الزوار

Medlem
الزوار

Titeln ska, om jag förstått det rätt, betyda "besökare", som får rama in dagens funderingar. Har lite impulser ibland att lära mig nya språk, och jag kom över en bok om det arabiska språket för några dagar sen, som jag har börjat studera lite smått. Språk är intressant och bra att kunna vill jag påstå, då kommunikation är en grundsten i samhället, men det är inget nytt.

Hur som helst, för att beskriva titeln så såg jag filmen The Fourth Kind. Jag hade endast sett lite av trailen till filmen, som kan skådas nedanför, innan jag hyrde den. Det är nog den bästa "skräckisen" jag har sett på väldigt länge, som blandar ljud och bild från riktiga fallstudier med den egna produktionen. Väldigt intressant. Mötena som filmen behandlar, är utomjordiskt liv, och rangordnas i fyra etapper: Första är observation, andra är bevis, tredje är kontakt och fjärde är bortföring/kidnappning. Så filmen vill få oss att tro att det har skett massiva bortföringar av extra terrestrialt liv i staden Nome, Alaska, vilket leder till många frågor.

Om man bortser från filmen så tycker jag att ämnet är väldigt intressant, och filmen behandlar ännu en källa till dessa påståenden, nämligen de gamla sumerierna. Som enligt gamla stenar och annat ritat både något som liknar rymdraketer och astronauter för ca. 6000 år sedan. Det är intressant. Jag själv är väldigt skeptisk till filmen, där en expert antar att språket som huvudpersonen spelar in är sumeriska. Den riktiga personen har dock bekräftat den riktiga psykologens anteckningar och studier.

Jag själv är väldigt skeptisk till filmen, och varför det bara ska vara Amerika de här hemska, okända tingestarna åker till, det är väl nått speciellt med dom. Annars så var min reaktion efter filmen att mycket skulle kunna stämma, speciellt tesen med sumerierna. Men vem vet säkert? Hade det varit riktiga bevis hade väl FBI konfiskerat innehållet, och filmen aldrig gjorts. Men det är min åsikt.

Vad tror ni? Har vi redan haft kontakt med annat liv? Finns dom här nu?

PS. Angående ugglan i trailern så finns det gamla skrönor och myter som säger att om du hör eller ser en uggla innan du lägger dig, så kommer du snart att dö eller råka ut för nått otäckt. DS.

#blogg

Medlem
??????

Ledsen om jag spräcker din bubbla nu... Men många av de scenerna som ser autentiska ut är faktiskt inspelade baserat på berättelse för just filmen... Sen så vart även filmbolaget stämda då de skrev en fiktiv artikel som de publicerade i tidningen som var inför filmen...

Men annars är det en bra film! du borde även se:
http://zeitgeistmovie.com/
om du ännu inte har gjort det

Medlem

Det är lugnt, jag misstänkte det också

Zeitgeist är också bra, men rätt tråkig också, tycker jag.

Spela spelet "Jericho" så får du babbla lite sumeriska


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Clive Barker's Jericho?

1
Skriv svar