Ny gameplay-film från Heavy Rain

Robot
Medlem
Ny gameplay-film från Heavy Rain

Stridssystemet ser väldigt intressant ut måste jag säga. Men konversationen mellan skurken och hjälten kändes stel tycker jag.

Medlem

Såg coolt ut, men det kändes inte som att det låg så mycket tyngd i slagen osv, kändes lite stelt.

Ojoj, det där såg verkligen tamt ut. Ansiktena har verkligen blivit stelare sedan den första techvideon släpptes (Only Possible With The Power Of PlayStation 3(tm)), röstskådisarna inte dåliga men nog låg det ju en känsla av TV-produktion i staterna över filmen som helhet.

Wippdeedoo, trycka knappar på kommandon. Som huvudgameplayelement. Även om de lovar att scener spelas ut annorlunda, kommer det spela någon roll ifall allt ser sådär oengagerande ut?

Edit: In before Redmac.

Medlem

äsch vad synd, ett sånt där spel då man inte får titta på hela bilden och uppleva allt, utan istället måste man stirra sig blind på var nästa ikon dyker upp som visar vart man ska styra

Medlem

är nog inte lika besviken nu att det bara kommer till ps3 när jag ser hur mediokert det är

Also inb4Redmac

Medlem

Quick Time Events... har inte Zero Punctuation fått fram sitt budskap ännu? QTE är skit och kommer förmodligen från helvetet.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Men det är ju artistiskt wardancer. Och cinematiskt. Och spännande. Och har aldrig gjorts tidigare. Och storyn är så bra. Och karaktärerna så djupa. Och det är franskt.

Medlem

ser tråkigt ut,bara sitta o trycka på massa knappar när det vl händer ngt,,jag fick nog av det efter mellansekvenserna i resident evil 5..

hoppas det är ngt "riktigt"gameplay iaf,,annars blir det ju som att se en interaktiv långfilm

Medlem

"And the monkey pushes the button" ...

Medlem

ouch, väldigt stelt och mycket sämre grafik än i början.
denna trailer fick inte mig att längtas mer precis..

Medlem

Nu är jag faktiskt rätt posetiv här men iaf... Fy fan vad ruttet det såg ut.


signatur

En styck signatur.

Medlem

kass trailer. var helt inställd på att skaffa en ps3 enbart för detta lir men suget försvann något enormt efter den där minst sagt medelmåttiga demonstrationen.

Medlem

Såg rätt sunkigt ut, jag hoppas dock ännu på att det levererar, Farenheit var ju riktigt bra.

Medlem

Oj, det där var ett rejält steg neråt från den första trailern.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:

QTE är skit och kommer förmodligen från helvetet.

Ja, Quick Time Event suger.

Det kommer antagligen från Dragon's Lair som var ett av de första spelen med den typen av "gameplay". Förstör totalt bossfighter i spel som God of War.

Medlem

Brukar klaga på att QT-events sällan passar in där de är instoppade lite här och var i de spel som har det, men nu när de verkar byggt ett helt spel kring fenomenet kan jag inte längre använda det som min argumentation.

Allvarligt talat måste det finnas ett snyggt sätt att implementera denna mekanik på. Flasha ikoner etc bryter spelet som de så gärna vill bygga upp, filmiskt dessutom, så där får man väl ändå säga att det inte passar in. För man ser ju varför de vill använda sig utav QT-events, och det skulle väl säkert vara bättre om man bara visste vilka knappar som gjorde vad så att man inte behövde få de i ansiktet. Då tar den delen fokus, titta efter vilken knapp jag ska hamra på.

Jag nöjer mig med att det suger, således.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

Även om det inte ser så snyggt ut lär det bli häftigt. Fahrenheit va ju ruggit bra, tycker jag.

Kommer att bli fantastiskt bra!

Medlem

Han ser precis ut som Max Payne v 2.0


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Är det bara jag som tycker att Quick Time Events i många fall är riktigt kul?
Om de görs på rätt sätt och kommer med lagom mellanrum alltså.

GOW är ett spel där de ger ett lyft imo.

Inaktiv

Tyckte spelet såg förskräckligt dåligt ut jämfört med tidigare trailers, grafikmässigt och gameplay och ljud och allt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

FM-guru
F.d. Sisyr

Oj vad negativa kommentarer det var här då. Själv blev jag bara mer sugen på spelet, men jag önskar förstås att jag tyckte som er eftersom jag inte har nån PS3:a. :/

Medlem

Fahrenheit var underbart och Heavy Rain har sett riktigt intressant ut hittills, men jag måste nog hålla med ett visst antal kommentarer... Konversationen såg verkligen livlös ut och det verkar inte ligga någon speciell tyngd i slagen. Ska det här bli lika bra som Fahrenheit krävs det en hel del finjusteringar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Jag tycker QTE:s är helt okej. Shenmuespelen gjorde det riktigt bra.

Förresten, jag tyckte det såg ut som han tog självmord med pistolen för att han insåg att han skulle bli sönderklämd.. fick titta en gång till för att se att det inte är det han gör

Medlem

Fan vad ljudet sög, rösterna låter alldeles för rent, som om de inte lagt på ngra effekter på voice-overn, regnet var för odynamiskt och för tunt.

Sen har vi de där äckliga pauserna på ngra millisekunder mellan varje mening som gör att det känns onaturligt.
Men de har ju tid på sig att fixa problemen, hoppas de gör det oxå...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

ptr
Medlem
Skrivet av MrMadMan:

Är det bara jag som tycker att Quick Time Events i många fall är riktigt kul?
Om de görs på rätt sätt och kommer med lagom mellanrum alltså.

GOW är ett spel där de ger ett lyft imo.

Jag är med dig

Medlem

Surt för the bad guy


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Kunde inte killen kontrat med ett slag eller två? Man vill ha en karaktär som tar en fight iallafall


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

vad är film och vad är spel? är en interaktiv film ett spel?

12
Skriv svar