Hur fick du kontakt med FZ?

00a
Medlem
Hur fick du kontakt med FZ?

det här är en tråd där du kan berätta hur du kom i kontakt med FZ. t.ex. en anonns, kompis eller google.
jag själv kom i kontakt med FZ sommarn 2006 då jag googla efter bilder på just cause. jag kom då in på FZ och deras bildarkiv. blev riktigt imponerad av bildarkivet så jag fortsatte att besöka FZ. i början bösökte jag bara FZ för att använda bildarkivet, men senare upptäckte jag att FZ har så mycket mer en bara ett riktigt grymt bildarkiv;)

Medlem

Jag minns inte vilket år det var, men jag fick reda på via en kompis att FragZone hadde Quake servrar, och det var första gången jag såg FragZone, sen tror jag det gick nått år, innan jag såg att dom hadde ett "forum"


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Var i samma veva med uppstarten då det endast var Quake som gällde. Kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men jag besöka ofta sidan, spelade på quakeservrarna och telefonräkningarna var skyhöga.

Det blir ju ungefär 12 år sedan. Helt sjukt.

Medlem

Oj! kommer inte ihåg när.. Länge sedan dock!
Tror jag såg brorsan surfa runt på sidan. Allt som brorsorna gjorde var ju såklart ascoola, grejer så jag tittade in jag också.

Tippar på när jag var runt 12, så 9 år sedan ungefär


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Första gången jag kom hit så hade jag aldrig sett sidan förut...
Jag hittade sidan då en polare surfade på den, visade sig ha riktigt bra fil-arkiv och nyheter så jag kollade det ganska ofta, och till sist så hittade jag forumet ganska ungefär när den gick över till att vara grå.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Jag fick ett tips från min kusse WaltX på min födelsedag


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Hamnade här när man skulle Quaka runt -97, dock hade jag ett annat användarnamn då. Bara Purre, men det slarva jag bort lösenordet till och mailen var temporär.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Såg annonsen i PCG


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Oj! kommer inte ihåg när.. Länge sedan dock!
Tror jag såg brorsan surfa runt på sidan. Allt som brorsorna gjorde var ju såklart ascoola, grejer så jag tittade in jag också.

Tippar på när jag var runt 12, så 9 år sedan ungefär

Du är registrerad 2002...

Jag hade leta.se som startsida tryckte på spel och skoj, och där var den länken som jag väntat på www.FZ.se:P


signatur
Medlem

Jag fick tips av polare att forumet här var uber när det gällde att ställe frågor ^_^ Mindes det då jag behövde hjälp med något och blev sen kvar.


signatur

Videomupp

Medlem

Brorsan hittade hit till det fenomenala filarkivet, så jag gick in hit när jag skulle ladda ner lite patchar, sen dess har jag hängt här.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av erge:

Var i samma veva med uppstarten då det endast var Quake som gällde. Kommer inte riktigt ihåg hur det gick till men jag besöka ofta sidan, spelade på quakeservrarna och telefonräkningarna var skyhöga.

Det blir ju ungefär 12 år sedan. Helt sjukt.

+1 på det.

absoluta första gången jag noterade FZ kan nog ha varit en annons i PCG - svagt minne av reklam för PCG / FZ SM-tävling i Quake

(tur att man inte betalade sina egna telefonräkningar på den tiden hehe)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Antikvitet
Skrivet av Martyzx:

Du är registrerad 2002...

Vi har bytt forum ett par gånger, de första gångerna fick vi dessvärre inte över datan...


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Medlem

Jag klickade på en reklambanner på PCGamers hemsida för drygt ett år sen.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

MFC
Medlem

hm.. är det meningen att man ska komma ihåg sånt här?

Det enda jag minns är att jag höll till på FragZone ett bra tag innan jag reggade mig.


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Laddade ned bf1942-mp-demot.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

Googlade spel filer (demos, trailers) och kom in på FZs fil arkiv. Typ 5 år sedan.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av Martyzx:
Skrivet av SeniiL:

Oj! kommer inte ihåg när.. Länge sedan dock!
Tror jag såg brorsan surfa runt på sidan. Allt som brorsorna gjorde var ju såklart ascoola, grejer så jag tittade in jag också.

Tippar på när jag var runt 12, så 9 år sedan ungefär

Du är registrerad 2002...

Du får ta och läsa på lite FragZone historia :>


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av MFC:

hm.. är det meningen att man ska komma ihåg sånt här?

Det enda jag minns är att jag höll till på FragZone ett bra tag innan jag reggade mig.


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Medlem

Fanns en länk på min skolas hemsida
Fragzone, klicka på den och så var man fast


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Avstängd

Jag kom i kontakt med den här hemsidan genom bf2142.se. Väldigt ofta när man skulle tanka en fil därifrån hänvisades man till FZ, och efter ett tag tänkte jag att jag borde kolla vad det riktigt är för hemsida. Det var nu för 1,5 år sedan.

Medlem

Var nog flera år sen, minns att det var annan design på den tiden. Kom troligtvis hit genom någon kompis. Läste lite nyheter då och då, använde filarkivet ibland, men det var först förra året jag registrerade mig.

Medlem
Skrivet av Martyzx:
Skrivet av SeniiL:

Oj! kommer inte ihåg när.. Länge sedan dock!
Tror jag såg brorsan surfa runt på sidan. Allt som brorsorna gjorde var ju såklart ascoola, grejer så jag tittade in jag också.

Tippar på när jag var runt 12, så 9 år sedan ungefär

Du är registrerad 2002...

Jag hade leta.se som startsida tryckte på spel och skoj, och där var den länken som jag väntat på www.FZ.se:P

Och vad har det med saken att göra?
hängde här utan konto först, sedan med ett annat konto vid namn "Mupp" om jag minns rätt.

*Edit* Såg nu att andra redan backat up mig, thx! make love guys :heart:


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Jag letade patchar på google och då fann jag FZ.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem

Genom min bror


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Min polare rekommenderade FZ för ett gäng år sedan nu. Gick med på forumet kanske ett år senare, så jag skulle gissa att det var 5 år sedan eller något sånt.

Medlem

Har för mig att jag kom in här i quakehärvan och laddade ner lite filer mellan quakematcherna

Medlem

Ville tanka nått snabbt genom att surfa in i den här cookie-cache sidan eftersom det gick för segt med just nerladdningen av demot eller patchen (kommer inte ihåg) så fick jag regga mig och nu sitter jag här.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Massa längesedan, tror jag började lurka fz då Quake2 släpptes.

Medlem

Reklam om jag minns rätt.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skriv svar