Iwata: Vi jobbar alltid på ny hårdvara

Robot
Iwata: Vi jobbar alltid på ny hårdvara
Medlem
Iwata: Vi jobbar alltid på ny hårdvara

Finns det någon anledning att tro något annat - om något han säger?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Det e fan synd att alla köper Nintendo Wii, dom borde få smaka på lite krash i efterfrågan.
När man kan få ett Xbox 360 med 60gb hårddisk för någon hundralapp under Nintendos jäkla skitkonsol så börjar man undra. Wii är ju stenåldersmässig på alla sätt och vis och ändå kostar den så sjukt mycket att köpa. Men det e ju just att föräldrar köper till barn. För annars är det inte mö att hänga i granen.

Medlem

Nintendo borde satsa mer på en konsol som kan konkurera med PS3/Xbox grafikmässigt, sålde mitt Wii (+6 spel) och köpte PS3 för ca 6 månader sedan, gav 1500 från egen ficka, ångrar inte det för en sekund, bästa "bytet" någonsin.
Min anledning till att jag inte köpte Xbox är att jag bara måste ha Gran Turismo 5 när det kommer annars ser jag inga större skillnader på Xbox & PS3, båda är sjukt bra maskiner.
Stör mig dock på att Crash Bandicoot bara kom till Xbox! - GAHHH.

ps. Glömde att PS3 har Bluray spelare ds.

Medlem
Skrivet av mrsarun:

Nintendo borde satsa mer på en konsol som kan konkurera med PS3/Xbox grafikmässigt

Jag tror men är inte säker på saken, men är det inte därför wii säljer mer och slår nya rekord hela tiden bara för att dom inte försöker konkurrera med ps3 och xbox360.

Själv hade jag planer på att uppgradera mig från wii till ps3 av många skäl som blu-ray spelare. Men när man följer nyheter om teknologi så ser man att blu-ray kommer inte att hålla länge till och är ingen ersättare till dvd.

Den dagen nintendo börjar tävla med playstation och xbox är den dagen när dom själva börjar göra grafik krävande spel.

Nintendo är rolling stones bland idols vinnare som xbox/playstation. Dom kör med gammal grafik men när dom släpper nåt nytt så hyllas det över världen och köps av trogna fanns som föddes innan 80 talet..

Medlem
Skrivet av WIZZY365:

Jag tror men är inte säker på saken, men är det inte därför wii säljer mer och slår nya rekord hela tiden bara för att dom inte försöker konkurrera med ps3 och xbox360.

De slår ju bara rekord i saker som Lattemammor bryr sig om.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Varför är det alltid flera playstation fanboys som gråter i alla nyskapade Wii trådar, kan ni inte hålla er till era egna trådar?

När testar ni Punch-Out!! ??

Medlem

Alltid kul hur några finniga "gamers" tror sig vara mycket bättre än alla andra bara för att de inte tycker om en konsol. En majoritet av alla konsolägare har ju köpt Wii och är mycket nöjda med den.

Saken är den att Nintendo försöker inte konkurrera med varken Sony eller Microsoft vad gäller grafik utan man försöker tilltala spelare med bra och roliga spel istället vilket de verkar ha lyckats väldigt bra med, allt handlar inte om grafik som vissa verkar tro.
Vad gäller blue-ray så tror jag att formatet kommer bli standard för all filmdistribution en bra bit in i framtiden och kommer så småningom fasa ut DVD men det kommer ta tid ungefär som när DVD kom att ersätta VHS:en. Jag är inte den som tror att allting kommer att ligga på nätet att streama utan den fysiska kopia har fortfarande en plats i hemmet.

Inaktiv

Folk köper skit musik, britney spears, lady gaga, flo rida etc i drivor samma med Wiii, folk är inte kloka och har ingen smak!.

Behövs bara 2 konkurrenter på tv spels marknaden hoppas nintendo försvinner men det är ju inte troligt när folk köper skit / grisen i säcken.

/en föredetta hardcore nintendo fanboy som är en gamer inte en hjärnskadad massköps klon.

