14 år.
Tro mig, jag vet! Har själv älskat dom en gång i tiden, tills man fick höra riktig metal!

Jag vet att detta är ett whine inlägg, och jag älskar att göra dom!

QRT
Medlem

Psychosocial är bland de sämsta låtarna jag hört i år. Vad fan har hänt, jag gillade s/t och Iowa. Men detta är bara fjanterier. Stonesour suger för övrigt.

Edit: Obzen, där har ni musik. Årets platta hittils.

Medlem

Har ite hunnit ge den så mycket tid än. Lätt genomspelning i bilen bara men den känns väl ungefär som jag förväntade mig, alltså åt subliminal verses plattan vilket är helt ok för min del. Min favorit är fortfarande Slipknot-skivan och den tror jag aldrig att dom kommer kunna överträffa men jag älskar att dom försöker


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem

Själv så har man lyssnat på albumet för lite för att göra ett fullständigt uttalande om det.

Visst dom har blivit mjukare och det var inte lika bra som Slipknot - Slipknot som släpptes 1999 och kommer nog aldrig med ett album som är bättre än det. Men dåligt är det inte visst dom har blivit mjukare men då varierar dom betydligt mer vissa är mjuka tex. Snuff hur härlig akustisk låt där han sjunger med känsla men då gillar jag ju Stone Sour också. Och så har vi All hope is gone fyfan vilken adrenalin laddande låt dra åt helvete den är hård den. Men något som jag också gillar med albumet är att dom varierar mycket vissa är hårda/mindre hårda/milda och det gillas variation är bra.

Men Corey Taylor är jäkligt skicklig sångare måste jag säga.

Men årets platta enligt mig är 36 Crazyfists - The Tide And Its Takers.

Medlem
Skrivet av Reaction:

Har snabbt lyssnat igenom låtarna och måste säga att jag HATAR Slipknot över allt annat. Dom har blivit soft som satan ju. Inte för att dom var hårda innan, dom försökte vara hårda.
Slipknot är nog världens mest överskattade band, 9 medlemmar, Där bara 5 gör jobbet, åldersnittet mellan fansen är 10-14 år.
Tro mig, jag vet! Har själv älskat dom en gång i tiden, tills man fick höra riktig metal!

Jag vet att detta är ett whine inlägg, och jag älskar att göra dom!

Sedan finns det ju faktiskt de som har hört "riktig" metal (antar att du menar band som black sabbath, metallica, slayer osv...) men fortfarande gillar band som slipknot med tanke på att det inte är samma sak som de "riktiga" metal banden.

OBS: Har inget imot de band som jag skrev som "riktiga" metalband, det är bara det att jag blir trött på folk som tror att alla som lyssnar på slipknot inte har hört det som är "bättre"!

Personligen så tycker jag att "nu-metal" band som korn, slipknot och mudvayne är bättre än de "rena och riktiga" metalbanden!

QRT
Medlem
Skrivet av Kresko:

Personligen så tycker jag att "nu-metal" band som korn, slipknot och mudvayne är bättre än de "rena och riktiga" metalbanden!

fail

Medlem
Skrivet av QRT:
Skrivet av Kresko:

Personligen så tycker jag att "nu-metal" band som korn, slipknot och mudvayne är bättre än de "rena och riktiga" metalbanden!

fail

Tack för att du fattar vad jag menar

QRT
Medlem
12
Skriv svar