Secret of Monkey Island till Xbox 360?

Robot
Medlem
Secret of Monkey Island till Xbox 360?

JA hoppas det blir en bra remake, det är ju iaf ett spel som skulle kunna få mig att handla en XBOX 360

Medlem

låter ju alldeles för bra för att vara sant om det skulle vara en remake på ett monkey island-lir. upphottad 2d-grafik i hd och nya pussel, wow.

Medlem

hade ju varit det säkraste inköpet på 2000talet.
Monkey island 1 o 2 är nog dom bästa spelen jag någonsin spelat alla katogorier.

Medlem
Skrivet av Wolliman:

JA hoppas det blir en bra remake, det är ju iaf ett spel som skulle kunna få mig att handla en XBOX 360

Right on.. Man sitter här med en PS3'a som inte är världens roligaste maskin, det släpps ett par fisiga demos i veckan (1 eller 2) och det enda roliga jag lirat så far är Burnout: Paradise (och ja, jag har provat LBP.. Tjohoo, kul men inte så jävla fantastiskt som alla vill få det till IMHO)

Man kanske skulle ta och införskaffa en 360 och få lite mer att välja på, skulle Monkey Island spelen komma så är det ju inte mycket att klura över !!


signatur
Medlem

Ge oss Curse of Monkey Island istället! Bättre spel får man ju leta efter

Lätt en av mina absoluta favoriter genom åren.

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Ge oss Curse of Monkey Island istället! Bättre spel får man ju leta efter

Lätt en av mina absoluta favoriter genom åren.

Låt oss starta en klubb! Jag har spelat genom CMI säkert 70 gånger från början till slut sedan 1997 och det är lika roligt för det. Plus att jag alltid lyckas hitta några nya smådetaljer varje gång jag spelar det.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Inaktiv

Vad jag vill se?

Lätt svar: fler apor!


signatur
Medlem

Look behind you, a three-headed monkey!

Medlem

A rubber chicken with a pulley in the middle?

Medlem
Skrivet av Geetcher:

Ge oss Curse of Monkey Island istället! Bättre spel får man ju leta efter

Lätt en av mina absoluta favoriter genom åren.

Aye!

Inaktiv

Alltså nerd orgasm..

Hur coolt skulle inte detta vara? Gillar iof Monkey Island 2 bättre men spelen är ju båda bland de bästa genom tiderna.

Medlem
Skrivet av Dogge:

Alltså nerd orgasm..

Hur coolt skulle inte detta vara? Gillar iof Monkey Island 2 bättre men spelen är ju båda bland de bästa genom tiderna.

Helt rätt, det tragiska är ju bara att inte folk har förstått hur jävla bra OCH roliga de är..


signatur
Medlem

eller som man säger.. How much wood would a wood chuck chuck if a wood chuck would chuck wood ??


signatur
Medlem

Kul att Lucasarts har fattat att det går att göra andra saker än Star Wars-spel nu för tiden, även om det bara är för att släppa om ett gammalt spel, men om de släpper MI1 med upphottad grafik osv så tror jag inte jag skulle gilla det.

Den gamla grafiken osv är ju en del av charmen med spelet.

Inaktiv

Kanibalerna från secrets of monkey island är ju så sköna..

Tror oxå att det inte direkt skulle vara samma grej att köra det med nya sprites. Men men har ju gått bra när de gjort så förut så varför inte, Loom var ju betydligt bättre i nya utgåvan och så finns det något till spel som de uppdaterade med ny grafik.

Awwwh brings back memories, vet inte hur länge jag var kvar på melee island innan man lyckades komma därifrån och vidare i spelet.

1
Skriv svar