Aragorn frontfigur i barnspel

Medlem
Aragorn frontfigur i barnspel

Detta börjar lukta mer mjölk än ett helt mejeri. Nåja, bara att vänta och se, trots att jag är skeptisk.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Dom som har läst böckerna och kanske också sett filmerna borde förstå att Tolkiens värld inte är särkilt barnvänlig. Om man verkligen älskar Tolkiens verk så blir man lite ledsen när man läser om sån här smörja.

Medlem

Inte mer mjölkning av Tolkiens verk.

Conquest var det värsta möget hittils. Och nu detta?

Medlem
Skrivet av Drummerhk-47:

Dom som har läst böckerna och kanske också sett filmerna borde förstå att Tolkiens värld inte är särkilt barnvänlig. Om man verkligen älskar Tolkiens verk så blir man lite ledsen när man läser om sån här smörja.

Håller med dig där. *suck* Sagan om ringer som barnspel? Vart är världen på väg?


signatur

Trying is the first step towards failing

Medlem

Aragorn kommer! Aragorn kommer! Aragorn kommer och dödar alla!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

lans?


signatur

Gärna flärd, men först en rejäl lavett

Medlem

Så vitt jag vet så skrev Tolkien Bilbo till sina barn. Sedan tycker jag inte heller härskarringen är särskillt hemsk heller. Sagan om ringen är småspännande men har även sina barnsliga inslag.

Vet inte om han skrev härskarringen för sina barn, men jag antar det.

Medlem

Jag läste trilogin när jag var 11 och älskade den. I vuxen ålder (nåja, kanske runt 18...) läste jag Bilbo och upplevde den som nästan lite för lättsam. (Hur pretto lät det det då? Jaja, ni fattar hur jag menar, förhoppningsvis)

Dessutom gillar jag "barnvänliga" tolkningar av klassiker, så länge det är väl utfört. Jag tror t.ex. inte att jag gett mig in på 1800-talsnoveller av Herman Melville om jag inte läst den tecknade varianten av Moby Dick först.

Men det är ju lite inne att skrika varg så fort det handlar om större licenser. Bonuspoäng även till de som skriker "mjölkaaaaa" även att det är första spelet Warner släpper på licensen...

För övrigt tror jag som spelare att det här definitivt inte kommer att bli något för mig. Risken är t.o.m överhängande att det blir rent skräp. Jag har lite svårt för att automatiskt ansluta mig till det högljudda doomsday-tåget bara.

Medlem

Inte särskilt barnvänlig håller jag då rakt inte med om. LotR är inte speciellt avancerad på något sätt, det tycker i alla fall inte jag. Bilbo är ju nästan 100% en ungdomsbok som tidigare inlägg säger. Tolkien har också som sagt skrivit renodlade barnhistorier.

Dock är det ju inte i stil med pixiböcker eller så precis, men den pryda tonen och ganska enkla synen på moral, personligheter o.s.v gör att i kombination så blir det en ganska enkel historia. Dock rätt underhållande första gången, eftersom den ofta är en av de första man läser i fantasygenren och kanske överhuvudtaget i bokväg nuförtiden som ungdom.

Angående spelet så säljer det säkert; kanske det till och med är småvettigt i denna form.. det är ju mer de snabbt ihophafsade film-actionspelen som man stör sig på.

Medlem

Här är ett barnspel i Tolkienvärlden: http://www.fz.se/spel/the-hobbit/pc . Var rätt tråkigt vill jag minnas.


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Om ungarna gillar det så.... inget för mig.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

1
Skriv svar