Blade runner - directors final ultimate perfect cut

Medlem
Blade runner - directors final ultimate perfect cut

Någon som vet när/var filmen i titeln kommer att visas i sverige?

Medlem

Gudars... hur många varianter finns det nu hehe?

Nästa version:

Directors Final Ultimate Perfect Cut - The Special Long Directors Ultra Limited Extra Super Duper Version Edition Release Cut Part 2.

Bra film, dock.


signatur
Medlem

tja.... jag kanske överdrev lite. jag tror att det officiella namnet är "blade runner - the final cut"

Medlem

Hehe, det är iofs samma visa med en massa filmer (Star Wars finns i hur många versioner nu?). Allt för att vi ska köpa samma sak en gång till.

Tror du den här Bladerunner versionen kommer upp på biograferna? I så fall kanske man skulle gå och titta - det var länge sen jag såg den.


signatur
Medlem

efter lite googlande hittade jag att den enbart kommer att visas på victoria i sthlm (till en början iallafall).

får nog bli en tur dit, jag har bara sett filmen i originalversion för läääänge sedan, och är lite sugen på att se om den.

Medlem
Skrivet av Gortie:

Hehe, det är iofs samma visa med en massa filmer (Star Wars finns i hur många versioner nu?). Allt för att vi ska köpa samma sak en gång till.

Tror du den här Bladerunner versionen kommer upp på biograferna? I så fall kanske man skulle gå och titta - det var länge sen jag såg den.

dom gamla filmer finns väll bara i två versioner? original och DVD versionen som innehåller nya scener/ effekter och aurebesh istället för alfabetet:P ja, jag är star wars geek:P

hmm, jag har aldrig sett Blade runner tror jag, kanske är dags att ta sig en titt?


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem

Har du missat Bladerunner så är det verkligen dags!


signatur
Medlem

denna version har funnits ute som dvd ett bra tag men har aldrig visats på bio som jag förstått det dvs harrison agerar inte voiceover i denna edition dvs filmen blir mer mystisk o kman får tänka lite själv.

i orginalet så får man i princip allt förklarat mer eller mindre men som jag förstog det och för att mer människjor skulle förstå den.
så hör man harrison som voiceover genom hela filmen .

o btw denna film knäcker dom flesta scifi filmerna på den tiden och även idag.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

nja, jag har för mig att det finns tre versioner:

*orginalet

*directors cut där de tog bort voiceover och ändrade en del annat.

*directors final cut som är samma som ovan med en del uppdaterade specialeffekter.

eller?

Medlem
Skrivet av lave:

nja, jag har för mig att det finns tre versioner:

*orginalet

*directors cut där de tog bort voiceover och ändrade en del annat.

*directors final cut som är samma som ovan med en del uppdaterade specialeffekter.

eller?

Det finns fem olika versioner av Blade Runner:

Original (amerikansk)
Original (internationell med en gnutta mer våld)
Director's Cut (från 1992)
Workprint (en tidig inte helt färdig version som visades för testpublik)
Final Cut (den slutgiltiga (?) versionen)

Inaktiv

Jag har Director's Cut och hela rullen är bra.

Har även Alien 2 Director's Cut som är hela 40 min längre ungefär och alla de minuterna är ok.

Tycker inte det finns anledning till någon mer variant eftersom de knappast går att få bättre.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

En av mina absoluta favoritfilmer, denna ses gärna i hur många olika varianter som helst bara det är förbättringar.

Medlem

såg den för första gången för ett par veckor sen. jävligt tuff rulle. väldigt filosofisk film, tänkte så det knakade hela tiden. även så här långt efter jag såg den försöker jag tyda vissa scener.

Medlem

Varför kommer det aldrig "Actors cut"?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar