Vänsterhäntarnas dag

Medlem
Vänsterhäntarnas dag

Idag den 13/8 är det vänsterhäntarnas dag.
Jag som är vänsterhänt tycker att man ska ge alla vänsterhänat Fzare en stor hurra!


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Behöver vi vänsterhänta verkligen en dag?
Edit ; Jag menar, vi vet ju redan att vi är så mycket bättre än alla andra


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Trodde först det stod vinterhämnarnas dag


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

Dubbelhänt ftw

Medlem
Skrivet av Greger:

Behöver vi vänsterhänta verkligen en dag?
Edit ; Jag menar, vi vet ju redan att vi är så mycket bättre än alla andra

Denna dag är en cover-up av oss vänsterhänta för att få de högerhänta att tro att resten av året är deras.

"The greatest trick the lefties ever pulled was convincing everybody else that they were in charge"

Det har du väl inte glömt?


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

Precis. Vart fan är dagen för oss som är ambidexteriösa? Vi är väl ändå en större minoritet än vänsterhänta.

Medlem

Grattis! Antar jag..?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Well, vi är en sällsynt sort...


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

Åh vad jag önskar att jag var dubbelhäntad/dubbelfotad!

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

Precis. Vart fan är dagen för oss som är ambidexteriösa? Vi är väl ändå en större minoritet än vänsterhänta.

en större minoritet? skulle chansa på att ni är en mindre minoritet

*UPPTÄCKT*

KOLLA IN GRABBAR (och tjejer) - smileysarna är vänsterhänta!!!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Vänsterhäntarnas dag är idag, och alla andra dagar är högerhäntarnas?


signatur

Asus P5Q Pro | E8500 3.16GHz | XFX HD4890 1GB | Corsair 2x2GB | Corsair 620W | Spinpoint F1 1TB | Antec P183 | BenQ G2411HD 24" | Dell 17"

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av erge:
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

Precis. Vart fan är dagen för oss som är ambidexteriösa? Vi är väl ändå en större minoritet än vänsterhänta.

en större minoritet? skulle chansa på att ni är en mindre minoritet

*UPPTÄCKT*

KOLLA IN GRABBAR (och tjejer) - smileysarna är vänsterhänta!!!

Kanske är så man säger. Fan vet jag

Medlem

Vi vänsterhänta kommer ta över jorden inom kort. Vänta ni bara, era högerhänta jävlar!

Medlem
Skrivet av HinduTimes:
Skrivet av Greger:

Behöver vi vänsterhänta verkligen en dag?
Edit ; Jag menar, vi vet ju redan att vi är så mycket bättre än alla andra

Denna dag är en cover-up av oss vänsterhänta för att få de högerhänta att tro att resten av året är deras.

"The greatest trick the lefties ever pulled was convincing everybody else that they were in charge"

Det har du väl inte glömt?

Nejnej, men sssch vi kan inte berätta planen än!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Eschricht:

Vi vänsterhänta kommer ta över jorden inom kort. Vänta ni bara, era högerhänta jävlar!

Jag står redo att lappa till dig med min vänsterhäntsförklädda högernäve:)


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

just det!:)

Medlem

Vänsterhänta forever.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

utöka vårt lebensraum och förbjud de förbannade blyertspennorna.

Medlem
Skrivet av boneless:

utöka vårt lebensraum och förbjud de förbannade blyertspennorna.

Våga vägra blyerts.
Våga vägra skriva för hand överhuvudtaget, förresten.

tangentbord + odiskriminerande mus = win.


signatur

yolo

Medlem
Skrivet av Ariath:
Skrivet av Eschricht:

Vi vänsterhänta kommer ta över jorden inom kort. Vänta ni bara, era högerhänta jävlar!

Jag står redo att lappa till dig med min vänsterhäntsförklädda högernäve:)

Akta dig så jag inte skjuter dig med min specialanpassade pistol för vänsterhänta! 8)

Youtube-proffs

eftersom många här är vänsterhänta så tänkte jag fråga, stämmer det att ni flesta är bra på att rita?

har inte stött på något vänsterhänt människa som är dålig på att rita!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Avstängd

Jag är vänsterhänt. Det är lite kul med alla grejer som sägs om att vara vänsterhänt. Bl.a. så tros vänsterhänta vara smartare, mer musikaliska, mer sportiga och mer konstnärliga.

Jag är dock varken särskilt musikalisk, sportig eller konstnärlig (dvs inte bra på att rita, Polish). Däremot är jag bra i skolan (om jag sedan är särskilt smart eller inte, kan jag inte svara på).

I högstadiet var vi förresten 3-4 av ca 20 vänsterhänta.

Jag är vänsterhänt, men jag har inga problem i stort sett förutom med saxar som inte går att klippa med vänster hand (pappret far emellan, skitstörande) och att jag får blyerts och bläck på handen.
Mus och gitarr och sånt där kör jag med vanliga högerhandsmodeller.

Personligen tycker jag att det att vara vänsterhänt innebär många fler fördelar än nackdelar.

