Nästa Killzone 2-DLC tillkännagett

Robot
Medlem
Nästa Killzone 2-DLC tillkännagett

Lol, det här är ju löjligt.

Medlem

Det är så jäkla löjligt att de tar betalt för 2 banor! Varför envisas utgivarna med det till konsollspelen?

Nej, tacka vet jag Pc där man får banorna gratis plus alla användarbanor...

Medlem

Grymt! Mer banor och uppdateringar är bara bra. De har själva sagt att ett nytt banpaket ska komma med jämna mellanrum. Bara bra att de håller igång KZ2! Ska bli kul att spela dem!

Skrivet av Jozo:

Det är så jäkla löjligt att de tar betalt för 2 banor! Varför envisas utgivarna med det till konsollspelen?

Ingen som tvingar dig att köpa dem, sluta klaga. Folk som spelar detta spel, som jag till exempel, uppskattar detta! Till detta kommer även thropys så det är ett plus i kanten. Förstår inte varför folk klagar när Gears 2 eller halo3 får DLC. Inget ovanligt med DLC och folk vill ha det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Grymt! Mer banor och uppdateringar är bara bra. De har själva sagt att ett nytt banpaket ska komma med jämna mellanrum. Bara bra att de håller igång KZ2! Ska bli kul att spela dem!

Skrivet av Jozo:

Det är så jäkla löjligt att de tar betalt för 2 banor! Varför envisas utgivarna med det till konsollspelen?

Ingen som tvingar dig att köpa dem, sluta klaga. Folk som spelar detta spel, som jag till exempel, uppskattar detta! Till detta kommer även thropys så det är ett plus i kanten. Förstår inte varför folk klagar när Gears 2 eller halo3 får DLC. Inget ovanligt med DLC och folk vill ha det.

Jag klagar inte på spelet eller något! Jag tycker bara det är lågt av utgivarna att ta betalt för 2 banor.
Ett annat exempel är cod4 där 3 banor kostade pengar att skaffa om man lirade på konsoll, medan vi pc-spelare får paketet gratis plus att man kan lira cod1/2 banor tack vare moddarna.

Det är tack vare sådana saker som gör så att jag fortfarande lirar på pc...

Medlem
Skrivet av redmac:

Ingen som tvingar dig att köpa dem, sluta klaga. Folk som spelar detta spel, som jag till exempel, uppskattar detta! Till detta kommer även thropys så det är ett plus i kanten. Förstår inte varför folk klagar när Gears 2 eller halo3 får DLC. Inget ovanligt med DLC och folk vill ha det.

Förstår inte varför du ska ta upp Gears 2 och Halo 3 här. Bitter eller? I vilket fall som helst... Folk klagar så det skriker om det när utgivarna tar betalt för enstaka kartor till Gears of War samt Halo-spelen, och med all rätt. Ett par, tre kartor SKA vara gratis och man är bara trångsynt eller allmänt korkad om man betalar för det, även om materialet är bra.

Material som detta har varit gratis till PC ända sedan stenåldern och fortsätter vara det, så jag förstår inte varför vi konsolspelare ska behöva betala för det. Det är rent utsagt löjligt. Ingenting du säger kan rättfärdiga kostnader för enstaka kartor. Är det mer material kan jag gå med på det, men inte för ENSTAKA grejer.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Ingenting du säger kan rättfärdiga kostnader för enstaka kartor. Är det mer material kan jag gå med på det, men inte för ENSTAKA grejer.

Hört talas om MMO, BF Heroes andra typer av spel som lever på micro transaction? Där betalar man för små saker hela tiden. Detta är på PC plattformen och det borde väl reta gallfeber på dig?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av mr.bear:

Ingenting du säger kan rättfärdiga kostnader för enstaka kartor. Är det mer material kan jag gå med på det, men inte för ENSTAKA grejer.

Hört talas om MMO, BF Heroes andra typer av spel som lever på micro transaction? Där betalar man för små saker hela tiden. Detta är på PC plattformen och det borde väl reta gallfeber på dig?

Du menar F2P MMO spel som suger? Och BF Heroes vilket också suger? Eller andra spel såsom dåliga browser spel som tar betalt för ett slags + konto? Allt är F2E på de flesta pc spel Free 2 enjoy!


signatur

I got a Goldenshower.

Medlem

tycker gott dom kan ha mer banor i ett o samma paket


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

dom som klaga är väl pc kids som tanka ner allt?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Visst är det trist att DLC till konsol ska kosta osv. Men i KZ2 fall så tycker jag det är värt det då kvaliten på de 2 banorna i första DLCn var riktigt riktigt bra. Så det blir nog att lägga ut dom kronor som krävs även för detta paket.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av mr.bear:

Ingenting du säger kan rättfärdiga kostnader för enstaka kartor. Är det mer material kan jag gå med på det, men inte för ENSTAKA grejer.

Hört talas om MMO, BF Heroes andra typer av spel som lever på micro transaction? Där betalar man för små saker hela tiden. Detta är på PC plattformen och det borde väl reta gallfeber på dig?

Jag har hörtalas om mikrotransaktioner, ja. Och nej, det är ingenting jag gillar. Men nu var det inte exakt det vi pratade om. I fallet med MMO-spel förstår jag varför betalning krävs, och där får du även större (läs STÖRRE) uppdateringar med jämna mellanrum.

Skrivet av WarpGuN:

dom som klaga är väl pc kids som tanka ner allt?

Ja, jag är väl en sån där nedrans pirat som förstör för alla fattiga företag som spottar ur sig DLC innehållande enstaka kartor eller föremål!

