Japaner skyr E3 på grund av svininfluensan

Robot
Medlem
Japaner skyr E3 på grund av svininfluensan

Inget Kingdom Hearts på E3 ='(


signatur

What else could I say?
Everyone is gay.

Medlem

Inget Dead Rising 2, nu blev jag lite ledsen i ögat.

Medlem

Tråkigt att höra. Hade varit kul att få se lite mer från Dead Rising 2.

Medlem

Får väl anta att de kommer släppa lite material på distans istället... Så helt oinformerade kommer ni nog inte att vara :]


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem

Tråkigt, men förståeligt. Att förhindra spridningen av influensan är ju delvis individernas och samhällets ansvar, och att de tar hänsyn till det tycker jag är det bästa valet från en rationell synpunkt.

Medlem

Löjligt. Det dör fler av vanlig influensa än av svininfluensan. Det är inte en särskilt dödlig influensa.

Inaktiv

de skulle var kul och se mer av need for speed skift . jag vill ha de spelet

Medlem

Jävla svin!


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

Tur att Nintendo och Sony bibehåller sin närvaro! Då är E3 räddat!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Medlem

Man är ju för f*n ingen riktig man om man inte tål lite swine-flu!!1 :evil:

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Löjligt. Det dör fler av vanlig influensa än av svininfluensan. Det är inte en särskilt dödlig influensa.

Det är väl inte så konstigt när det är miljontals fler som blir infekterade av vanlig influensa årligen. Dessutom överrepresenteras offren för vanlig influensa av svaga människor (Sjuka, gamla, spädbarn). Svininfluensan har just nu en uppskattad dödlighet på något under 10% om jag inte kommer ihåg fel, vilket i värsta fall är dubbelt så högt som spanska sjukan. Vanlig influensa har en dödlighet på runt 0.1%. Så, jo, av allt att döma hittils är det en jävligt dödlig influensa.

Medlem

Nee visst är influensan allvarlig, men man ska nog inte stirra sig blind på dom Mexikanska siffrorna, sjukvården fungerar ju på ett annat sätt där, även en rad andra faktorer ser ut att spela in. Där folk av olika anledningar har ett nedsatt immunförsvar.
Det fanns ingen behandling på den tiden spanska sjukan gick.
Sverige har beställt 9 miljoner doser vaccin + en hel hög med Relenza.
Bästa förebyggande medicin är tvål och vatten, eventuellt handsprit om man är rädd av sig. Munskydd fungerar rätt hyfsat, ger även en viss psykologisk effekt (hindrar folk från att peta sig i ansiktet)
Vanlig hygien fungerar fin fint för att förhindra spridning av influensan.
Rädslan och oron är kanske värre än influensan i sig
Världen förbereder sig på den värsta men hoppas på det bästa.

Medlem

Tyckte Japsarna gjorde ett rätt bra jobb ändå, med saneringen på flygplatserna osv. På nyheterna nojar de dock en hel del om den där influensan, visste att de skulle få in den i landet, men trodde aldrig att det skulle gå ut över gamers såhar.

Nåja, Tokyo Game Show nästa då...


signatur

// Peace

Medlem

Save us from the swine? Svininfluensan kommer ju inte ens från svin, det är en myt.

Medlem
Skrivet av Shisuke:

Save us from the swine? Svininfluensan kommer ju inte ens från svin, det är en myt.

Jo det gör den, men du kan inte få det av att äta griskött, så att Paris Hilton säger att hon inte är rädd för att hon inte äter griskött hjälper inte så mycket.

Svininfluensan började som ett virus från grisar, men som inte var farligt för människor och kunde inte smitta människor emellan.
Men nu har den muterad så att den ÄR farlig OCH smittar mellan människor. Dvs den har drastiskt ökat sitt lebensraum från bara grisar till närmare 6 miljarder människor med, och sett till att inte bli för dödlig, vilket ju skulle utrota den själv med om nästan alla människor som blev sjuka dör.... och så finns det folk som påstår evolution inte finns

Medlem
Skrivet av DrAbraham:
Skrivet av Shisuke:

Save us from the swine? Svininfluensan kommer ju inte ens från svin, det är en myt.

Jo det gör den, men du kan inte få det av att äta griskött, så att Paris Hilton säger att hon inte är rädd för att hon inte äter griskött hjälper inte så mycket.

Svininfluensan började som ett virus från grisar, men som inte var farligt för människor och kunde inte smitta människor emellan.
Men nu har den muterad så att den ÄR farlig OCH smittar mellan människor. Dvs den har drastiskt ökat sitt lebensraum från bara grisar till närmare 6 miljarder människor med, och sett till att inte bli för dödlig, vilket ju skulle utrota den själv med om nästan alla människor som blev sjuka dör.... och så finns det folk som påstår evolution inte finns

Goddidit!

Men svininfluensan är rätt överhypad känns det som just nu. Möjligen om/när det återkommer i höst så kan vi börja oroa oss på riktigt....

Men men brukar inte direkt vara så mycket att missa från japanska utvecklare ändå så meh.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Goddidit!

Men svininfluensan är rätt överhypad känns det som just nu. Möjligen om/när det återkommer i höst så kan vi börja oroa oss på riktigt....