För övrigt så vill jag påpeka att vänsterhäntas dag är den 13:e augusti, medan de högerhänta inte har någon dag alls. Vänsterhäntas dag institutionaliserades

Skrivet av erge:
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

Precis. Vart fan är dagen för oss som är ambidexteriösa? Vi är väl ändå en större minoritet än vänsterhänta.

Anledningen till att det inte finns någon dag för dubbelhänta är att det inte har införts någon sådan dag helt enkelt. Antagligen är den gruppen alldeles för liten. Det finns även teorier om att man inte ens föds dubbelhänt utan att det bara handlar om träning. Hjärnan kan ju ändå bara vara "vänd" åt ena eller andra hållet och inte åt båda.

Medlem
Skrivet av Polish:

eftersom många här är vänsterhänta så tänkte jag fråga, stämmer det att ni flesta är bra på att rita?

har inte stött på något vänsterhänt människa som är dålig på att rita!

Så bara för att jag är vänsterhänt så måste jag vara bra på att rita??? Ungefär som om alla asiater kan kampsport och italienare kan laga mat??? Va? VA??

Nej jag är inte så bra på att rita nu, men jag var det! Ett byte av bildlärare tog effektivt död på all glädje jag fann i att rita.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av Polish:

eftersom många här är vänsterhänta så tänkte jag fråga, stämmer det att ni flesta är bra på att rita?

har inte stött på något vänsterhänt människa som är dålig på att rita!

Kan säga så här Polish, nästan alla i min släkt är konstnärer, många tjänar pengar på det och min mormor har målat några av dem finaste bilderna, jag är den första som är vänsterhänt sen minst hundra år tillbaka, jag är också den enda i släkten som inte kan rita, när jag var mindre var min skrivstil så oläslig så jag fick hjälp ända upp i nionde klass. Kan dock inte säga att min finmotorik är dålig, jag spelar flertalet instrument. Klassar mig väl som musiker, skriver musik, har aldrig fått någon som helst utbildning men det kommer naturligt :).

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

Precis. Vart fan är dagen för oss som är ambidexteriösa? Vi är väl ändå en större minoritet än vänsterhänta.

Vänta, är du HELT amidextriös :O?
Grymt som fan i sådant fall, det är ju ytterst få som är ambidextriösa.

Medlem
Skrivet av Polish:

eftersom många här är vänsterhänta så tänkte jag fråga, stämmer det att ni flesta är bra på att rita?

har inte stött på något vänsterhänt människa som är dålig på att rita!

Jag är vänsterhänt och jag är inte bra på att rita:)
Eschricht du kan inte avslöja våra planer så tidigt;)


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Bra att man respekterar vänsterhänta, men är det inte lite överdrivet med en speciell dag för allt och alla numera?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Bra att man respekterar vänsterhänta, men är det inte lite överdrivet med en speciell dag för allt och alla numera?

Jo sjukt överdrivet. Tycker nationaldagar räcker, kanske semledagen också :$.

Medlem
Skrivet av Famest:
Skrivet av erge:
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

Precis. Vart fan är dagen för oss som är ambidexteriösa? Vi är väl ändå en större minoritet än vänsterhänta.

Vänta, är du HELT amidextriös :O?
Grymt som fan i sådant fall, det är ju ytterst få som är ambidextriösa.

Helt och helt. det vettetusan. Jag skriver, ritar etc precis lika bra med höger som vänster. Använder däremot högerhanden mer iom att jag finner det mer praktiskt för t.ex skrift och jag använder musen i höger hand sen långt tillbaka.

I Muay Thai står jag t.ex i southpaw som vanligt men kan switcha till regular utan göra något förlust i teknik/kraft i slag/sparkar. Och när jag var yngre och spelade hockey som målvakt så spelade det ingen roll om jag hade plockhandsken i höger eller vänster hand.

Kanske bara är dubbelhänt. Vet inte riktigt vad som "krävs" för att anses som ambidexteriös. Någon som vet?

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av Famest:
Skrivet av erge:
Skrivet av SwedishChaos:

Dubbelhänt ftw

Precis. Vart fan är dagen för oss som är ambidexteriösa? Vi är väl ändå en större minoritet än vänsterhänta.

Vänta, är du HELT amidextriös :O?
Grymt som fan i sådant fall, det är ju ytterst få som är ambidextriösa.

Helt och helt. det vettetusan. Jag skriver, ritar etc precis lika bra med höger som vänster. Använder däremot högerhanden mer iom att jag finner det mer praktiskt för t.ex skrift och jag använder musen i höger hand sen långt tillbaka.

I Muay Thai står jag t.ex i southpaw som vanligt men kan switcha till regular utan göra något förlust i teknik/kraft i slag/sparkar. Och när jag var yngre och spelade hockey som målvakt så spelade det ingen roll om jag hade plockhandsken i höger eller vänster hand.

Kanske bara är dubbelhänt. Vet inte riktigt vad som "krävs" för att anses som ambidexteriös. Någon som vet?

Så det är så pass :O. Vet ju inte heller hur det är men du visar ju på många av faktorerna för en ambidextriös person, det borde vara rätt bra i många sporter att kunna byta så där :D.

123
Skriv svar