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Saken är den att Nintendo försöker inte konkurrera med varken Sony eller Microsoft vad gäller grafik utan man försöker tilltala spelare med bra och roliga spel istället vilket de verkar ha lyckats väldigt bra med, allt handlar inte om grafik som vissa verkar tro.
Vad gäller blue-ray så tror jag att formatet kommer bli standard för all filmdistribution en bra bit in i framtiden och kommer så småningom fasa ut DVD men det kommer ta tid ungefär som när DVD kom att ersätta VHS:en. Jag är inte den som tror att allting kommer att ligga på nätet att streama utan den fysiska kopia har fortfarande en plats i hemmet.

Det är redan en ersättare på g till Blu Ray,
500GB holodisc är på G.

http://wesleytech.com/500gb-holodisc-proof-of-concept/1419/

En sån kanske tillochmed hamnar i nån av nästa generations spelkonsoller.

Inaktiv
Skrivet av Hr Hamwich:

Folk köper skit musik, britney spears, lady gaga, flo rida etc i drivor samma med Wiii, folk är inte kloka och har ingen smak!

Men... Har britney spears någonsin varit bra musik? Nintendo har ju varit bra, och är det fortfarande. Som FZ tidigare skrev så bryr nintendo sig inte om Games i detta tidsläge. De har gjort ett klokt beslut om att skapa en familj konsol och inte en maskin som ska ha toppen grafik.

Själv tycker jag att det har kommit riktigt schyssta spel till wii, det som fattas är att tredjeparts utvecklare ska ta tummen ur röven och släppa något bra till wii. Just nu verkar det som de tänker "å nej, nu måste vi har stöd för wii och tänka innovativt istället för att smiska ut grafik" och så slutar det med ett kasst spel.

Medlem

Mycket "lamers" här inne ser jag, Wii är här för att stanna! Punch Out är en klassiker, och snart kommer Boom Blox samt The Conduit. Ser bara ljusare och ljusare ut för Wii..

Inaktiv
Skrivet av Hizzi:

Det är redan en ersättare på g till Blu Ray,
500GB holodisc är på G.

http://wesleytech.com/500gb-holodisc-proof-of-concept/1419/

En sån kanske tillochmed hamnar i nån av nästa generations spelkonsoller.

Blueray 1.1 klarar 500gb, krävs ingen ny hårdvara, kommer om ett par år.

Medlem
Skrivet av Hr Hamwich:
Skrivet av Hizzi:

Det är redan en ersättare på g till Blu Ray,
500GB holodisc är på G.

http://wesleytech.com/500gb-holodisc-proof-of-concept/1419/

En sån kanske tillochmed hamnar i nån av nästa generations spelkonsoller.

Blueray 1.1 klarar 500gb, krävs ingen ny hårdvara, kommer om ett par år.

HVD har varit "på g" hur länge som helst och lär vara "på g" ett tag till... och sedan ännu ett tag innan det kommer till den stora massan.

Man gör tekniska framsteg hela tiden och det här med HVD är precis samma sak, bara för att något företag sitter o jobbar på det i ett labb betyder det verkligen inte att det är något du kommer dra nytta av inom snar framtid.

Medlem

Hursomhelst så blir det iaf rätt så dyrt om man är prylfreak och alltid vill ha det bästa...

Hizzi du har rätt i att det är en disk på 500gb som är på gång men det kommer med största sannolikhet att dröja länge innan den kommer till konsumenter. Och till Hr Hamwich undrar jag bara hur du kan säga att alla som köper Wii eller de artister du namnger är korkade och utan smak, vad gör att du har bra smak och alla andra har dålig. Alla har ju olika smak och det är ju faktiskt bra.

Medlem

Personligen tror jag att Nintendo gör som dom gör för att dom gillar pengar.. http://www.techradar.com/news/gaming/nintendo-is-behind-56-pe...


signatur

I never hate in plural.

De är ett kommersiellt bolag som alla andra bolag där ute.

Inaktiv
Skrivet av Nightcrawler78:

De är ett kommersiellt bolag som alla andra bolag där ute.

Precis, 0 kärlek till spel har dom som gör spelen, 40 åriga cubicle excel fans sitter och gör opus med glädje, nej.

1
Skriv svar