...

Jag har över tvåhundra PC-spel och ett tjugotal 360-spel i min spelsamling, alla vilka jag har betalat för. Jag tycker bara det är fel att någonting som har varit gratis till en viss plattform i flera år helt plötsligt ska behöva kosta till en annan. Än värre är att vissa företag idag ger ut exakt samma innehåll gratis till PC medan de tar betalt för det till konsol.

Som sagt, jag har absolut ingenting emot att ge spelföretagen min pengar så länge jag får någonting värt att betala för, något som jag anser att TVÅ kartor inte är. Ge mig TIO så kanske priset på 5.99 dollar låter lite mer rimligt, även om jag tycker att just kartor ska vara gratis i alla mängder och storlekar.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Sluta ta betalt för maps!!!!


signatur

Rawr

Medlem

asså dom kunde ju fan ha lagt det förra paketet och detta i samma och kanske lagt priset på typ 8 eller 9 dollar, det hade fan varit mer acceptabelt...Och jag spelar KZ2 regelbundet! Skitbra spel men synd att dom gör så med dlc bara.

Medlem
Skrivet av mr.bear:
Skrivet av redmac:
Skrivet av mr.bear:

Ingenting du säger kan rättfärdiga kostnader för enstaka kartor. Är det mer material kan jag gå med på det, men inte för ENSTAKA grejer.

Hört talas om MMO, BF Heroes andra typer av spel som lever på micro transaction? Där betalar man för små saker hela tiden. Detta är på PC plattformen och det borde väl reta gallfeber på dig?

Jag har hörtalas om mikrotransaktioner, ja. Och nej, det är ingenting jag gillar. Men nu var det inte exakt det vi pratade om. I fallet med MMO-spel förstår jag varför betalning krävs, och där får du även större (läs STÖRRE) uppdateringar med jämna mellanrum.

Skrivet av WarpGuN:

dom som klaga är väl pc kids som tanka ner allt?

Ja, jag är väl en sån där nedrans pirat som förstör för alla fattiga företag som spottar ur sig DLC innehållande enstaka kartor eller föremål!

...

Jag har över tvåhundra PC-spel och ett tjugotal 360-spel i min spelsamling, alla vilka jag har betalat för. Jag tycker bara det är fel att någonting som har varit gratis till en viss plattform i flera år helt plötsligt ska behöva kosta till en annan. Än värre är att vissa företag idag ger ut exakt samma innehåll gratis till PC medan de tar betalt för det till konsol.

Som sagt, jag har absolut ingenting emot att ge spelföretagen min pengar så länge jag får någonting värt att betala för, något som jag anser att TVÅ kartor inte är. Ge mig TIO så kanske priset på 5.99 dollar låter lite mer rimligt, även om jag tycker att just kartor ska vara gratis i alla mängder och storlekar.

Jag håller helt med dig. Det märks vilka som EGENTLIGEN är "kidsen" som ser dyrt DLC som det mest naturliga i världen.

Det är ju självklart att det utvecklarna ska ha betalt för sitt jobb. Men dessa små "paket" känns mest som "easy money".

Det har blivit helt accepterat att DLC ska kosta pengar och det är därför lätt att tjäna en massa extra kosing bara genom att klämma ur ett par extra banor...

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Jag har hörtalas om mikrotransaktioner, ja. Och nej, det är ingenting jag gillar. Men nu var det inte exakt det vi pratade om. I fallet med MMO-spel förstår jag varför betalning krävs, och där får du även större (läs STÖRRE) uppdateringar med jämna mellanrum.

Ja både större och mindre uppdateringar som kostar pengar. Hur som helst så kan jag förstå att vid första anblicken så är detta dyrt. Men om man tänker in att man kanske spelar dessa banor ca 40 timmar eller mer så blir kronor/ören per timme väldigt lågt. Detta gör att priset inte nödvändigtvis är för högt då man verkligen får valuta för sitt köp.

Skrivet av MrMadMan:

Jag håller helt med dig. Det märks vilka som EGENTLIGEN är "kidsen" som ser dyrt DLC som det mest naturliga i världen.

Det är ju självklart att det utvecklarna ska ha betalt för sitt jobb. Men dessa små "paket" känns mest som "easy money".

Easy Money kan man alltid diskutera då det ligger en hel del arbete bakom detta. Men som jag skrev till mr.bear. Eftersom man kommer spela dessa banor ohyggligt mycket så är priset inte så farligt. Kronor/ören per timmer blir inte speciellt högt för för dessa banor.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Easy Money kan man alltid diskutera då det ligger en hel del arbete bakom detta. Men som jag skrev till mr.bear. Eftersom man kommer spela dessa banor ohyggligt mycket så är priset inte så farligt. Kronor/ören per timmer blir inte speciellt högt för för dessa banor.

Fortfarande... Varför ska man behöva betala för material som detta till konsol när det ges ut gratis till PC? Jag motsäger inte att du får ut mycket speltid av kartorna, det jag säger är att jag tycker att det är fult av utvecklarna att ta betalt för något som har varit gratis flera år - och fortfarande är på andra plattformar.

Som sagt, jag har ingenting emot att ge utvecklarna pengar så länge jag tycker att materialet rättfärdigar priset. Två kartor rättfärdigar INTE priset i min bok, hur mycket speltid du än kan klämma ur dem. Speciellt inte när likande material och även mer ges ut gratis till PC. Ta bara Team Fortress 2-uppdateringarna till PC som ett exempel.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar