Get Away Rock dag 1

Medlem
Get Away Rock dag 1

Nu har jag klarat av första dagen på årets bästa metalfestival, så här gick det:
Jobbade fram till 12 och hoppade på tåget i Uppsala för att ta mig hem, när jag väl kom hem så mötte jag upp med en polare och vi skicka i oss varsin kebab med bröd innan vi drog till gasklockorna och festivalen.
14:07 Anländer till området, får festivalband, försöker diskutera mig ur att köpa bra öronproppar.
14:08 Ser slutet på Taylor Hawkins & the Coattail Riders, mjeah kunde ha varit bättre.
14:12 Tar första ölen och konstaterar att öl är gott när det är varmt.
14:23 Ser Lavett och inser att vi måste nog ändå köpa de bra öronpropparna ändå, sagt och gjort vi blir 60:- fattigare men har hela trumhinnor.
14:42 Kollar lite på Agressive Chill vilka är ok.
15:40 Therapy? och en kall öl i skuggan! Grym spelning, dessa måste jag lyssna mer på.
16:50 Pisspaus och sen Dark Tranquillity, energisk och rolig spelning med Misery Crown som bästa nummer.
17:30 Ölpaus.
17:45 Airbourne! Fy fan va grymma de var, lätt bästa spelningen på torsdagen! Bra mix av låtar och fullt ös hela spelningen, sångaren härjade en massa och klättrade upp ovanpå scenen och spelade, flyttade högtalare, sprutade öl på publiken och halsade billigt rött vin - grymt!
18:00 Matpaus.
20:00 Cavalera Conspiracy - hårt som bara den och stooor mosh pit i publiken.
21:15 Renegade 5, vafan e det här? Bra musik men sångaren låter som en liten flicka.
22:03 Får hjälp av en medelålders herre att spilla ut en helt ny öl på mig själv, telefonen fungerar mycket bristfälligt. Bleh. Fick i alla fall en ny öl utan snack, bra gjort!
22:30 Megadeth. Kändes trött och oinspirerat, publiken guppade som mest lite grann... dags för Dave Mustaine att klippa sig och skaffa ett jobb? Kanske inte, men detta var ingen vidare avslutning på kvällen.
24 någonting... kommer hem och somnar på soffan, vaknar av att en av katterna biter mig i låret. Somnar om.

#blogg


signatur

Tempus fugit.

Inaktiv
Get Away Rock dag 1

Katter-ondska i dess renaste form.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Inaktiv

Haha, och precis efter den första kommentaren ser jag vad din blogg heter


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem


signatur

Tempus fugit.

1
Skriv svar