Rösta vänster eller höger?

Medlem
Rösta vänster eller höger?

Skulle vara kul att få en överblick hur ni kan tänka er att rösta,även omyndiga får gärna rösta:)

Inaktiv

Är det någon direkt skillnad på sidorna när det kommer till att verka? Mycket snack men liten verkstad.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är det någon direkt skillnad på sidorna när det kommer till att verka? Mycket snack men liten verkstad.

Håller med om att det inte är någon större skillnad nu för tiden.Tänkte mer om hur personer känner med hjärtat.

Medlem

högern har ju visat vad dom går för, så nej tack.

Medlem
Skrivet av s3ng:

högern har ju visat vad dom går för, så nej tack.

What he said. Vänstern.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vänster så klart


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av MilleX:

Vänster så klart

Jepp, fast bland de stora partierna är väl inte ens vänsterpartiet särskilt vänster igentligen.

Medlem

Spelar inte så stor roll idag. Alla partier är lika fega, och dessutom vet man ju inte hur mycket av det de lovar som kommer att genomföras.

Nej demokrati är överskattat, men tills bättre tider kommer så får man väl rösta åt vänster. Privatisering är ett ondskefullt skämt.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Vänster = mer skatter?


signatur

Rawr

Medlem

Egentligen högra delen av mitten (höger när det gäller det mesta utom socialpolitik där jag är mitten). Så jag röstade höger. Finns en del bra regeringen har gjort och kommer göra (privatiseringen av Apoteket t.ex.) men även en del sämre saker (den höjda bensinskatt t.ex.).


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Höger-vänster-skalan är ganska utsuddad i Sverige..

Medlem

Lite väl tidigt med politikertrådar tycker ni inte?
Själv så blir det mer åt vänsterblocket, gillar inte allt för mycket privatisering och jag kan leva med att betala höga skatter om jag vet att mina medmänniskor kan må bra.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Är rätt så trött på v-sidan, social bidrag, bidrag och mer bidrag.. och mycket skrämmsel proppaganda hela jävla tiden. orkar inte med sånt.
Högern har många fel, men jag gillar den lite mera hårdare stilen, det behöver många slö-svenskar.
Men jag kommer nästa gång rösta på nått annat än dom partiet som finns i rigsdagen, FRA gick igenom och jag kommer inte rösta på nått av dom som finns där idag. Dom förtjänar inte min röst.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av båtsman:

Höger-vänster-skalan är ganska utsuddad i Sverige..

Jo, de stora partierna har tack och lov lagt sig ganska nära mitten med en fungerade politik. De enda partierna som sticker ut är V och SD, därav att de inte är så stora heller.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

more money to the people! (vänster)


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

more money to the people! (vänster)

More money to the slackers menar du?;)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

more money to the state! (vänster)

Rättade den åt dig. Du behöver inte tacka


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

more money to the people! (vänster)

Tror du får kolla upp det där en gång till


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av mosoloa1:

more money to the state! (vänster)

Rättade den åt dig. Du behöver inte tacka

Barnsligt, Sverige är ett av de få länder där staten faktiskt kan representera folket. Fegt och obeslutsamt! Jag har bestämt mig för att inte rösta förrän ett parti visar en realisisk och seriös plan på vad dom vill göra. Det spelar inte så jättestor roll om de är vänster eller höger, bara de kan få detta land att röra sig framåt, för vi står still just nu, och ingen verkar fatta det.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av mosoloa1:

more money to the state! (vänster)

Rättade den åt dig. Du behöver inte tacka

Barnsligt, Sverige är ett av de få länder där staten faktiskt kan representera folket. Fegt och obeslutsamt! Jag har bestämt mig för att inte rösta förrän ett parti visar en realisisk och seriös plan på vad dom vill göra. Det spelar inte så jättestor roll om de är vänster eller höger, bara de kan få detta land att röra sig framåt, för vi står still just nu, och ingen verkar fatta det.

Fin argumentation, alla som vill ge pengarna tillbaka till folket är barnsliga.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Själv så kommer jag antagligen att rösta blankt.Har alltid röstat på sossarna innan,men kommer inte att göra det denna gång p.g.a. Mona Sahlin styr den skutan mot avgrunden:\

Medlem

Höger och vänster är förlegat. Sakfrågor oberoende av färg är framtidens politik.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Höger och vänster är förlegat. Sakfrågor oberoende av färg är framtidens politik.

Höger och vänster är ett sätt att dela in partier efter vad de tycker i sakfrågor.

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av mosoloa1:

more money to the people! (vänster)

More money to the slackers menar du?;)

Hmm...vad är värst, ett par procent arbetslösa som får några tusen i månaden eller nån procent kapitaliser som får några hundra tusen i månaden?

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:

Hmm...vad är värst, ett par procent arbetslösa som får några tusen i månaden eller nån procent kapitaliser som får några hundra tusen i månaden?

De arbetslösa, eftersom de inte tillför lika mycket. De som får några hundratusen får det för att de levererar en produkt av något slag, inte för att de går hemma.

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av Ariath:
Skrivet av mosoloa1:

more money to the people! (vänster)

More money to the slackers menar du?;)

Hmm...vad är värst, ett par procent arbetslösa som får några tusen i månaden eller nån procent kapitaliser som får några hundra tusen i månaden?

Och som tillägg finns det fler än arbetslösa jag syftade på där. Arbetsskygga människor förtjänar inte en spänn i mina ögon.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av båtsman:

De arbetslösa, eftersom de inte tillför lika mycket. De som får några hundratusen får det för att de levererar en produkt av något slag, inte för att de går hemma.

Nja, jag vet inte hur mycket dom tillför när deras jobb är att uttnyttja arbetare...:down:

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av båtsman:

De arbetslösa, eftersom de inte tillför lika mycket. De som får några hundratusen får det för att de levererar en produkt av något slag, inte för att de går hemma.

Nja, jag vet inte hur mycket dom tillför när deras jobb är att uttnyttja arbetare...:down:

Så med ditt resonemang skall chefer inte tjäna mer än vanliga knegare? P.S. inget påhopp,bara en fråga:)

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av båtsman:

De arbetslösa, eftersom de inte tillför lika mycket. De som får några hundratusen får det för att de levererar en produkt av något slag, inte för att de går hemma.

Nja, jag vet inte hur mycket dom tillför när deras jobb är att uttnyttja arbetare...:down:

Kolla upp vad VD:are håller på med och hur mycket de jobbar så kommer du att få ta tillbaka det där.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Inaktiv
Skrivet av HollowMan:
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Är det någon direkt skillnad på sidorna när det kommer till att verka? Mycket snack men liten verkstad.

Håller med om att det inte är någon större skillnad nu för tiden.Tänkte mer om hur personer känner med hjärtat.

men hjärtat, hollowman, så är jag liberal.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Skriv svar