Eftersnack om Team Fortress 2
Jag är nybörjare på TF2 , men jag måste nog säga att det förra systemet verkade vettigare. Du kan ju lira i 5 timmar utan att få något vapen/mojäng. Spelet är dock riktigt roligt , är lite rostig på de olika klasserna och banorna. Spy är nog den svåraste klassen att bemästra..:(
War never changes.
Gillar nya sättet, visst man kan ha otur att inte få något på flera timmar, men du kan oxå få mågna saker snabbt :P.
Plus att man inte måste lira sniper för att få sniper grejer, då kan alla spela de klasser de vill så behöver det inte vara 19 snipers och 19 scouts på varje lag etc
Men är det även vapen man får genom att bara spela? eller gäller det bara items som kiss i burk eller sköld på ryggen som man får på det här sättet?
Jag har fått massa olika vapen. Ny hagelbrakare till scouten. Ny minigun till Heavy, och många fler.
Fick t.ex. The Ambassador (Spy-revolvern) utan att ha spelar spy mer än 2 min totalt ^^
Har totalt 7 timmars spel loggade.
En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.
Sämsta updaten på länge helt ärligt.
1. Ingen av itemsen som finns till Sniper eller Spy är riktigt bra, endast ambassador som är riktigt bra. Sniperns items är dåliga eftersom att du byter ut SMG:n mot både sköld och Jarate. Fast det är min åsikt ;).
2. Item drop system är helt värdelöst. Du får kopior av items, de enda items man vill ha är de nya eftersom att du fortfarande kan få de gamla med milestones. Eftersom att systemet bygger på slumpen så kommer det betyda att vissa kommer får alla items första dagen och vissa kommer inte få några, själv har jag bara fått pilbågen, resten kopior av tidigare items jag redan hade. Nu måste man verkligen farma items! De är fan som att hoppa in i wow och "grinda" en specific epic från random mobs. Det är helt jävla random!
3. Ett item trade system kommer INTE hjälpa, vem vill tradea? Vem vill byta till sig en Cloak and Dagger för 4 mackor, 2 hattar och 3 backburners.
4. Achivements är just nu meningslösa. Du får inget för dem, samt att snipers och spys achivements är till stor del likadana, de har bara bytt namn på dem och gjort dem för klasserna. Inget unikt, skit trist!
Men är det även vapen man får genom att bara spela? eller gäller det bara items som kiss i burk eller sköld på ryggen som man får på det här sättet?
Jag har fått massa olika vapen. Ny hagelbrakare till scouten. Ny minigun till Heavy, och många fler.
Fick t.ex. The Ambassador (Spy-revolvern) utan att ha spelar spy mer än 2 min totalt ^^
Har totalt 7 timmars spel loggade.
Ja du.. jag har 94 timmar spelade men inte fått ett enda item.
kan nog hålla med om att det här systemet inte är speciellt bra, inte speciellt rättvist skulle man kunna säga. Om en får 2 objekt på 1 tim och en annan får inga på 10 tim, inte speciellt rättvist enligt mig, man borde behöva kämpa för items, som det var förut, eller så skulle de kanske kunna föra in så att man får experience points istället, eller poäng som man köper nya items för kanske.
cags
Jag gillar det i alla fall, verkar dock vara en aning lite för slumpmässigt om något. Men det bidrar med en rätt avslappnad känsla, istället för att nöta achievements, för det är faktiskt inte alla som vill det. Det blir mer casual, more for everyone alltså.
"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."
PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT
Jag tycker systemet är bra, man slipper tänka på achievements hela tiden bara att spela och hoppas att man har tur. Har fått 22 items på 47 timmars played.
Du tycker att systemet är bra när du fått 22 items på 47 timmar och jag inte ett enda på 97 timmar?
Dessutom nöter man inte achivement servers längre, man går in i idle servers och bara låter datorn stå på. Låter ju mycket bättre, man får sjukt grymma skills...
Jag har lirat hela helgen utan att få ett enda item, dock tycker jag detta systemet äger det gammla. Av den enkla anledningen att man faktiskt kunde spela spelet hyffsat direkt efter uppdate utan att det va 16 sniper i lager som försökta sammla hjärndöda spelförstörande achivements av typen: "übra en sniper som dödar tre personer" eller nått annat helkorkat ingen skulle göra om man va i sina sinnes fulla bruk.
Eftersom jag inte fått några random dropps än så kan jag inget säga om sniper och spy men i princip alla unlucks förutom medics är helt värdelösa gämfört men defaultvapnet så jag lider inte att att inte få något. Enda jag skulle vilja ha vore väl en rolig hjälm isåfall.
Folk spelade på achivementservrar förut och ildar på servrar nu, båda sätten är en genväg för att få items och jag skiter verkligen i om folk gör det eller ej.
Om du verkligen stör dig så mycke på att nån spy har fått ambassador och dödar dig med den, byt till scout ist och jag lovar dig han aldrig lyckas plocka dig om du kan spela.
En mycke enklara lösning än att behöa "idla" till sig ett item.
Sämsta updaten på länge helt ärligt.
1. Ingen av itemsen som finns till Sniper eller Spy är riktigt bra, endast ambassador som är riktigt bra. Sniperns items är dåliga eftersom att du byter ut SMG:n mot både sköld och Jarate. Fast det är min åsikt ;).
Tycker att dead ringer är ganska bra.
Med tanke på att vissa får saker efter någon timma och andra gnäller över att inte fått något på 98 timmar måste väll bevisa att det inte enbart har med spelad tid att göra? Jag är inte insatt men det borde ju finnas flera faktorer än bara tiden. Annars kunde man ju stå och idla i 100 timmar och få allt. Eller har jag fel?
Med tanke på att vissa får saker efter någon timma och andra gnäller över att inte fått något på 98 timmar måste väll bevisa att det inte enbart har med spelad tid att göra? Jag är inte insatt men det borde ju finnas flera faktorer än bara tiden. Annars kunde man ju stå och idla i 100 timmar och få allt. Eller har jag fel?
Det är ju just det alla gör nu, finns massa servrar med archivement_idle där alla bara går in i spectator-mode och sen låter spelet köras i bakgrunden medans vapena droppar in.
Med tanke på att vissa får saker efter någon timma och andra gnäller över att inte fått något på 98 timmar måste väll bevisa att det inte enbart har med spelad tid att göra? Jag är inte insatt men det borde ju finnas flera faktorer än bara tiden. Annars kunde man ju stå och idla i 100 timmar och få allt. Eller har jag fel?
Fel, du kan få items när du spawnar, väntar på att rundan börjar etc etc. T.om. sett folk få items i specctator. Däremot kan du inte iddla utan att göra något, du måste välja en klass, hoppa, gå, skjuta etc. Det är 100% random! Men det valve har sagt är att det SKA vara tid men det fungerar inte så.
"Basing it off time also has the benefit of ensuring that if you play a lot of TF2, you're going to get more items than players who don't."
Största skiten de någonsin gjort, men det märks på deras forum hur sjukt nerspammade de blir p.g.a. updaten.
Med tanke på att vissa får saker efter någon timma och andra gnäller över att inte fått något på 98 timmar måste väll bevisa att det inte enbart har med spelad tid att göra? Jag är inte insatt men det borde ju finnas flera faktorer än bara tiden. Annars kunde man ju stå och idla i 100 timmar och få allt. Eller har jag fel?
Det är ju just det alla gör nu, finns massa servrar med archivement_idle där alla bara går in i spectator-mode och sen låter spelet köras i bakgrunden medans vapena droppar in.
Det gör egentligen inget eftersom dom suger så fantastiskt mycket sen när dom väl börjar spela. Till skillnad från word of fjortiscraft så kräver TF2 viss träning för att inte bli ägd hela tiden.
Varför gjorde dom så man kan få dubbletter o inte så att man alltid får alla vapen INNAN man får flera av nåt....
Då skulle man ju veta att man sakta men säkert går mot nya grejer ...
jaja har iaf fått cloak and dagger o Jarate:D
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Föresten är det bara jag som inte längre kan se vad för vapen jag visar som förklädd spy??
Förr hördes ett svoch varje gång man tryckte på "re-disguise" men inte nu längre
Tror inte det blev när jag fick cloak n dagger tror det blev efter updaten
Någon ide hur fixa??
If the left one isn´t right, right is the only one left, right?
Jag tycker systemet är bra, man slipper tänka på achievements hela tiden bara att spela och hoppas att man har tur. Har fått 22 items på 47 timmars played.
Du tycker att systemet är bra när du fått 22 items på 47 timmar och jag inte ett enda på 97 timmar?
Dessutom nöter man inte achivement servers längre, man går in i idle servers och bara låter datorn stå på. Låter ju mycket bättre, man får sjukt grymma skills...
97timmar sen i torsdags? Imponerande.
Med tanke på att vissa får saker efter någon timma och andra gnäller över att inte fått något på 98 timmar måste väll bevisa att det inte enbart har med spelad tid att göra? Jag är inte insatt men det borde ju finnas flera faktorer än bara tiden. Annars kunde man ju stå och idla i 100 timmar och få allt. Eller har jag fel?
Fel, du kan få items när du spawnar, väntar på att rundan börjar etc etc. T.om. sett folk få items i specctator. Däremot kan du inte iddla utan att göra något, du måste välja en klass, hoppa, gå, skjuta etc. Det är 100% random! Men det valve har sagt är att det SKA vara tid men det fungerar inte så.
"Basing it off time also has the benefit of ensuring that if you play a lot of TF2, you're going to get more items than players who don't."
Största skiten de någonsin gjort, men det märks på deras forum hur sjukt nerspammade de blir p.g.a. updaten.
Vad jag menade på var att det säkerligen är något mer i uträkningen än ett statisk tidsvärde. För hade det enbart varit tiden så hade ju alla fått rewards på exakt samma tid. Vad jag läste mig till från valves inlägg var att det var olika mycket tid beroende på hur mycket man spelade själv.
Jag tycker det verkar som ett rätt ok system. Problemet ligger nog inte i systemet utan i alla som är så otåliga och vill ha allt med en gång. Det är ju ganska enkelt i grunden, spela på och ha kul och förlita dig på att systemet belönar dig tids nog.