utan konsoll= lugnare FragZone.

Medlem
utan konsoll= lugnare FragZone.

Måste skriva lite.

Förr i tiden, så var FragZone enbart PC, och det var inget bråk eller liv mellan konsoll vs PC folk.
nu är FZ både PC och (imo mycket) konsoll.
vilket gör att "två" folk möter varandra och det blir ibland små krig.

Jag är på PC sida, absolut, även om jag har många konsoller.

Men jag tycker så här i efterhand, att FragZone, skulle ha kört på med enbart PC, det vore fasen i mig så mycket lugnare i många trådar,,,

konsoll kommer ju aldrig försvinna här ifrån, det förstår man ju, men ni som har varit här länge, tycker ni inte det också, att det var "lugnare" förr?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är lungt som det är nu. Tycker däremot att det hettar till i "Allmänt prat / Off-topic" oftare.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Inaktiv

Men du får vänja dig. Många tror att konsollen kommer överleva PC:n som spel plattform. Annars har du ju PCGamer.se. Där diskuteras nästan bara PC.

En fråga då tillo dig som varit med lite längre. När börja de med konsoll?


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

njaoo, kanske är lite småtjafs om det, men tycker det släpper ganska rejält så fort dom senaste konsollerna släppts och folk börjar använda/spela med dom istället för att fjortiskriga med utvecklarnas hypade och vinklade siffror/statestik.

men visst är det lite komiskt, alltid likadant när man blandar två olika "folkgrupper" - kanske dock ännu värre på FZ då målgruppen/användarnas ålder är lite väl lågt för att innehålla erfarenhet och mognad.

(Jag skulle chansa på att det var 2006 dom skiftade över till nuvarande design och då officiellt(?) gick över till konsol, men dessa nyheter m.m. smög sig ju in på forumet)

Hehe, hade det varit konsoller så hade det varit WoW mot DaoC, eller vem minns inte Q3 mot CS?
Det är alltid krig


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Håll verkligen med dig Ice, det är alldeles för mycket bråk på forumet nu. Alla flejmar varandra, det känns som om FZ håller på att tappa lite av sin charm :(.

Medlem

Personligen tror jag att hela klimatet på internet har förändrats drastiskt dom senaste åren, så tror att konflikterna skulle vara ungefär lika stora. Bara kolla i t ex Age of conan trådar där det blir fanboy wars mellan olika anhängare.

Och innan konsolerna kom in i bilden så var det liv mellan t ex CS vs Unreal eller Ultima online vs Everquest här på FZ vad jag kommer ihåg.

Medlem

Har ju alltid funnits dispyter här enda sedan FZ öppnade forum för andra spel än Quake.

Ett exempel är ju Quake vs Counter-Strike vs Unreal Tournament.

"Counter-Strike är ett jävla spray n pray newbiespel och så har dom tagit bort bunnyjumps så nu finns det ingenting som är bra med det! UT är ju bara kasst. Känns som ett gimmickspel för dom som inte duger till att spela Quake" - Quaketomtarna.

"OMG LOL!!!! Quake och UT är så löjligt overkliga! Asså man bara typ hoppar runt överallt och skjuter på allting som rör sig för det finns ingen strategi eller taktik i spelen! ROFL!!! Vem som helst kan ju få kills i det! NOOBZ!!" - CS-kidsen

"Man känner sig ju som en förstoppad mördarkanin i Quake och i CS känner man sig som en funktionshindrad tjockis med soft air guns. Inga dodgejumps, inga teleportjumps, tråkiga gamemodes och framför allt inga M-M-M-MONSTER KILLS!" - UT-folket

Fun times nonetheless. Men visst håller jag med, nu sitter ju alla och försvarar sin platform och många känner sig tvingade att basha de andra av någon anledning.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Personligen tror jag att hela klimatet på internet har förändrats drastiskt dom senaste åren, så tror att konflikterna skulle vara ungefär lika stora. Bara kolla i t ex Age of conan trådar där det blir fanboy wars mellan olika anhängare.

Och innan konsolerna kom in i bilden så var det liv mellan t ex CS vs Unreal eller Ultima online vs Everquest här på FZ vad jag kommer ihåg.

ja klimatet har helt klart ändrats.
det är så många fler nu som sitter och skriver på internet och många tycker om att vara högljudda anonymt, slår vad om att alla påhopp osv inte alls skulle excistera om vi alla var i ett rum och diskuterade.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Personligen tror jag att hela klimatet på internet har förändrats drastiskt dom senaste åren, så tror att konflikterna skulle vara ungefär lika stora. Bara kolla i t ex Age of conan trådar där det blir fanboy wars mellan olika anhängare.

