OS invigningen i Peking

Medlem
OS invigningen i Peking

Jag såg faktiskt inte hela invigningen men från det att faklan kom in på stadion.

Jag är grymt imponerad av det som hände efteråt, och när den sista flyger/springer runt arenan, bilderna på fackelbärarna som kommer upp bakom, och slutgiltigen tändningen av själva OS elden, jag lovar att jag satt och rös i soffan, nästan förstummad.

Håller man på att bli gammal och känslig eller vad är det frågan om? Av nån anledning tycker jag detta var så fruktansvärt vackert.

Usch, får ta o se rambo4 eller nått nu.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

På tal om Rambo 4, undrar när Rambo 5 kommer och han hjälper Georgieanerna (dom som bor i Georgien, hur fan blir det?) med att kämpa mot ryssen (som i rambo 2).


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

tibet kanske? avslutningen blir en maffig skottlossning i "the birds nest"


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Haha, det skulle fan vara något


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

sett boet på plats faktiskt, ruskigt stor må jag säga. Invigningen var helt enorm, under fyrverkerierna sat jag som nålad i soffan.

Medlem

det perfekta terrorattentatet vore att sabotera linorna för fackeltändaren.

Medlem

Blev lite besviken på fyverkirierna visst var det många som dom smälde på men det var ju inget riktigt stor... hade varit coolt om man hade smält på en nuke strax över stadion


signatur

B lup

Medlem

Vilken parad


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

"Detta nummer visar den harmoniska nutid som Kina befinner sig i"

Jag är övertygad.... älska Kina..... krama Hu Jintao.....

Nä, fin invigning, men det var ju tre timmar lång propaganda. Anledningen till att man kan bli tårögd är för att det är samma regissör för showen som regisserade Hero. Och det är en av världens bästa och mest rörande filmer.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Medlem
Skrivet av HinduTimes:

"Detta nummer visar den harmoniska nutid som Kina befinner sig i"

Jag är övertygad.... älska Kina..... krama Hu Jintao.....

Nä, fin invigning, men det var ju tre timmar lång propaganda. Anledningen till att man kan bli tårögd är för att det är samma regissör för showen som regisserade Hero. Och det är en av världens bästa och mest rörande filmer.

Det bäst var när de kom med fredsduvan....
Som du sa, fin invigning, men mycket propaganda.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Massföreställningar kan dom.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Den mäst påkostade OS invigningen i historien, då kan den inte va dålig
Såg inte så mycket men man såg verkligen att dom hade övat i ca 1år, det va magiskt 8)


signatur

That's the bottom line cuz the great one said so

Medlem

helt otroligt vilken invigning, blev helt förstummad!
Tror nog ingen kommer toppa det här.

Alla tusen som agerade igrupp,, herregud inget väst-land kan göra om det där :S


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Den var väl ok.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Kostnaden för det här hade säkert kunnat utrota fattigdomen i Kina.

Medlem

Visst var den spektakulär, men de där deltagarna trummar/marscherar/whatever för livet. Sabbar de nått så ere kört för dem och deras familj kan jag tro!

Medlem
Skrivet av Eottt:

Blev lite besviken på fyverkirierna visst var det många som dom smälde på men det var ju inget riktigt stor... hade varit coolt om man hade smält på en nuke strax över stadion

Hahahaha

Eller att dom sätter en vridanordning på arenan och så vrider dom hela sk*ten upp-och-ner och alla ramlar ner i kloakerna!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Kostnaden för det här hade säkert kunnat utrota fattigdomen i Kina.

Bistånd, bidrag etc har ju gång på gång visat sig vara värdelöst. Finns ingen motivation eller ledare kommer ingen ta steget för att lösa något i samhällsgruppen. Försök att tänk hur många arbetstillfällen som skapats iom en sånt här evenemang. Vart tror du pengarna går vid inköp av fyrverkerier, rekvisita, kostymer, artister osv?

Landet må vara korrupt, ha kassa mänskliga rättigheter samt att fattigdom och svält råder. Genom att arrangera ett näst intill perfekt OS visar de att de är kapabla till att prestera när de väl försöker. Det är väldigt tråkigt att vissa grupper inte involveras eller får lida iom en sådan uppfodring, men på långre sikt kommer det vara väldigt lönsamt.

Edit: Jag har medvetet hållt mig till att inte vara helt "politiskt korrekt" för att öppna upp till debatt om ett intressant ämne.

Medlem

För att inte tala om att dom byggde om Peking's tunnelbanor totalt, OS har skapat väldigt många jobb skulle jag tro.

Youtube-proffs

Tycker folk ska fokusera på själva invignignen istället för att börja predika om fattigdom och korrupta ledare och skit. De finns andra trådar för sådant.

Såg hela invignigen och jag måste säga att det var trummorna i början som gav mig mest gåshud, eller när de sköt fyrverkire som skulle förställa 28 fotspår eller något till arenan! Riktigt mäktigt!

När alla trummade och dom släckte hela arenan och det enda man såg var trummpinnarna, det var VACKERT om något.

Jävlar i min låda, fackeltändandet var nice. Fast denna i Los Angeles var faktiskt sjukt bra!

http://www.youtube.com/watch?v=Hvwd5gYaILI


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

känns som det krävs en diktatur för en sådan mass föreställning.

mycket bra gjort

Medlem

hur gjorde dom för att trotss gravitationen och gå på sidan av det dära enorma klotet?


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

1
Skriv svar