Inget OnLive på E3

Robot
Medlem
Inget OnLive på E3

Om det fungerar ska jag lätt skaffa det:P

Medlem

Detta är inte mer seriöst än den där konsollen som skulle kunna spela alla spel, en bluff är vad det är och inget annat.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Behöver inte vara en bluff, men det kommer aldrig bli en ersättare för riktiga spel. För den klientel som inte bryr sig så mycket utan bara tar det som ett tidsfördriv någon gång bara.

Medlem

Vad jag har läst mig till så låter det i stort sätt omöjligt att göra vad dom utlovar med dagens resurser å teknik. Men man kan ju alltid hoppas på att bli positivt överaskad.

Medlem

Tror stenhårt på denna idén, kommer antagligen behöva bra uppkoppling osv, men om säg 3-5 år tror jag detta är sättet vi kommer spela på.

OnLive> "Xbox 640" & "Playstation 4"

Medlem

Blörk. Jag vill ha min egen dator. Har svårt att tro att de kan få ner kvalitetsförsämringen och latensen så pass att det inte påverkar FPSer såsom CoD eller Crysis. I belive it when I see it.

Medlem

Att on-demand-tjänster är framtiden är det ingen frågan om. Men att detta skulle fungera under de förhållanden som råder nu är mycket tveksamt. Med komprimeringsartefakter och latens lär detta inte attrahera särskilt många, speciellt med tanke på hur människor börjat vänja sig med kristallklar HD-grafik.

Medlem

Vadå ladda hem spel? Läs på lite ffs!

Medlem

Tänker aldrig skaffa detta, lagom kul att spela streamade spel, jag tänker fortsätta att uppgradera/köpa ny dator + köpa spelen i butik.

Skrivet av Lex:

Tror stenhårt på denna idén, kommer antagligen behöva bra uppkoppling osv, men om säg 3-5 år tror jag detta är sättet vi kommer spela på.

OnLive> "Xbox 640" & "Playstation 4"

Du menar Xbox 720

Inaktiv

Detta verkar väldigt skumt, var får de all datorkraft ifrån om de ska streama crysis o andra systemkrävande spel till 10000 personer samtidigt?

Inaktiv

Med en maxupplösning på 720p är det inget som jag kommer skaffa iaf.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Detta är inte mer seriöst än den där konsollen som skulle kunna spela alla spel, en bluff är vad det är och inget annat.

Det finns likande tjänster idag, som fungerar.

Medlem

Lite Phantom-varning på det här?

Medlem

Visst är det en intressant tjänst som man mycket väl kan tänka sig använda men jag känner ändå viss tvivel hur deras servrar ska kunna hantera en större publik. Det funkar ju antagligen bra nu i stängd beta. Men när dom drar igång och får miljontals användare kommer det hålla? Tjänsten ska väl även bara vara i USA i början så vi lär ju få höra hur det går

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Lite Phantom-varning på det här?

Jo, tänkte också det, Phantom 2.0

Medlem
Skrivet av v1lle3:

Du menar Xbox 720

Du menar Xbox 1080.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vaporware...

Men om det ändå kommer så lär det inte vara i närheten så bra som det verkar.

Medlem
Skrivet av hansen:
Skrivet av Zelaxe:

Detta är inte mer seriöst än den där konsollen som skulle kunna spela alla spel, en bluff är vad det är och inget annat.

Det finns likande tjänster idag, som fungerar.

hmm jasså?
vilka då?

Inaktiv
Skrivet av Zelaxe:

Detta är inte mer seriöst än den där konsollen som skulle kunna spela alla spel, en bluff är vad det är och inget annat.

Som jag skrev när det utannonserades så har Shacknews har provat och det laggar bara om man vänder sig väldigt fort.

Ett kort test under optimala förhållanden och ändå märks det alltså. Sånt bådar inte precis gott för masskonsumption. Men det är knappast det de satsar på heller, hittar de sig en nisch blir de nog nöjda med det.

Men det kommer inte kunna ersätta spelande för de flesta.

Medlem
Skrivet av Runken:
Skrivet av hansen:
Skrivet av Zelaxe:

Detta är inte mer seriöst än den där konsollen som skulle kunna spela alla spel, en bluff är vad det är och inget annat.

Det finns likande tjänster idag, som fungerar.

hmm jasså?
vilka då?

T.ex.
http://www.streammygame.com/smg/index.php

Medlem

Tror inte att de kommer sätta stopp för konsoler, däremot är PC där prestanda är de största fokuset för spelutvecklare illa ute

Medlem

Tror definitivt på detta.

Folk verkar dock missförstå och klagar på att det inte skulle fungera, att det skulle lagga etc.

Ja idag är det svårt att få det att fungera prickfritt men inom ett par år är jag övertygad om att man kommer ha utvecklat tekniken så pass långt att det här kommer bli en jättemarknad.

Klart att de satsar på masskonsumtion och inte en nisch.

Internetuppkopplingarna blir bara snabbare och snabbare, när man väl har utvecklat konceptet och fått tekniken att fungera så pass bra att man inte märker någon lagg eller grafikfel så kommer detta självklart fungera.

Säkerligen kommer det verkligen röra om i grytan om man kan lira de senaste spelen med maxupplösning felfritt.

Kan även tänka mig i nästa skede att spel som utvecklats enbart för denna teknik kan bli tokigit mycket snyggare än vad dom annars skulle vara, då man kan designa programera och konfigurera dom för riktig monsterhårdvara

Medlem

GDC: Why OnLive Can't Possibly Work.

Kort sammanfattat: För att lyckas med detta måste de ha banbrytande teknologi inom flera områden. De måste ha världens i särklass bästa komprimeringsalgoritm för video, långt bättre än vad all forskning inom området lyckats frambringa hittills. De ska på något magiskt vis lyckas eliminiera fördröjningen som uppstår vid IP-kommunikation så att kontrollerna blir responsiva. Dessutom behöver de ha ett beräkningskluster stort som Alaska.

Det går inte att jämföra denna tjänst med streammygame där EN dator arbetar med ETT spel i godtycklig upplösning och bandbredd, trots att streammygame i min mening blir oanvändbart med en fördröjning på över 50ms.

Medlem

Teknologin finns, men den borde absolut förbättras innan OnLive startar sin service. Men låt oss säga att dem var redo att starta skiten inom snar framtid.. Det skulle fortfarande uppstå problem, i form av mörklagda affärer osv. Tänk er alla företag som skulle gå i konkurs p.g.a. detta.

Jag skulle kunna dra paralleller mellan el, biogas bilar och diesel samt 95-oktaniga bensin marknaden.. Men det behövs inte, då alla redan vet att hela marknaden i sig är korrupt.

Jag hoppas att OnLive kommer komma ut som vinnare.. Verkligen.

Medlem

Detta luktar vaporware i Duke Nukem-kaliber. Det låter helt enkelt för bra för att kunna vara sant i dagens läge.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hej, Phantom 2.0!

1
Skriv svar