Jo, visst är det överhypat. Men klart alla som vill sälja ansiktsmasker osv vill hypa upp det, sen går folk och tror att de är säkra och skakar hand och rör vid andra och sen petar sig i näsan eller kliar i ögat och har inte en tanke på att det är inte bara munnen som det kan smitta igenom

Sånt hä shit happens med jämna mellanrum, folk kommer såklart dö men det kommer inte bli någon stor katastrof av det. Det enda som kan göra sånt värre idag är flygtrafiken, smittor sprider sig enormt snabbt till alla världsdelar. Om EN sjuk går i en stor folksamling på flygplatsen och hostar lite så några blir smittade, sen flyger de till olika länder och smittar folk på flygplatsen de landar på osv osv. Förr när vi reste med kameler och hästar så hann ju folk dö innan de kom till nästa stora folksamling.

Men oavsett, om ca 5% av de smittade dör så kommer 95% överleva och sen inte kunna smittas igen av samma virus och sen kommer inte influensan ha några nya att smitta till slut om det sprider sig för snabbt. Gäller bara att se till att inte hamna bland de olyckliga 5%

Medlem

Det är en ganska stor hysteri här i Japan. Universitetet jag går på här i Osaka har stängt tills på söndag för att det var nåt fall av svininfluensa i en närliggande förort. Samtidigt så förstår man mycket av säkerhetsåtgärderna när stora delar av den japanska befolkningen är äldre människor som förmodligen skulle drabbas hårt i en okontrollerad epidemi.

Skrivet av Forcie:

Det är en ganska stor hysteri här i Japan. Universitetet jag går på här i Osaka har stängt tills på söndag för att det var nåt fall av svininfluensa i en närliggande förort. Samtidigt så förstår man mycket av säkerhetsåtgärderna när stora delar av den japanska befolkningen är äldre människor som förmodligen skulle drabbas hårt i en okontrollerad epidemi.

Coolt är du Japan? Har alltid velat se en geisha.:D


signatur
KoP
Medlem

Trist att media skrämt upp folk så pass mycket. :/ Fler folk som årligen dör av den återkommande förkylningsflunsan.

Medlem

jävla smittoskrajja japanerna är.. dom har ju inga balls.

Vart är mördarjapanerna ifrån filmerna? Dom är ju bara hysteriska


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

men seriöst dom kan väl fan gå runt med munskydd isåfall om dom är så oroliga för det....Sen e väl svininfluensan typ inte särskilt aktiv nu...tror jag

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Coolt är du Japan? Har alltid velat se en geisha.:D

Nej, jag är svensk, men jag har bott i Japan i snart över två år av mitt liv sammanlagt.
Vill du se geishor? Tja, åk till Kyoto om du kommer hit, där finns massor på kvällarna. En bekants morsa jobbade som maiko när hon var ung, förresten...
Hon kan sjunga och spela shamisen

Medlem
Skrivet av elmackonr1:

men seriöst dom kan väl fan gå runt med munskydd isåfall om dom är så oroliga för det....Sen e väl svininfluensan typ inte särskilt aktiv nu...tror jag

Det är precis vad de "seriöst" gör. Faktum är att ansiktsmasker har sålt slut i hela landet, och kompisar som inte har masker säger att folk blänger på dem på tåget för att de inte bär mask. Själv hade jag en bunt hemma sedan influensan jag fick i julas, så jag går inte utan.

Dock är masker ingen garanti för någonting, så att stora företag väljer att inte skicka sina representanter till ett land där smittorisken är stor är väl förståeligt.

Inaktiv
Skrivet av Forcie:
Skrivet av elmackonr1:

men seriöst dom kan väl fan gå runt med munskydd isåfall om dom är så oroliga för det....Sen e väl svininfluensan typ inte särskilt aktiv nu...tror jag

Det är precis vad de "seriöst" gör. Faktum är att ansiktsmasker har sålt slut i hela landet, och kompisar som inte har masker säger att folk blänger på dem på tåget för att de inte bär mask. Själv hade jag en bunt hemma sedan influensan jag fick i julas, så jag går inte utan.

Dock är masker ingen garanti för någonting, så att stora företag väljer att inte skicka sina representanter till ett land där smittorisken är stor är väl förståeligt.

Att inte skicka några representanter för just svininfluensan är löjligt, det är större chans att dom får värre sjukdomar. Jag menar svininfluensan har 191 påträffade fall, jag skulle ha större förståelse det här om det istället lät så här "vi vill inte skicka några representanter till E3 eftersom vi är rädda att dom har sex med någon som har aids och blir smittade".

Ansiktsmasker skyddar inte heller speciellt bra, efter några timmar har ens andning ändå gjort masken såpass fuktig att bakterierna kan färdas igenom, men jag antar att det hjälper psykologiskt.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Vad pratar du om nu?
http://en.wikipedia.org/wiki/2009_swine_flu_outbreak_by_count...

De där siffrorna är uppdaterade igår. Ca 11000 fall i världen, varav över hälften i USA. Vad får du 191 ifrån?
Bara här i Japan har man redan 290 fall, varav många enligt tidningarna har varit på semester eller klassresa i - just det, USA.

1
Skriv svar