Isaac Asimovs Stiftelse-serie filmatiseras!

Medlem
Isaac Asimovs Stiftelse-serie filmatiseras!

Hör och häpna Asimov-fans! Det är äntligen dags att någon tar upp Stiftelsen, den bästa scifi-serien någonsin. Om första filmen kommer ens i närheten av böckernas kvalité så kommer det bli en jävligt bra film!

http://www.hollywoodreporter.com/hr/content_display/news/e3i9...

För er som inte vet vad stiftelse-serien är : http://en.wikipedia.org/wiki/The_Foundation_Series

Går ju inte att beskriva hur lycklig man blir över att stiftelsen blir till film, nu får man bara hoppas att dem lyckas göra det till en bra film :).

Medlem

Läste lite, verkade som en najs sci-fi! Hoppas filmen blir bra, mitt hjärta suktar efter bra sci-fi filmer!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Intressant. Lite märkligt att inte fler har gett sig på Asimov.


signatur
Medlem

Hm... nu var det i och för sig länge sedan jag läste boken, men spänner inte handlingen över många tusen år?

Medlem

jupp men bör inte vara nått problem att filma om man filmar det på rätt sätt .

men avundas inte den regissör som tar sig an verket man lär ju få tusentals o teusentals hardcore fans att gå i taket om man gör bort sig

Det minsta jag begär är man gör ett försök att samla andan i böckerna.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Omg! det blir långa filmer det ehehehe!

Längtar redan! *fniss*

Inaktiv

Efter att ha sett I robot så är jag synerligen skeptisk till detta


signatur

"An open mind is like a fortress with its gate unbarred and unguarded."

Häftigt ! men jag tror inte att nån som läst böckerna kommer att tycka att filmen/na
är något att ha tyvärr.

Filmer om bygger på böcker lyckas ju sällan möta upp förväntningarna som folk har på dem .


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem
Skrivet av Netstroyer:

Efter att ha sett I robot så är jag synerligen skeptisk till detta

Mjo, håller med, men bara det finns lite av samma anda som i böckerna så blir i alla fall jag glad :).
Sen gör det inget om inte allt är efter boken, I, Robot var en bra film även om den knappt påminnde om Asimov alls :).

Vi får vänta(länge antagligen) och se :).

Medlem

Ptja, av asimovs böcker är stiftelsen antagligen bättre anpassad för film än många andra.. men jag tror ändå inte att det kommer bli särskilt bra. Läste den ganska nyligen och har svårt att se hur en film skulle kunna vara något sorts kompliment till boken.

edit: enligt min mening var I Robot ganska kass, den hadde visserligen "the core" att måla upp ett potentiellt problem med robotarna men det blev så actionfokuserat att andan försvann. Tror dock inte att stiftelsefilmerna kommer råka ut för samma öde.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

finns ju reält med action i stiftelserna böcker iaf i dom senare.

Men som sagt dom har ju inte enns skrivit manuset så lär ju dröja innan det blir verklighet.

jag hoppas iaf det blir bra scifi buff som man är

btw

i robot var en bra rulle men kunde blivit bra mycket bättre


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Låter som ett omöjligt projekt, Foundation-serien e ju fenomenal och så otroligt vid. Men vill man så går det (kanske?)

ska bli spännande att se hur det hela slutar

Medlem

man önskar nästan dom hade gjort det till en minserie hade gett dom fler möjligheter nu blir det givetvis mer kompakt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

man önskar nästan dom hade gjort det till en minserie hade gett dom fler möjligheter nu blir det givetvis mer kompakt.

Håller med dig!

Första halvan av säsong1 : Stiftelsen ; Psykohistorikerna, Encyklopedisterna, Borgmästarna.

Andra halvan : Handelsmännen, Handelsfurstarna.

Andra säsongen : Stiftelsen och Imperiet. Första halvan : Generalen.
Andra halvan : Mulan.
Är inte säker på att det hade fungerat då Mulan är (tror jag) den längsta delen av hela boken. Alternativt går Mulan över till tredje säsongen.

Tredje säsongen :
första halvan : Mulans efterforskningar
andra halvan : Stiftelsens efterforskningar.

Tre säsonger som täcker huvudböckerna. Sen finns det ju gott om andra böcker att göra film av. Kan tänka mig hur folket skulle reagera när tredje säsongen slutar, jag kommer aldrig glömma den plot-twisten :D.

Den dagen då dem har filmatiserat alla stiftelse-böckerna skrivna av Asimov :heart:.

1
Skriv svar