vilket gymnasie program går/gick du?

00a
Medlem
vilket gymnasie program går/gick du?

tänkte att det kan vara kul att veta vilket gymnasie program ni på fz gick/går. själv går jag på teknik och det var första dan för mig idag och ja, det här kommer helt klart att bli kul;)

Medlem

Estet :beatup:


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Gick Industri med inriktning plåt/svets, sjukt tråkigt. Bläh.

Medlem

SP.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Jag gick Industri tekniska programet med inriktningen automation.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Teknisk då den fortfarande var 4-årig, inriktning el/elektronik&data

Medlem

Ska börja på NV inriktning Matte Data imorgon...

Lära sig programera, kul...


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Kommer börja på SP imorgon. Börja 8.30 igen... Fy tusan.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

gick IT-Media på John Bauergymnasiet (första klassen som gick den kursen, först året efter som flera JB-skolor började med den inriktningen)

Har en känsla av att jag inte kommer vara ensam om att gått varken IT-Media eller på JB på det här forumet hehe


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Inaktiv

Läste på Itgymnasiet, inriktning grafik.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Teknik.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

IT/Programmering på John Bauer.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Blev aldrig någon komplett utbildning för mig (bortsett från grundskolan). Skolan är helt enkelt inte för alla.

Gick mediaprogrammet i ett och ett halvt år.
Sedan var det praktik i lite över ett år.
Sen så gick jag allmänna linjen på en viss folkhögskola.

Nu så jobbar jag och mår toppen :]

Medlem

Systemvetenskap.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av s3ng:

Blev aldrig någon komplett utbildning för mig (bortsett från grundskolan). Skolan är helt enkelt inte för alla.

Gick mediaprogrammet i ett och ett halvt år.
Sedan var det praktik i lite över ett år.
Sen så gick jag allmänna linjen på en viss folkhögskola.

Nu så jobbar jag och mår toppen :]

Take it from someone who knows, du missade inte mycket ^_^

Gick media i tre år, problemet med min skola var att det var för mycket "Fritt", men jag tror inte det var tanken, utan att lärarna inte visste 100% vad dem sysslade med så man blev tvungen att självlära sig saker för att lära sig något. Sen ger linjen mest "Bra att ha" grejer, man klarar sig inte på bara det.

Är glad att jag gick linjen för att jag själv lyckades riktigt bra, är på väg till en bra vidareutbildning och har skapat mig ett namn i kommunen som filmskapare, men jag kan aldrig rekommendera Medialinjen till någon.


signatur

Videomupp

Medlem

^ Låter som om du skulle ha pluggat media i Härnösand, är precis samma sak här :]
Själv gick jag teknisk linje med inriktning företagande.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Gick i Falun. Finns två mediautbildningar här, en på ett NTI gymnasium. Men där är dem om möjligt ÄNNU värdelösare. Frågade en kille jag känner varför han valde just NTI. "Man kan spela DOTA på lektionerna" var en orsak >_>

Fast som sagt, glad att man gjorde det man gjorde eftersom jag hittade ett bra filmteam och ska nu plugga vidare på högskola med intriktning Rörlig bild, så det kan bara bli bättre ^_^


signatur

Videomupp

Medlem

elprogrammet/elektronik

efter det Elteknik på lernia.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Verkar som att media är ganska värdelöst att gå då
Bra skäl till att gå NTI...
Ja klassen är fan halva nöjet med att gå i gymnasiet


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av WaltX:

Systemvetenskap.

Finns det som program på gymnasiet numera?

Medlem

Sam, börjar på torsdag...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Gick sam första 1½ året, hoppade av det och började teknik, så sista året nu, och 4:e året i gymnasiet för mig. : <

Medlem

Gick en linje som heter Natur - Forskning & Journalistik. Lidda udda kombo, men rätt intressant. Som folk har nämnt är väl huvudgrejen med gymnasiet klassen. Där hittade jag de bästa vänner man kan tänka sig och där lades grunden till ett vettigt socialt nätverk.

På måndag är börjar universitetsstudier till musiklärare, det kan bli intressant.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv

Jag sitter och funderar på framtiden. Borde jag välja en teknik linje om jag inte kommer in på NV i innerstan? Fett segt att gå på kvar på Lidingö. Bläää. Men jag är för dum för innerstan. Kuk också!


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av Rainbearer:
Skrivet av WaltX:

Systemvetenskap.

Finns det som program på gymnasiet numera?

Japp. Jag kommer bland annat att läsa programmering och multimedia.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Avstängd
Skrivet av SuperTank:

IT/Programmering på John Bauer.

Gick ut just den linjen i juni. Imorgon börjar jag på Datorspelsutveckling på Luleå Tekniska Universitet i Skellefteå.

Medlem

Teknik, mer precist Teknik och Företagande, på en av de få skolor som fortfarande har nollning:P fy vad kul de kommer bli att kolla på vatten-olympiaden imorn:up:


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av EliasN:
Skrivet av SuperTank:

IT/Programmering på John Bauer.

Gick ut just den linjen i juni. Imorgon börjar jag på Datorspelsutveckling på Luleå Tekniska Universitet i Skellefteå.

Gick också datorspelsutveckling där efter. :>

High five!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

IT Gymnasiet i Uppsala.

Youtube-proffs

Multimediateknik.


signatur

Calle säger att jag är influencer

123
Skriv svar