Allmänt om OS 2008

Medlem
Allmänt om OS 2008

Här tänkte jag vi kunde prata om allt som rör OS i Peking.

Såg just basketmatchen mellan Kina-USA. Bland det bästa jag sett! Är det någon som vet om USA ställer upp med deras absolut bästa spelare eller fattas det några? Det har ju varit lite si och så med den saken de senaste stora turneringarna.


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem

Ja, bra idé - Det behövs verkligen mer sport här och speciellt OS, det är ju inga andra media som uppmärksammar det mer än nog.

Jag spyr på OS.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

onödigt castro o sabba en seriös tråd låt bli att kolla i tråden om du inte gillar vad det pratas om.

btw missade basket matchen dock av någon outgrundlig anledning så har det bara varit massa simning precis när jag varit o tränat lite segt o kolla på¨t


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Youtube-proffs

Castor faktiskt, OS är en stor fest som har vart en bra tradition i många år.

Du kan ju inte spy på alla krig som händer i världen, och sedan spy på OS som förenar världen på ett sånt fint sätt som just OS gör.

Känns som för 1 månad är iaf världen kompis med varandra.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Personligen så följer jag inte sommar-OS så mycket, eller någon sportevent för den delen. För mig var OS som intressantast då Magdalena Forsberg tävlade i vinter OS, och det var ju ett tag sen.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Notumforce:

onödigt castro o sabba en seriös tråd låt bli att kolla i tråden om du inte gillar vad det pratas om.

Bra snackat :up::)


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Vid OS kan man plötsligt bli fängslad av idrotter som man annars aldrig ser på!

Medlem
Skrivet av Margy:

Vid OS kan man plötsligt bli fängslad av idrotter som man annars aldrig ser på!

Håller med, satt och kollade på en film på sexan igår på landet, i pausen bytte jag dock för att kolla om det var något på de andra kanalerna och kom just in på ettan när någon svensk skulle simma bröstsim 100m. Fastnade där och glömde bort filmen totalt ^^


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

OS är en stor fest och det går inte komma ifrån men alla kan ju inte gilla det.
riktigt starkt av emma johansson att knipa åt sig silver i damernas linjelopp i cykel.

jag har aldrig kollat på basket innan, men när jag såg matchen USA-Kina tror jag inte det är sista gången heller.
tror att USA ställde upp med en av sina bästa trupper för att ta tillbaka guldet som dom inte har haft på ett par år. (eller det kanske var VM jag blandar ihop med)

Imorgon blir det att kolla på kanotslalom. om det nu sänds i tv. en av de sporter som inte går så ofta annars

Medlem
Skrivet av Notumforce:

onödigt castro o sabba en seriös tråd låt bli att kolla i tråden om du inte gillar vad det pratas om.

Sabba en seriös tråd? Du ger mig lite för mycket vikt tror jag... dessutom vill jag ju aktivt motverka sånt jag inte vill se, läsa eller ta del av - sportintresserade har alla media i världen att rota i, när alla fläskiga fotbollsfans börjar diskutera vad zlatan äter till frukost här måste jag sätta ner foten.

Polish, sluta.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Polish:

Castor faktiskt, OS är en stor fest som har vart en bra tradition i många år.

Du kan ju inte spy på alla krig som händer i världen, och sedan spy på OS som förenar världen på ett sånt fint sätt som just OS gör.

Känns som för 1 månad är iaf världen kompis med varandra.

In Soviet Russia, friend is you!
Säg det där om att världen är kompis med alla till georgierna


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs
Skrivet av Greger:
Skrivet av Polish:

Castor faktiskt, OS är en stor fest som har vart en bra tradition i många år.

Du kan ju inte spy på alla krig som händer i världen, och sedan spy på OS som förenar världen på ett sånt fint sätt som just OS gör.

Känns som för 1 månad är iaf världen kompis med varandra.

In Soviet Russia, friend is you!
Säg det där om att världen är kompis med alla till georgierna

haha sorry ska inte missbruka facepalmknappen men alltså.

På invigningen så satt tex Bush och Putin och en arab (!!!) i samma arena.

Det är fred det om något.

Jag har inte hunnit kolla så mycket på OS öht men vad är tidskillnaden, visar dom klipp från alla olika sporter eller hur gör SVT denna gången?


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Jag känner mig nästan antastad av den där bilden nu
So what om dom sitter tillsammans? Det är väldigt viktigt att visa en bra bild när hela världen kollar mot en, jag tror ändå att när allt är över så återgår dom till gammalt hat (vilket dom säkert har inom sig men vill inte visa just nu) och in the end så har det inte hänt ett skit förutom att OS får mer media än situationen i Georgien, vilket jag tycker är alldeles fel.

Det är tillochmed värre än att folk hellre måste prata om det politiska i OS


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Avstängd
Skrivet av Margy:

Vid OS kan man plötsligt bli fängslad av idrotter som man annars aldrig ser på!

Vid OS i Kina kan man plötsligt bli fängslad av anledningar man inte trodde fanns. Jag motsätter mig starkt denna propagandafest. Kina vill ha OS för att folk ska glömma att det är en totalitär regim. Visst, OS är ju fortfarande OS, men Kina är också Kina.

"Okej, vi ska väl inte förstöra denna fest med politik snack", säger vissa - men inser ni inte att det är det den Kinesiska regimen vill? Titta bara på invigningen. Den är väldigt falsk.

Det är ju klart att man fortfarande kan titta på OS, för Kina påverkas inte av det - men glöm för allt i världen inte vad det egentligen är för land som kommitén utsett till värd.

Medlem

Jag tycker Windows XP är bäst.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Jag tycker Windows XP är bäst.

Tror du skriver i fel tråd ^_^

Unless its a pun. Isåfall, HARHAR! ;>


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av EliasN:

Jag motsätter mig starkt denna propagandafest. Kina vill ha OS för att folk ska glömma att det är en totalitär regim. Visst, OS är ju fortfarande OS, men Kina är också Kina.

Jag vet inte vad du följer för media men situationen i Kina (och Tibet) har väl aldrig uppmärksammats så mycket som nu före och under OS? Det är väl snarare så att folk är mer medvetna om hur det går till i Kina nu än om de inte hade fått OS.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Notumforce:

onödigt castro o sabba en seriös tråd låt bli att kolla i tråden om du inte gillar vad det pratas om.

Sabba en seriös tråd? Du ger mig lite för mycket vikt tror jag... dessutom vill jag ju aktivt motverka sånt jag inte vill se, läsa eller ta del av - sportintresserade har alla media i världen att rota i, när alla fläskiga fotbollsfans börjar diskutera vad zlatan äter till frukost här måste jag sätta ner foten.

Polish, sluta.

Contradiction!

Du vill inte läsa eller ta del av, ändå går du in i en tråd du inte tycker om!?

Moooha!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem

Någon som vet när pingisen börjar?


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag spyr på OS.

Och alla som tittar på skiten.

Medlem

Lassi Karonen är den skönaste deltagaren i hela OS, han har sämst teknik av alla roddare i OS, men eftersom hans syreupptagning är ungefär två ggr så hög som average joe så har han en chans på medalj!

Jävligt kul faktiskt..


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Lassi Karonen är den skönaste deltagaren i hela OS, han har sämst teknik av alla roddare i OS, men eftersom hans syreupptagning är ungefär två ggr så hög som average joe så har han en chans på medalj!

Jävligt kul faktiskt..

Ja, med den syreupptagningen blir det minst ett silver för Karonen!


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Youtube-proffs
Skrivet av erge:
Skrivet av CastorFiber:

Jag spyr på OS.

Och alla som tittar på skiten.

Erge, tänk om alla som tittar på skiten skulle spy på dig =D Silken syn de hade vart!


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av fanboy:

Contradiction!

Du vill inte läsa eller ta del av, ändå går du in i en tråd du inte tycker om!?

Moooha!

Vart finns motsägelsen?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Citera inte Castor, hans principer kommer att egga honom till att fortsätta bevisa sig vara en mörk fläck i den allsmäktige skaparens cv

Back to OS, vad tycker ni om vad Ara Abraham gjorde? Om det är rätt eller fel är inte upp till mig att döma, men man kan ju definitivt förstå hans beteende.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

Back to OS, vad tycker ni om vad Ara Abraham gjorde? Om det är rätt eller fel är inte upp till mig att döma, men man kan ju definitivt förstå hans beteende.

Ara Abrahamian gjorde helt rätt. Okej med ett litet domarfel men det här var ju en riktigt stor skandal!

Jag har själv varit en brottare men även min mormor, (som är död), kan se att Ara inte gjorde något fel! Fasen va förbannad jag blir!!!! :evil:
Det är dessutom inte den första domarskandalen det här OS:et. Skärpning!!!


signatur

F.d. "Kändis" som titel

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av fanboy:

Contradiction!

Du vill inte läsa eller ta del av, ändå går du in i en tråd du inte tycker om!?

Moooha!

Vart finns motsägelsen?

Du skrev att du ville inte ta del av allt sport snack, men ändå går du in och engagerar dig i tråden med att skriva

Puss och kram!


signatur

Den som äger mest när han dör vinner

Medlem
Skrivet av Bjork:
Skrivet av HinduTimes:

Back to OS, vad tycker ni om vad Ara Abraham gjorde? Om det är rätt eller fel är inte upp till mig att döma, men man kan ju definitivt förstå hans beteende.

Ara Abrahamian gjorde helt rätt. Okej med ett litet domarfel men det här var ju en riktigt stor skandal!

Jag har själv varit en brottare men även min mormor, (som är död), kan se att Ara inte gjorde något fel! Fasen va förbannad jag blir!!!! :evil:
Det är dessutom inte den första domarskandalen det här OS:et. Skärpning!!!

beror på hur man ser det. svenska förbundet snackar om att brottningsdomarna är korrupta. Varför tävlar man i brottning då?

Om man säger att domarna är korrupta då kan man väl knappt inte vinna guld för då måste man väl vara med i korruptionen? eller hade Ara slängt guldmedaljen också för att visa sin protest.

Ursäkta att jag snackar emot Ara, tyckte att domslutet var fel men det var också hans handling. Det är dålig stil att slänga medaljen. dåligt gjort av både domaren och Ara, tycker inte han ska få behålla sin medalj.

Medlem

Brottningsförbundet Fila har en lång historia av korruption. Att en brottare som Ara Abrahamian ska lägga av för det, trots att han har kämpat i hela sitt liv för brottningen, känns ganska fel. Han ska ju inte förvänta sig att bli bortplockad så där, det är klart man måste ställa upp i OS!

Italienaren var nog inte med i korruptionen. Korruption äger oftast rum ovanför idrottarna själva.

Tyvärr så kan inte Ara få en bättre medalj när de (om de nu gör det) städar upp i Fila, eftersom det inte finns något som säger att han skulle vinna annars. Förutom att han faktiskt är den bästa brottaren i sin viktklass just nu.

Men till något lite roligare istället! Jag såg nyss en fantastisk tennismatch mellan Aspelin/Johansson och Llodran/Clement. Otroligt spännande, men till slut vann svenskarna och går nu till final. Alltså får dom som sämst ett silver i tennisdubbeln. Härligt!!

Edit: Och angående din första fråga Bjork, så är USA:s laguppställning en av de bästa någonsin i år. Kanske vissa stjärnor fattas, men det är definitivt bland det bästa NBA har att erbjuda.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem

Nån som vet om det finns nå videoklipp från Svenska OS prestationer? så som Ara Abraham? Ser inte så mycket av Sverige här borta! Mest Japaner och Judo hela tiden :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

123
Skriv svar