Bachelor party

Medlem
Bachelor party

I går hände det! Svensexan jag fasat inför så länge nu. Morgonen bestod av brutal väckning halv åtta med ett gäng trötta med jävligt peppade polare i sovrummet. De flesta hade flugit ner från Stockholm redan dagen innan och blev inkvarterade i en övernattningslägenhet som vi har tillgång till. Två av mina bröder hade kommit från Småland och allt som allt var det 10 pers som skulle se till att min dag blev så rolig och minnesvärd som möjligt

Det var frukost för dem som var så vakna att de orkade äta sen fick jag order om att packa lite oömma kläder, handduk och lite annat smått o gått.

Direkt efter frukost ska vi åka bil någonstans och ännu har vi inte druckit en droppe alkohol. Bilfärden bär av mot Ystad-hållet och sen mot en liten håla som hette Sövde.
Någonstans i skogarna där hittar vi efter några felkörningar dagens första aktivitet.. quadmotorcyklar Jäävligt ballt! Det såg ganska mesigt ut till en början med en liten bana och "bara" 80cc-motorer men det illusionen försvann snabbt då vi fick sätta oss på och provköra några varv. Jäklar va snabbt det gick och samtidigt som det var otroligt jobbigt hade vi alla leenden från öra till öra då vi klev av!
Några varv för att känna på det och sen tävlade vi om att köra på bästa tiden. Vem vann?? Dum fråga.. moi såklart

Efter detta första moment fick jag min första öl i handen... klockan var nästan slagen 11. I bilen hem öppnas andra ölen men fortfarande vill de inte riktigt släppa på fullt ös. Tydligen har nästa aktivitet någon form av alkoholbegränsning...

Vi kör in mot Malmö igen och på vägen in plågar min kompis Filip sin isärplockade Saab 9000 turbo upp i 200 knyck... haha.. det kunde blivit en kort svensexa.

Men fram kom vi och vi började cirkulera lite i stan. På grund av att han kör som en biltjuv så hade vi liksom tappat resten av gänget som kom något senare in till Malmö än vad vi gjorde. Det tackar vi turbon för! Jag får en mini-paus i form av stads-picknick mitt i en korsning. Eller ja, på en liten gräsplätt vid sidan om i alla fall. Kycklingklubbor och vatten... fyll på ordentligt blir jag beordrad samtidigt som jag har börjat bli lite lurig på ölen från bilresan.

Alla är vid gott mod och allt verkar ruskigt välplanerat och seriöst! Jag har fantastiskt roligt

Klockan slår 13 och då får jag en ögonbindel på mig. Jag leds sedan in i en lokal och upp för några trappor. I bakgrunden hör jag musik som dunkar och på vägen in minns jag att vi körde förbi Malmö Dansakademi. Jag börjar nu misstänka vad det är vi ska hitta på härnäst. Inne i ett litet rum blir jag avklädd och påklädd med vad som känns som de minsta speedo's du kan tänka dig. Jag har en fin camel-toe och som grädde på moset slänger de på mig ett nätlinne modell skitliten. Nu börjar jag få lite ångest.

Jag leds vidare genom lokalerna och till och från blir musiken starkare för att sedan bli helt tyst och jag finner mig själv i ett rum med vad jag kan känna mig fram har speglar på väggarna! Helt klart en dansstudio tänker jag. Alla verkar vara på plats för de småskrattar och pratar runt omkring mig. Helt plötsligt slår jag i en stolpe och jag fattar direkt vad de har hittat på för jävelskap!! Jag ska dansa pole-dance hahahaha

Här åker ögonbindeln av och jag ser att mina otroligt o-manliga shorts är skrikrosa och mitt linne är härligt neon-grönt. Läckert värre!
Vi befinner oss i ett rum som är helt målat i rosa med ett tio-tal pole's som går från golv till tak. En instruktör står längst fram och hälsar på mig på engelska. Hon ser väldigt glad ut... det kan inte vara för mina kläder!
Jag måste erkänna att de flesta av grabbarna hängde med och visade god kompisanda genom att ta av sig på överkroppen och köra några övningar tillsammans med mig. Till slut är det dock bara jag och Åke (min best man) som fortfarande har ork att slänga oss upp-o-ner i stolparna. Det var så otroligt jobbigt, svettigt och roligt... det gör ont så in i h*lvete att glida runt de där jäkla stolparna så jag är riktigt imponerad av tjejerna som får det att se så lätt ut.
Men roligt var det, jäkligt roligt!