Och innan konsolerna kom in i bilden så var det liv mellan t ex CS vs Unreal eller Ultima online vs Everquest här på FZ vad jag kommer ihåg.

ja klimatet har helt klart ändrats.
det är så många fler nu som sitter och skriver på internet och många tycker om att vara högljudda anonymt, slår vad om att alla påhopp osv inte alls skulle excistera om vi alla var i ett rum och diskuterade.

Med tanke på hur average internetanvändare är så skulle det vara ganska tyst tillochmed.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Som folk redan har skrivit så kommer det alltid finnas saker att käftas om. Konsoller är bara vad som är på dagens tapet.


signatur

Videomupp

Medlem

"Man känner sig ju som en förstoppad mördarkanin i Quake och i CS känner man sig som en funktionshindrad tjockis med soft air guns. Inga dodgejumps, inga teleportjumps, tråkiga gamemodes och framför allt inga M-M-M-MONSTER KILLS!" - UT-folket

HAHAHA helt underbart hahaha jag är ju UT-kille, så du la fram det välldigt nära sanningen


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Det är tur att FZ inte är helt anonymt samt att vi har grymma mods :heart:!

Exempel på anonymt forum är ju 4chan. Där snackar vi kaos på hög nivå!

Ett forum _UTAN_ mods är t.ex bilddagbokens forum.

När FZ är en kombination utav de två, då loggar jag ut, för alltid, men det kommer förhoppningsvis inte hända :heart:.

Medlem

jag har inte märkt av det, men så brukar jag heller inte hänga i konsolforumen


signatur

thank you, come again

Medlem

ingen större oväsen imo , högljutt har det alltid varit mellan olika saker

cs vs q3 q3 vs ut osv osv

likadant blir det om offtopic ämnen , men så länge det finns bra mods som håller det någorlunda lugnt så


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Jag hatar konsollfolk, eller, konsollfanboys. Så galet jobbiga. FZs nyheter brukar spammas sönder av 12-åringar, vilket gör att man inte orkar läsa igenom och kolla om det finns folk som faktiskt kommer med något vettigt.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Kul att du har många konsoler!
Kan inte säga nått eftersom jag inte vart här så länge.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Fanboys i allmänhet är väl jobbiga, vare sig de är PC eller konsoL-anhängare.

Tror ni att internet i framtiden kommer att fortsätta vara helt anarki och anonymt, eller kommer det att städas upp?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Meh, brukar ignorera sånt skitsnack som "fanboys" kommer med iaf. Konsoler gör ingen skillnad, bara folk som överreagerar.

Medlem

Trevligt med lite drama tycker jag allt Jag är lika mycket för konsol som pc. förstår inte varför det ena skall vara bättre än det andra.

Medlem

Tjafs har det väl alltid varit om saker och ting. Vem (som var med) minns inte de många heta diskussionerna och hatet kring Quake 2 när det dök upp... för tio år sen.

Problemet är inte att folk gillar olika saker. Problemet är att många inte har någon vidare diskussionsförmåga, och/eller inte är speciellt mogna på det (nät)sociala planet.

Medlem

Jag vet inte om jag håller med Iceman om att det bråkas mer nu än tidigare. För mig är konsoll och PC väldigt skillda saker även om jag spelar på bägge plattformar - Det är meningslöst att orda kring vilket som är bäst, vilket som kommer överleva/överträffa det andra osv men jag brukar ändå slå ett slag för PC när tillfälle ges för några få spel* undantaget blir det enligt mig alltid en bättre spelupplevelse framför datorn.

Jag håller med andman till 100% vad gäller understående.

Skrivet av andman:

Problemet är inte att folk gillar olika saker. Problemet är att många inte har någon vidare diskussionsförmåga, och/eller inte är speciellt mogna på det (nät)sociala planet.

Tyvärr har ju denna "mogenhet" inget med ålder att göra så åldersgränser skulle inte hjälpa.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag håller med andman till 100% vad gäller understående.

Skrivet av andman:

Problemet är inte att folk gillar olika saker. Problemet är att många inte har någon vidare diskussionsförmåga, och/eller inte är speciellt mogna på det (nät)sociala planet.

