Vilken kabel? Tv - z-5500

Medlem
Vilken kabel? Tv - z-5500

Tjenare jag har ett problem, är grymt handikappad på detta och behöver hjälp. På den nedersta bilden ser du att 3 st slots är tagna (grön, svart och gul) -till PC- dom andra två är inte tagna och jag vill ha ljud från tvn också! Vart ska jag ta och koppla då? Och vilken kabel samt hur ser den ut?

Fråga 2: Om jag har ps3 genom hdmi till tvn och har tv ljud i z-5500 systemet får jag då 5.1 från Playstation 3 när jag spelar etc etc?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/165532.jpg - TV

http://data.fuskbugg.se/skalman01/logitech_z5500_51.jpg - Ljud Kontrollen (z-5500)

Medlem

Tja, du har ju optisk och coaxial. Har precis en sån där anläggning hemma och kopplade precis upp den so youre in luck ;>

Vet inte om TVn har Optisk ut, är osäker på om den har det, men det står "Digitial audio out" så du BORDE kunna koppla TVn till anläggningen. Ska dra hur min uppsättning ser ut så kanske du får en annan vy på hur det ser ut.

I stereo 1 har jag TVn, så allt ljud jag inte är noga med, såsom PS2 och Digitalboxen, går via vanligt Stereoljud. I stereo 2 så har jag datorn/MP3, utgående ljud. Min dator verkar inte kunna ha digitalt ut så jag är inte noga med ljudet från datorn heller så det är vanligt stereoljud. Stereo 3 är det inget kopplat i. I den optiska så sitter min 360, så ljudet går direkt från boxen till dosan istället för via TVn. Där har jag 5:1 ljud då det är digitalt. I den Coaxiala ska jag koppla in min framtida PS3a, men det har jag inte löst än.

Kan du inte koppla TVn i Stereo som jag har, och PS3an separat som Optisk eller Coaxial? Och för att frigöra tre stereoplatser, ta optiskt ljud eller coaxialt från datorn, tillåter din det?

Det här blev virrigt, men förstår du lite iaf? ^_^

Edit: Kollade runt lite, och det verkar som jag hade fel att PS3 kan ta Coaxial kabel. Och sen ett svar på fråga 2: Ofta vid såna tillfällen om du kopplar optiskt ut från TVn så får du stereo iaf, det är för att TVn bara skickar ut 5:1 signaler från den inbyggda TV boxen. Men det är olika för olika apparater.


signatur

Videomupp

Inaktiv

hej jag har också logitech z5500 och undrar ifall det blir riktigt surround med dom 3 kablarna in i datorn sen köra 6-channel direct

1
Skriv svar