Brottar skandal i os !!!

Inaktiv
Brottar skandal i os !!!

i semifinalen i 84 kilosklassen i brottning så dömdes matchen till vinst för italjenaren helt utan andledning istället för till svenska Abrahamian som var den helt klart bättre i matchen.

Domaren dömde helt untan andledning och vi blev rånade på ett silver eller ett guld! Abrahamian gjorde helt rätt när han kastade bros medaljen.
Vad tycker ni?

Youtube-proffs

Jag tycker att det är tråkigt, men tycker även att vi kan hålla detta till Allmänt om OS tråden istället för att skapa en ny?

Think of the CASTOR!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Inaktiv

sorry tänkte inte på det

Inaktiv

sorry tänkte inte på det

Medlem
Skrivet av Polish:

Think of the CASTOR!

Haha - Faktum är att jag tycker detta är riktigt roligt. Jag såg det precis och jag tycker det är skönt att se en svensk agera med lite passion för en gång skull.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Youtube-proffs
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:

Think of the CASTOR!

Haha - Faktum är att jag tycker detta är riktigt roligt. Jag såg det precis och jag tycker det är skönt att se en svensk agera med lite passion för en gång skull.

Det som var mest roligt var nog att hölla Paolo Roberto skrika hysteriskt i bakgrunden som han brukar göra på UFC matcherna =D


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:

Think of the CASTOR!

Haha - Faktum är att jag tycker detta är riktigt roligt. Jag såg det precis och jag tycker det är skönt att se en svensk agera med lite passion för en gång skull.

...Vänta nu, Castor... ser på sport?
MIN VÄRLDSBILD ÄR HELT RUBBAD NU! :'(


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Månadens trådtitelsärskrivning. xD

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:

Think of the CASTOR!

Haha - Faktum är att jag tycker detta är riktigt roligt. Jag såg det precis och jag tycker det är skönt att se en svensk agera med lite passion för en gång skull.

...Vänta nu, Castor... ser på sport?
MIN VÄRLDSBILD ÄR HELT RUBBAD NU! :'(

Jag gillar MMA, boxning, brottning osv. Min opäng med sportprat är dock att det är sport överallt, hela tiden utan att man ber om det. Det är sjukdom.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Förbundspresidenten är ju kusin med domaren det är klart fusk han vill ju hjälpa sin kusin


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag gillar MMA, boxning, brottning osv. Min opäng med sportprat är dock att det är sport överallt, hela tiden utan att man ber om det. Det är sjukdom.

Ah phew, har inte kunnat sova inatt, men nu kan jag nog sova gott om natten igen


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd

Fast frågan är om det verkligen är så. Det är helt klart en trolig slutsats, men bara för att man är släkt behöver man inte vilja hjälpa sina blodsfränder på bekostnad av andra.

Av det jag har förstått (från typ 3-5 nyhetsinslag och en artikel i dagstidningen) så verkar det vara väldigt mycket lurt i det här. Illa, illa.

Inaktiv

det är ju skandal att det händer i os av alla tävlingar

Medlem

Lite annan bild på det hela i andra länder...
http://answers.yahoo.com/question/index?qid=20080814115032AAk...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av Granen:

det är ju skandal att det händer i os av alla tävlingar

Nej, det är det inte. Varför skulle detta spektakel respekteras mer än annan tävling? De anor olympiska spelen en gång haft är sedan länge döda - På tiden att någon sparkar olympiska folket på pungen.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Granen:

det är ju skandal att det händer i os av alla tävlingar

Nej, det är det inte. Varför skulle detta spektakel respekteras mer än annan tävling? De anor olympiska spelen en gång haft är sedan länge döda - På tiden att någon sparkar olympiska folket på pungen.

men kineserna har ju skrytit att hur länge som helst om sitt os och så händer det här, lite koll får dom väll ändå ha

Medlem

Bomba IOK


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem
Skrivet av Granen:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Granen:

det är ju skandal att det händer i os av alla tävlingar

Nej, det är det inte. Varför skulle detta spektakel respekteras mer än annan tävling? De anor olympiska spelen en gång haft är sedan länge döda - På tiden att någon sparkar olympiska folket på pungen.

men kineserna har ju skrytit att hur länge som helst om sitt os och så händer det här, lite koll får dom väll ändå ha

Det är inte kinesernas fel, det är det korrumperade FILA.

Och angående länken, de har uppenbarligen inte sett matchen, eller så kan de ingenting om brottning.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

hittade ett klipp på youtube, men vart bortplockat p.g.a "third party claim"... någon som lyckas bättre?