Tyvärr har ju denna "mogenhet" inget med ålder att göra så åldersgränser skulle inte hjälpa.

Instämmer helt. Mogenhet är inte nödvändigtvis något som kommer med ålder, även om det ofta förväntas mer av en ju äldre man blir. En vuxen människa är lika kapabel att käfta på forum som en 10-åring, skillnaden är väl att 10-åringen oftast inte har lika bra argument. Men whina kan alla göra. Det gäller bara att försöka undvika det.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Redaktör

Jag har varit medlem sen 1999 ungefär och det var lika livat då. Kanske till och med lite extra - striden mellan Quake 3 och Unreal Tournament var stenhård, likaså om Intel eller AMD gjorde bäst professorer. Så summan av tjattret är konstant genom åren.

Att är eller tycks vara mer tjafs numera beror förmodligen mer på att medlemsantalet har ökat rejält än att fler konsolspelare anslutit. Vi har för övrigt recenserat konsolspel sedan 2005 eller så, med "riktig" start på det området vid nylanseringen av FZ våren 2006.


signatur
Medlem

Jag har en idé. Vi avskaffar både konsoler och PC på forumet så blir det lugnare.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag vet inte om jag håller med Iceman om att det bråkas mer nu än tidigare. För mig är konsoll och PC väldigt skillda saker även om jag spelar på bägge plattformar - Det är meningslöst att orda kring vilket som är bäst, vilket som kommer överleva/överträffa det andra osv men jag brukar ändå slå ett slag för PC när tillfälle ges för några få spel* undantaget blir det enligt mig alltid en bättre spelupplevelse framför datorn.

Jag håller med andman till 100% vad gäller understående.

Skrivet av andman:

Problemet är inte att folk gillar olika saker. Problemet är att många inte har någon vidare diskussionsförmåga, och/eller inte är speciellt mogna på det (nät)sociala planet.

Tyvärr har ju denna "mogenhet" inget med ålder att göra så åldersgränser skulle inte hjälpa.

tycker all denna text var riktigt bra!
låter som en nära sanning.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

^- Ice, du kan ju inte hoppa över alla dom poster som förstör ditt din poäng att det är mer liv nu än förut. När många med erfarenhet från den tiden på FZ säger att det var lika mycket liv då som nu, bara att det var om helt andra saker.

Youtube-proffs

De har väl inte mycke me konsoll att göra enligt mig, är mer åldern och omogenheten som förekommit på sistone.

Häftiga trådar om "sagan om de fem pungarna".. egna ihopklippa av filmer som dubbats etc etc..

Onödiga trådar. Folk som chattar med varandra i trådarna.
Exempel:

"haha Iceman jag såg en Merca ligga i diket häromdagen, den såg ut att trivas HAHA!!! ROFL!!"

"Håll tyst Polish! Mercor är guds bilar och utan Mercedes hade Moderaterna aldrig vunnit valet, annars då?"


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag håller med dig Polish.
Läget annars då?

Annars så har Tompa och andman rätt om att folk inte kan bete sig på internet och att det helt enkelt har blivit fler som trängs på forumet, ju mer människor desto större antal idioter tyvärr.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Man får väl varna folk som bråkar då?
Själv så är jag väldigt mycket för både konsoll och Pc
Växte upp utan datorn och med Snes och sånt.
Älskar konsoll spel och pc, skulle aldrig strunta i det ena och bara använda det andra.
-Glad min åt FZ!-


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Polish:

De har väl inte mycke me konsoll att göra enligt mig, är mer åldern och omogenheten som förekommit på sistone.

Häftiga trådar om "sagan om de fem pungarna".. egna ihopklippa av filmer som dubbats etc etc..

Onödiga trådar. Folk som chattar med varandra i trådarna.
Exempel:

"haha Iceman jag såg en Merca ligga i diket häromdagen, den såg ut att trivas HAHA!!! ROFL!!"

"Håll tyst Polish! Mercor är guds bilar och utan Mercedes hade Moderaterna aldrig vunnit valet, annars då?"

"haha Iceman jag såg en Merca ligga i diket häromdagen, den såg ut att trivas HAHA!!! ROFL!!" <--- HAHAHAHA helt jävla underbart


signatur

R.I.P The_maxx

12
Skriv svar