Efter denna andra session så bär det av till Pildammsparken. Här äter vi lite mer mat och vilar upp oss en stund. Efter detta ska jag och några till gå upp i en lägenhet för att "fixa iordning" mig. Resten av gänget ger sig ut på stan. Eftersom min best man Åke också är min före detta danslärare och teaterlärare så har han bestämt att jag ska framföra två delar av en Shakespeare pjäs. I tidsenlig klädsel!!! Svarta tights, lårhöga svarta stövlar... en puffärmad tunika och på huvudet en svart peruk á la munk-style och sen en form av mössa med långt tyg som flög i vinden. Jag ser ut som en jäkla mupp

Sen ut på stan... det här ska framföras inför stor publik! Mitt i stan, för att vara mer exakt mitt på Lilla Torg. För er som vet är det ett litet torg mitt i stan omringat av uteserveringar... exponeringen är maximal. Tur eller otur men det visas fotbolls-vm samtidigt så de flesta blickarna är vända mot tv-apparaterna istället för på mig som står där i solen och svettas. Dels av nervositet men också av att medeltida kläder helt enkelt är varma som f*n.

Monologerna går bra och i alla fall några klappar. Kompisgänget hejar på från sina stolar i solen och jag får efter avslutad show komma in och svalka mig med ytterligare en öl. Phuu... tredje etappen avklarad och av vad det verkar så ska det bara vara festligheter och middag på schemat härefter. Det är faktiskt lite skönt att veta att det inte kommer fler pinsamheter eller något riktigt fruktansvärt att göra. Vi går gemensamt mot en lägenhet i stan där alla har möjlighet att fräscha till sig, byta om till middagskläder och fylla på med lite välbehövd vätska.

Middagen äter vi på Paddy's som har riktigt bra kök och dessutom är en väldigt trevlig pub. Alla är nöjda och glada med dagen och jag äter en fantastisk oxfilé med chili-bearnaise, klyftpotatis och sparris. SMARRIGT!!
Hur många öl som vid det här laget har gått ner är omöjligt att hålla reda på.. ett gäng.

Kvällen avslutas på en annan av Malmös irländska pubar och där dansar vi glatt till live-musik samtidigt som klockan börjar slå sent och några droppar av för att gå hemåt. Vi som håller igång längst lämnar stället runt 02 och går sedan mot lägenheten där vi tidigare pausat. Taxin hem går smidigt förutom att taxichauffören antingen försöker blåsa oss genom att köra runt hela stan eller så hade han bara inte koll på adressen för fem öre. I vilket fall var jag i säng strax efter 02.30 och det var vid det laget slut på en 18 timmar lång fest. Å vilken fest det var!!

Så jäkla roligt, vädret var perfekt, alla var glada och blev lagom packade. Allt gick enligt planerna och det är helt klart den bästa svensexa jag kunde få!

Tack till alla som var med och särskilt till Åke som stått för merparten av planeringen: TACK!!
Som ni förstår har jag inga egna bilder från gårdagen. Ni får använda fantasin

// Manuel

#blogg

Bachelor party

Va, ska du gifta dig!? Lycka till!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tackar tackar... 5 veckor kvar

Medlem

Grattis, lycka till och oj va skoj det lät!

Medlem

Låter som en underbar svensexa! Grattis till goa kompisar!

1
Skriv svar