(Vill verkligen se det hela innan jag bildar mig en uppfattning) - asch va fan, jag yttrar mig ändå - säger som Castor, härligt att en svensk vågar agera sig med passion, inte bara slicka medhårs jämt och knyta näven i fickan.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag har samma åsikt som experten på TV (minns inte hans namn). Och det var att Abrahamian gjorde rätt i att inte ta emot priset, men istället för att dyka upp på prisutdelningen och förstöra för dom som vann, så skulle han stått för sin sak genom att inte komma dit alls...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag tycker han gjorde en riktigt stark markering på det sättet han gjorde. Sånt jävla fusk förtjänar ingen nåd alls.
En del dopar sej, vilket är fusk och skitdåligt, men att domarna fuskar är en nivå värre, det är liksom lite konspiration över sånt.
Och det är visst extra illa att det sker under OS, det är ju vid sidan av VM det största evenemanget inom brottningen.


signatur

yolo

Medlem

Det som är skandal är hur domaren/domarna betedde sig både under matchen och sen efteråt när de möts av protester.

Det är också skandal att IOK endast är upprörda över att deras prisutdelning vart "förstörd" och att Ara inte respekterar den ära det är att delta i OS.
De bryr sig inte alls om att domarna helt och hållet förstör tävlingen.

Jag tycker Ara gjorde helt rätt, om nånting borde han spottat på medaljen också. Det han gjorde var att visa att en medalj betyder ingenting om man inte vinner den ärligt. Han lämnade den på mattan för att han inte vill ha den, den betyder ingenting för honom eftersom domarna är så tydligt partiska och kanske tillomed mutade (vilket verkar vara vanligt inom brottarvärlden).

Och alla som tycker att han borde skippat prisutdelningen helt, protesterad i efterhand eller dylika "svenska metoder" så vill jag bara säga att en protest betyder inget om den inte uppmärksammas av omvärlden. Hade han bara skippat prisutdelningen hade det stått en notis i svenska tidningar, och inget mer.

Men Aras protest är nu världskänd. Sen om idioter missförstår vad det var han protesterade emot så går det tyvärr inte att göra något åt, men det är väl inget skäl att inte protestera?

OS är stort, tillomed störst, men det är faan inte heligt och om korruption, orättvisa och liknande brott gör sig kända så är det väl självklart att man måste säga ifrån.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

mutade dommare suger

alla verkar veta om det, men ingen gör nått, USH

EEeeee kolla här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3112732.a...

om de stämmer är det alltså _värre_ att protestera som han gjorde, än att DOPA SIG? för faan,, nu får dom väll ta och ge sig.... GAGAD#4#¤%


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

mutade dommare suger

alla verkar veta om det, men ingen gör nått, USH

EEeeee kolla här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3112732.a...

om de stämmer är det alltså _värre_ att protestera som han gjorde, än att DOPA SIG? för faan,, nu får dom väll ta och ge sig.... GAGAD#4#¤%

fast såvitt jag förstått så var detta Aras sista match, han vill inte brottas mer eftersom sporten håller på att begrava sig själv i oärlighet och fusk.

Alltså spelar det ingen roll vilket straff han får, förrutom såklart att det är förjävligt att de snobbiga pamparna som sitter i dessa kommiteer aldrig åker dit för sina fel.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Livstidsavstängning vem bryr sig det var hans sista match i karriären


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greger:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:

Think of the CASTOR!

Haha - Faktum är att jag tycker detta är riktigt roligt. Jag såg det precis och jag tycker det är skönt att se en svensk agera med lite passion för en gång skull.

...Vänta nu, Castor... ser på sport?
MIN VÄRLDSBILD ÄR HELT RUBBAD NU! :'(

Jag gillar MMA, boxning, brottning osv. Min opäng med sportprat är dock att det är sport överallt, hela tiden utan att man ber om det. Det är sjukdom.

Jag befinner mig nu i chocktillstånd över svaret. Precis som greger så trodde jag att du inte såg på sport. Men den enda sporten du ser på är den som larvigaste. Hur kan man ha en tävling i att slåss? Hur kan du tycka att det är coolt med våld i verkligheten? En sak är om man säger wow fin explosion i WiC. Men det är inte människor som dör då. Våld är bara coolt på låtsas i spel form

On topic: Väldit tragiskt att vi förlora ett silver i en brottning. Av två skäl.
1. Inget frutom 1:a placering räknas.
2. Om man ska vinna ska man göra det på riktigt. Inte i klassen: Världens bästa springare som just skickat sin xbox till tyskland för reparation detta år. Den klassen räknas inte
3. Brottning borde inte ses som en sport


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Greger:
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Polish:

Think of the CASTOR!

Haha - Faktum är att jag tycker detta är riktigt roligt. Jag såg det precis och jag tycker det är skönt att se en svensk agera med lite passion för en gång skull.

...Vänta nu, Castor... ser på sport?
MIN VÄRLDSBILD ÄR HELT RUBBAD NU! :'(

Jag gillar MMA, boxning, brottning osv. Min opäng med sportprat är dock att det är sport överallt, hela tiden utan att man ber om det. Det är sjukdom.

Jag befinner mig nu i chocktillstånd över svaret. Precis som greger så trodde jag att du inte såg på sport. Men den enda sporten du ser på är den som larvigaste. Hur kan man ha en tävling i att slåss? Hur kan du tycka att det är coolt med våld i verkligheten? En sak är om man säger wow fin explosion i WiC. Men det är inte människor som dör då. Våld är bara coolt på låtsas i spel form

On topic: Väldit tragiskt att vi förlora ett silver i en brottning. Av två skäl.
1. Inget frutom 1:a placering räknas.
2. Om man ska vinna ska man göra det på riktigt. Inte i klassen: Världens bästa springare som just skickat sin xbox till tyskland för reparation detta år. Den klassen räknas inte
3. Brottning borde inte ses som en sport

OK, varför är det larvigt med kampsport?
Det är skitkul att titta på (en smaksak såklart) och det handlar inte alls om våld, till skillnad mot till exempel fotbollsrelaterat våld, hockeyfighter etc.
Det handlar om att plocka poäng och lägga upp en taktik genom att se sina styrkor och svagheter gentemot motståndarens. Dom som tävlar hatar inte varandra utan tvärtom, ju hårdare fight desto mer respekt brukar dom tävlande få för varandra. Dom bästa fighterna brukar bli dom när det är två kompisar som möts, blir ofta jävligt intensivt och tekniskt. Som utövare av en del kampsport kan jag intyga att det är skitkul att spöa upp en kompis och även få spö av honom i sparring. Sen tar man en öl och snackar skit
Brottning / boxing är en av dom äldsta sporterna, det har utövats i antikens Grekland och fortsatt att utövas sen dess, det var en av dom viktigaste sporterna i forna dagar. Tillsammans med fäktning, bågskytte och hästrelaterade sporter. Sånt som man hade nytta av i krig förr.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av IceMan:

mutade dommare suger

alla verkar veta om det, men ingen gör nått, USH

EEeeee kolla här:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/os2008/article3112732.a...

om de stämmer är det alltså _värre_ att protestera som han gjorde, än att DOPA SIG? för faan,, nu får dom väll ta och ge sig.... GAGAD#4#¤%

IOK och FILA är ruttnande gamla skitgubbar. Att IOK inte tar upp faktumet att FILA stal Aras guld är ju nästan den största skandalen av alla. Om det ska fortsätta så här så ska man inte ens ställa upp i OS, ingen alls. Skräp är vad det är, de förtjänar inte ens mitt spott i deras ansikten...


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv
Skrivet av theHarmlessWarrior:

Precis som greger så trodde jag att du inte såg på sport. Men den enda sporten du ser på är den som larvigaste. Hur kan man ha en tävling i att slåss? Hur kan du tycka att det är coolt med våld i verkligheten? En sak är om man säger wow fin explosion i WiC. Men det är inte människor som dör då. Våld är bara coolt på låtsas i spel form

On topic: Väldit tragiskt att vi förlora ett silver i en brottning. Av två skäl.
1. Inget frutom 1:a placering räknas.
2. Om man ska vinna ska man göra det på riktigt. Inte i klassen: Världens bästa springare som just skickat sin xbox till tyskland för reparation detta år. Den klassen räknas inte
3. Brottning borde inte ses som en sport

Skrivet av Dödsbringaren:

Kampsport är skitkul att titta på.

Som utövare av en del kampsport kan jag intyga att det är skitkul att spöa upp en kompis och även få spö av honom i sparring. Sen tar man en öl och snackar skit

öhh? Våld på TV har gjort honom galen eller vad?

Skrivet av Dödsbringaren:

Brottning / boxing är en av dom äldsta sporterna, det har utövats i antikens Grekland och fortsatt att utövas sen dess, det var en av dom viktigaste sporterna i forna dagar. Tillsammans med fäktning, bågskytte och hästrelaterade sporter. Sånt som man hade nytta av i krig förr.

Men på den tiden användes en sån typ av våld
bl a till att försvara rikets gränser. Idag är det bästa du kan göra med sånna kunskaper är att spö någon annan full person på krogen.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Jag förstår att det är svårt för medlemmar ur pingskyrkan, som den harmlöse "krigaren" att uppskatta kampsport. Men det som dom inte förstår är skillnaden mellan våld och kamp. När man sparras eller tävlar i någon kampsport så känner man inte på samma sätt som man skulle göra om man tvingas att använda våld för att försvara sej på riktigt. Det gör hela skillnaden.
Och även förr i tiden så gjorde man skillnad på brottning för tävling och så kallad "förbjuden brottning", alltså sånt som man använde för att ta kål på folk.


signatur

yolo

12
Skriv svar