Metroid Prime-trilogin släpps till Wii

Robot
Flakmonkey
Metroid Prime-trilogin släpps till Wii

Trevligt trevligt.. Metroid Prime-liren är ju några spel som man skäms för att man inte tagit sig igenom tidigare... äntligen en anledningen att bänka sig framför Wiin

Medlem

Fanservice! Metroid prime är ett bra exempel på en värdig uppföljare. Kanske man kan ta och damma av sin gamla Wii.

Fint. Tycker spelen klarar sig bra utan att vara FPS (mer äventyr än skjutarspel) men kan vara kul att testa.

Medlem

Weird, jag plockade fram Metroid Prime 1 för en vecka sen typ. Gillar Prime spelen skaprt (har inte kört 3an dock) men föredrar sidescrolling spelen bäst, speciellt Super Metroid. Skulle vilja se en HD remake av Super... Finns en assnygg bild nån gjort som visar hur det skulle kunna se ut, bara googla "Super Metroid HD" så får ni fram den

Inaktiv

Älskar Metroid serien, ska bli kul att nöta igenom alla 3 på raken

Medlem

Precis köpt en wii och funderade på att köpa 3:an men det tänker jag inte göra nu utan köpa trilogin direkt istället. Har ettan till GC men är riktigt sugen på wiimoten till alla 3 spelen.
Undra om jag har fattat rätt dock, i 3:an så är inte siktet låst till mitten utav skärmen som i fps-spel utan man kan fara runt med siktet och för att kolla åt sidorna eller upp/ner så måste man dra siktet till kanterna? Stämmer det så är jag lite tveksam men bättre än en vanlig kontroll är det ju onekligen.

Medlem

Aldrig spelat Metroid spelen, skäms nästan lite över det.
Kanske blir tillfälle nu då.

Inaktiv
Skrivet av Divion:

Precis köpt en wii och funderade på att köpa 3:an men det tänker jag inte göra nu utan köpa trilogin direkt istället. Har ettan till GC men är riktigt sugen på wiimoten till alla 3 spelen.
Undra om jag har fattat rätt dock, i 3:an så är inte siktet låst till mitten utav skärmen som i fps-spel utan man kan fara runt med siktet och för att kolla åt sidorna eller upp/ner så måste man dra siktet till kanterna? Stämmer det så är jag lite tveksam men bättre än en vanlig kontroll är det ju onekligen.

Precis, du kan "låsa" din syn på en fiende/object, men du kan fortfarande röra ditt beam vapen, tex i Metroid så var de ju mest att låsa på de du ska skjuta o peppra på allt vad du hade, i 3an låser sig siktet på bossen så får du sikta på de du ska skjuta på, väldigt kul faktiskt, visar hur bra FPS spel kan vara, även om jag räknar Metroid mer som äventyr/pussel än FPS

Medlem
Skrivet av Kharif:

Precis, du kan "låsa" din syn på en fiende/object, men du kan fortfarande röra ditt beam vapen, tex i Metroid så var de ju mest att låsa på de du ska skjuta o peppra på allt vad du hade, i 3an låser sig siktet på bossen så får du sikta på de du ska skjuta på, väldigt kul faktiskt, visar hur bra FPS spel kan vara, även om jag räknar Metroid mer som äventyr/pussel än FPS

Åfan är de så det funkar. Låter ju finurligt.

Medlem

$49.99 = 373.888 SEK


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

nj
Medlem
Skrivet av Burglar:

$49.99 = 373.888 SEK

Fast så tillkommer moms, etc. Samt att företag älskar att tycka $1 = 1? ~ 10SEK.

1
Skriv svar