Sony hyr ut PSP-spel digitalt?

Robot
Medlem
Sony hyr ut PSP-spel digitalt?

Enda nackdelen med digital nedladdning är att man inte får en fin kartong att ställa i bokhyllan. :,-(


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Inaktiv

Kartonger i bokhyllan är, enligt mig, bara jobbigt, tar plats och samlar damm.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

nackdelen är väll snarare att man kan inte sälja vidare eller byta in liren så man "förlorar" pengar på digital ner laddning. ävan att detta handlar om att hyra lir digitalt tillex du betalar si å så mycket för en viss tid säg 3 månader så får du lada ner lir under den tiden. å låter ju inte så bra. säg att det kostar 1000:- å det släpps ett bra spel under den tiden. då har man betalt 1000:- för nåt man inte äger. låter ju jätte bra det..

Medlem

Man behöver väl inte förlora så mycket pengar man kan väl sälja sitt t.ex Steam account som med ett MMORPG account? Visst du får ju inte igen dom pengar du köpt för men det får du ju inte om du säljer en bil heller. Funkar ju inte med en hyr tjänst som denna men denna sortens tjänst kommer väl antagligen inte vara lika dyr heller.
I vilket fall så lär nog det digitala mediet ta över mer och mer så det är nog bara att vänja er gott folk

Medlem

Nackdelen är väl att om bredbandet lägger av nån kväll eller i värsta fall längre då blir det liksom svårt att skaffa spel digitalt,

Jag föredrar iaf ett fysiskt ex som man kan ta med sig till kompisar eller kan sälja om man tröttnat.

Medlem

Jag säljer aldrig spel. Jag plockar ofta fram uråldriga spel och spelar dem igen.
Heja kartonger och tjocka manualer i färgtryck.
Dessutom så kan man säkert sälja sådant till samlare som mig, vilket inte går digitalt.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar