Demo till Infamous ute nu

Robot
Inaktiv
Demo till Infamous ute nu

Mot PS3:n!

Medlem

Nu ska vi se om spelet är så värst bra som det sägs.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Surfa på FZ 1:30 på natten FTW.

Medlem

Antar att detta kan bli avgörande ifall det blir ett köp eller inte för min del...
Hur som helst, mot PS3:n!

Och vad fan gör jag på FZ vid denna tiden?

Medlem

Bättre än förväntat faktiskt. Kontrollerna var riktigt sköna och grafiken bra mycket bättre än vad jag tyckte jag sett ifrån filmerna.. blir nog ett köp detta.

Medlem

wohooo...Ps3:an laddar ner så fort den kan

Medlem

Riktigt najs spel med den bästa känsla jag någonsin varigt med om. Motivationen att hjälpa är extrem och demon var lång tyckte jag. Blir kanske köp.....

Medlem

Är det någon mer än jag som är missnöjd med språket? Jag fick ner spelet på Franska!!! Fy fasiken jag fattade ju inget men annars så va spelet rätt så tråkigt.

Medlem

Kotou.. Om du har din ps3 inställd på svenskt systemspråk så får du av någon anledning Fransk tal. Ändra till Engelsk under systeminställningarna. så får du engelska..

Medlem

Hmm.... kommer ändå inte spela spelet igen tack ändå NyLLoW.

Inaktiv

Varför, VARFÖR! Kan de inte släppa demon i 1080p? Man vill ju se vad det verkligen går för...

Medlem

Det här e vad jag kallar för ett riktigt demo.

Har aldrig varit med om ett längre demo än detta, där man även får testa på otroligt mkt, bland annat kan man springa runt fritt och utforska ett av öarna.

För första gången ever, så kändes denna demo som att man spelade fullversionen.

Detta spelet slår alla förväntningar! och den är redan förhandsbokad sen 1månad tillbaka


signatur

Everyday I worry all day

Medlem

Själv sitter man med hela versionen i handen

Medlem

Super skönt spel, Demot är som sagt riktigt stort och spelet levererar på alla punkter. Skall bli intressant och se vad FZ ger det här i betyg med tanke på att det påminner om Bionic Commando med den skillnaden att det är ljusår bättre.


signatur

XBL:Sito Stargazer
PSN:Hicksmarine

Medlem

Som nattugglorna sa... mot PS3'n!!!


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av Brandter:

Varför, VARFÖR! Kan de inte släppa demon i 1080p? Man vill ju se vad det verkligen går för...

Du får nog vänta tills nästa generations konsoller innan du får spel i 1080p. Dagens generation är för klena för den upplösningen. Spel som Virtua Tennis3 går för att grafiken är ganska nedskalad så då går det, men spel som InFamous som är ganska avancerade rent grafiskt är för krävande för ps3/360:in att rita i den upplösningen. Tänk själv, grafikkort i pc måste ha åtminstone 512mb vram för att klara av högre upplösningar än 1680x1050, hur skulle då ps3 med sin 256mb vram klara av 1920x1080?? Det går helt enkelt inte ihop. Så förhoppningsvis har både MS och SONY lärt sig från sina misstag till nästa generation och gett konsollerna mer än 512mb vram till sina respektive GPU´s så får vi nog 1080p som standard, eller mer, till nästa generation. Jag spelar spel som kommer till konsoll exklusivt till konsollerna på konsollerna, andra spel som är multi (pc) spelar jag på pc just för att få dem i högre upplösning.


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Haha svårt o förstå på franska ju ^^ fatta nada haha men verka rätt ballt.

Medlem

haze viss skillnad mellan pc och konsoll ,men möjligt att du har rätt även om jag inte har hört någon officiell källa som hävdar detta som du säger.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Inaktiv

Ähh va fan.

När jag höll på att ladda ner det:
7895 minuter kvar

tankar ju med 1mbps på datorn

WTF?!

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Brandter:

Varför, VARFÖR! Kan de inte släppa demon i 1080p? Man vill ju se vad det verkligen går för...

Du får nog vänta tills nästa generations konsoller innan du får spel i 1080p. Dagens generation är för klena för den upplösningen. Spel som Virtua Tennis3 går för att grafiken är ganska nedskalad så då går det, men spel som InFamous som är ganska avancerade rent grafiskt är för krävande för ps3/360:in att rita i den upplösningen. Tänk själv, grafikkort i pc måste ha åtminstone 512mb vram för att klara av högre upplösningar än 1680x1050, hur skulle då ps3 med sin 256mb vram klara av 1920x1080??......text.....

Det stämmer att dagens generation konsoller är för klena. Dock så beror det inte på mängden minne, utan kapaciteten. Det vill säga hur snabbt minnet är och hur snabba grafikprocessor de har (GPU). De orkar helt enkelt inte med i den höga upplösningen om spelet är detaljerat och spelet skulle hacka vilt.

Rent tekniskt så tar en dubbelbuffrad 1080p bild upp drygt 12MB (utan traditionell AA).

Men nästa generation konsoller bör klara 1080p som bas för alla spel annars är det fiasko enligt mig.

Medlem

Detta spelet är så jääävla bra!

Medlem

Faan PS3 suget stigit grymt mycket pg.a det här, verkar skit grymt ><

Medlem

Ska tankas omedelbart

Medlem
Skrivet av flyer232:

Ähh va fan.

När jag höll på att ladda ner det:
7895 minuter kvar

tankar ju med 1mbps på datorn

WTF?!

Överbelastad server, inte bara du som vill tanka ett av det bättre spelet just nu

Inaktiv
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Brandter:

Varför, VARFÖR! Kan de inte släppa demon i 1080p? Man vill ju se vad det verkligen går för...

Du får nog vänta tills nästa generations konsoller innan du får spel i 1080p. Dagens generation är för klena för den upplösningen. Spel som Virtua Tennis3 går för att grafiken är ganska nedskalad så då går det, men spel som InFamous som är ganska avancerade rent grafiskt är för krävande för ps3/360:in att rita i den upplösningen. Tänk själv, grafikkort i pc måste ha åtminstone 512mb vram för att klara av högre upplösningar än 1680x1050, hur skulle då ps3 med sin 256mb vram klara av 1920x1080?? Det går helt enkelt inte ihop. Så förhoppningsvis har både MS och SONY lärt sig från sina misstag till nästa generation och gett konsollerna mer än 512mb vram till sina respektive GPU´s så får vi nog 1080p som standard, eller mer, till nästa
generation. Jag spelar spel som kommer till konsoll exklusivt till konsollerna på konsollerna, andra spel som är multi (pc) spelar jag på pc just för att få dem i högre upplösning.

Mm så det är därför min TV ställer in sig på 1080p när jag spelar GTA, MGS4 etc etc. Inte 720, 1080.

Medlem

JÄVLAR vad bra demot är. Och då läser jag ändå på Flashback om folk som är fly förbannade för att dem har spelat fullversionen och tycker demot är så jävla kasst i jämförelse


signatur

En styck signatur.

Medlem

Ja tyckte det var ett superkul spel...Mycket med coola grejer å grymma effekter! Om det blir ett köp? Tror det

Medlem

Bara jag som tycker att det ser mediokert ut? Avsaknaden av AA här är riktigt tydlig, tycker även att detta spelet hackar mer än andra demos jag har spelat men det kanske bara är inbillning då jag tycker att alla spel hackar mer eller mindre. Texturer som helt plötsligt uppenbarar sig när man kommer nära t.ex. en vägg full med planscher. Har inte spelat många spel än till PS3:an men detta känns riktigt dåligt, kanske är spelet bra i övrigt och grafiken är ju inte allt.


signatur

~QX6700@3600Mhz~ASUS-Commando@FSB300~Corsair8500C5D@950Mhz 4-4-4-12-2T~xFx8800GTX~Cooltek600CT~

Medlem
Skrivet av Brandter:
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av Brandter:

Varför, VARFÖR! Kan de inte släppa demon i 1080p? Man vill ju se vad det verkligen går för...

Du får nog vänta tills nästa generations konsoller innan du får spel i 1080p. Dagens generation är för klena för den upplösningen. Spel som Virtua Tennis3 går för att grafiken är ganska nedskalad så då går det, men spel som InFamous som är ganska avancerade rent grafiskt är för krävande för ps3/360:in att rita i den upplösningen. Tänk själv, grafikkort i pc måste ha åtminstone 512mb vram för att klara av högre upplösningar än 1680x1050, hur skulle då ps3 med sin 256mb vram klara av 1920x1080?? Det går helt enkelt inte ihop. Så förhoppningsvis har både MS och SONY lärt sig från sina misstag till nästa generation och gett konsollerna mer än 512mb vram till sina respektive GPU´s så får vi nog 1080p som standard, eller mer, till nästa
generation. Jag spelar spel som kommer till konsoll exklusivt till konsollerna på konsollerna, andra spel som är multi (pc) spelar jag på pc just för att få dem i högre upplösning.

Mm så det är därför min TV ställer in sig på 1080p när jag spelar GTA, MGS4 etc etc. Inte 720, 1080.

Hört talas om upscaling? Om inte googla det innan du ens försöker fortsätta diskussionen.

12
Skriv svar