10 mil i juni - det tar sig

Flakmonkey
10 mil i juni - det tar sig

Då var juni över och tags att summera träningsmånaden och det har gått helt okej, eller jo det har nog faktiskt gått bra. Det har blivit några gympapass på Friskis och Svettis samt några på gymet, men främst har det ju blivit löpning och promenader och där har jag ju rätt bra data tack vare Runkeeper. Nu har jag visserligen missat några rundor och genom det ett par mil men det ser ändå riktigt bra ut tycker jag med 10 mils löpning och 6 mils promenader. Det blir väl en 3,5 mil i veckan och det är ju en nivå man får vara nöjd med känns det som, men kanske läge att krydda det med lite mer styrka nu så att man inte blir alltför tanig. Det finns ju de som uttryckt sin oro över det

[ia=21712; large]

#blogg

Medlem
10 mil i juni - det tar sig

Tips tips tips! Ta det lugnt, senast jag sprang 2 mil i veckan slutade det med Benhinneinflammation, kunde inte springa på 2 månader, gjorde även ont att gå kan jag säga

(till att toppa på d så fort ja vart av med benhinneinflammation så fick ja ledinflammation i foten...)

Flakmonkey

Jodå, tycker jag tagit det rätt lugnt faktiskt... har ju kört konditionsträning långt innan jag började springa... sen efter årsskiftet började man springa på löpband typ 3 km några gånger i veckan först, sen en månad senare 4, sen 5, etc.... och sen så blev det att ta ut i naturen...

Men kan ju fortfarande känna av det ibland och då är det ju bara att stå över och kanske bara promenera, cykla eller bara inte göra någonting alls... det här säger väl alla, men jag tror att jag har det under hygglig kontroll ändå

Bra jobbat, bara fortsätt!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Medlem

Fan va najs! Mitt mål nu är runt fyra mil i veckan, och med tre löppass avklarade den här veckan på genomsnitt 11km/gång så ska det allt gå bra Jag skulle aldrig kunna springa på löpband dock, nevah! Det är FOREST and CITY som gäller för hela slanten


signatur

By deciding what is right you ultimately end up blind.

Medlem

känst konstigt att alla har blivit så aktiva helst plötsligt :P, känns som största vågen någonsin, själv har ja börjat springa 7km varje dag och gått från 134kg till 90kg på straxs under 6månader.


signatur

Intel kvadrubbelcore 400ghz, 6k interminne 10000mhz, 5yotabite hårdisk, Radeon 7770x6 10gb.

1
Skriv svar