Isaac Hayes död.

Medlem
Isaac Hayes död.

RIP Chef.

MEMPHIS, Tenn. - Isaac Hayes, the pioneering singer, songwriter and musician whose relentless "Theme From Shaft" won Academy and Grammy awards, has been found dead at home. He was 65.
ADVERTISEMENT

The Shelby County Sheriff's Office says a family member found Hayes unresponsive near a treadmill on Sunday. He was pronounced dead about an hour later at Baptist East Hospital in Memphis. The cause of death was not immediately known.

In the early 1970s, Hayes laid the groundwork for disco, for what became known as urban-contemporary music and for romantic crooners like Barry White. And he was rapping before there was rap.

His career hit another high in 1997 when he became the voice of Chef, the sensible school cook and devoted ladies man on the animated TV show "South Park."

:\

http://www.cnn.com/2008/SHOWBIZ/Music/08/10/hayes.obit/
http://www.kcra.com/entertainment/17151272/detail.html

Medlem

Läste de nyss på Aftonbladet, riktigt tråkigt

R.I.P. Chef

Medlem

Synd, men kan inte säga att jag hade någon koll på vem han var.

"The role introduced him to a new generation of fans, but he left after the show lampooned his own religion, the Church of Scientology."

Låter dock oroande...

...särskilt med tanke på att man säger

"No foul play is suspected, the agency said in a written statement."

Medlem

RIP Chef
Vi får njuta av dina chocolate salty balls i himlen.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Nej lägg av... R.I.P.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

R.I.P.


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Ni som saknar honom pga southpark saknar ju i onödan då han slutade efter deras avsnitt om scientologer, något som fick mig att tappa all respekt för honom (om jag nu hade någon till att börja med)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ni som saknar honom pga southpark saknar ju i onödan då han slutade efter deras avsnitt om scientologer, något som fick mig att tappa all respekt för honom (om jag nu hade någon till att börja med)

Jag tycker det var väldigt tråkigt att han slutade, och mycket av den respekt jag hade för honom försvann när orsaken blev klar. Men han var en stor del i South Park tidigare och att hedra honom tycker jag nog man kan göra ändå.

-

Citat:

Chef: [enters] Hello there, children!
Stan: Chef! What would a priest want to stick up my butt?
Chef: Goodbye!


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Ni som saknar honom pga southpark saknar ju i onödan då han slutade efter deras avsnitt om scientologer, något som fick mig att tappa all respekt för honom (om jag nu hade någon till att börja med)

ey! mannen sjöng "shaft"! visa lite respekt, farfar!

Avstängd

Många kändisar som dött på sistone. :/

Medlem

No! Inte Chef! Han sjöng ju också i Shaft-låten som vissa kanske vet.. Hehe. Tråkigt.

Var han scientolog?
Om han inte var det kanske han ansåg att man ska acceptera andras "religoner" eller nåt. Själv tycker jag den "religionen" är lika sannolik som star wars. :P.

Nvm han var tydligen Scientolog. Den religonen skrämmer mig. Hur kan den övertyga så många människor. Måste jag vara ren hjärntvättning. Även om han var Scientolog så var han en skön snubbe.

Medlem

Scientologi är bara en jävla kändis-trend för dem som har pengar.

Synd att han dog, RIP!

Medlem
Skrivet av Famest:

Scientologi är bara en jävla kändis-trend för dem som har pengar.

Synd att han dog, RIP!

Scientologi är deras motsvarighet till rock-musikernas användade av kokain eller heroin, det trasar sönder deras bankkonton!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

jo, man får nog ha en ganska fet plånbok


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

sitter och lyssnar pa Isaac Hayes - Look of Love

1
Skriv svar