Allt man kan göra på en iPhone

Medlem
Allt man kan göra på en iPhone

De senaste dagarna har varit fyllda av nedladdningar och en massa pekande med pekfingret. Den nya telefonen har gjort vardagen lite roligare och det kommer hela tiden nya saker som är kul att fördriva lite tid med.
Sen finns det ju faktiskt några appar som har ett värde utöver just för stunden. En fotoredigerings-app som jag hittade kunde fixa till den här gamla bilden på ett ganska ball sätt:

http://www.flickr.com/photos/29699099@N02/4765693304/sizes/m/

weee... kul. Fast lite fusk tycker jag nog allt. Det ska ju redigeras för hand (eller nåt) i typ photoshop, men å andra sidan.. jag använder ju ibland färdiga filter och annat krafs där också för att få till ett resultat jag är ute efter. Så det här får nog okej ändå

Däremot är jag lite emot att redigera om gamla bilder så jag ska försöka ta lite fler foton med kameran i min iPhone. Jösses... det lär ju bli som att plåta med en hålkamera jämfört med mina 21MP i Canonkameran.

I vilket fall njuter jag i fulla drag av tekniken i fickan. Det är en helt ny värld som öppnat sig, jo faktiskt.

Hoppas ni har haft en fin sommardag. Här i Malmö är det sjukt varmt och ganska klibbigt. Det har iofs regnat lite i kväll men det kan gott komma lite till, rensa luften lite.

I morgon är jag ledig, sweet. Ska åka och sy in min väst till bröllopet. Insåg i går att det bara är ca 5 veckor kvar till den stora dagen. Helt galet!

Nu tillbaka till Scrubs

// Manuel

#blogg

Skägg.
10 Chambers
Allt man kan göra på en iPhone

Hipstamatic och Photoshop Mobile rekommenderas


signatur

Håll dig till Canon, det är bra grejer.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Håll dig till bröllopet, härvaro är ett måste då!

Medlem

Hipstamatic har jag kikat lite på men inte laddat ner. Photoshop Mobile låter som nåt jag kan ha nytta av. Hittade nåt liknande igår som funkar fint också.
Självklart ska jag inte byta bort min Canon för en iPhone men det kan vara lite kreativt kul som komplement.

1
Skriv svar