Vatten på Mars!

Medlem
Vatten på Mars!

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=597&a=810511

Måste säga Wow! helt underbart
väntar med spänning på dom organiska testerna nu med! OCH! finns det vatten på mars och jorden varav en av de två bevesligen har liv och det finns många flera planeter än så, så... wow! så ballt


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Coolt, årets nyhet.


signatur

<3

Medlem
Medlem

Häftigt! Nu vill jag bara veta om det finns liv på planeten, hoppas det.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Coolt hoppas bara det finns något liv där


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Inaktiv

Så det fanns inte någon Iceman på mars alltså... Nej den där sög


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Det var väl jätte länge sedan de hittade is på Mars?

Medlem

Gammal nyhet, men mycket spännande! Det finns väl en teori om att livet på jorden kommer ifrån bakterier som kom till jorden via en meteorit från Mars?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Finns väl teorier om allt möjligt men jag har svårt att tro att just den är sann.

För övrigt så var det väl ingen surprajs att pheonix hittade vatten. Får väl se hur det går med det organiska materialet.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Har man inte vetat detta länge? Jag har iaf trott länge att det funnits vatten på mars, hade för mig jag hörde det för länge sen

Men, men! Kul ändå!


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Samma här kanske bara var rykte men nu är det officiellt!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av sno0zer:

Finns väl teorier om allt möjligt men jag har svårt att tro att just den är sann.

För övrigt så var det väl ingen surprajs att pheonix hittade vatten. Får väl se hur det går med det organiska materialet.

Varför skulle inte den vara sann? Är bara nyfiken på varför du tror så


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av SeniiL:

Har man inte vetat detta länge? Jag har iaf trott länge att det funnits vatten på mars, hade för mig jag hörde det för länge sen

Men, men! Kul ändå!

nä man har sett nått som man tror kunnde vara is, det här är första gången som man kan få det 100% bekräftat )


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

är inte det här en ganska "old" nyhet?

jag undrar bara vad aliansarna tycker när vi skräpar ner deras planet med rymdfarkoster
*tar fram elvis gramofonskivan inför en ev. attack*


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av sno0zer:

Finns väl teorier om allt möjligt men jag har svårt att tro att just den är sann.

För övrigt så var det väl ingen surprajs att pheonix hittade vatten. Får väl se hur det går med det organiska materialet.

Varför skulle inte den vara sann? Är bara nyfiken på varför du tror så

Nu är jag naturligtvis så långt från expert som det går att vara, i princip. Det enda jag har läst om ämnet är ett kapitel eller två ur någon av Dawkins urtråkiga böcker.

Hur som helst så nämns den itne där och jag har kollat runt lite på nätet och inte hittat någon särskilt seriös forskare som håller sig till den teorin. Dessutom så verkar den mest så jävla "roundabout", onödigt krånglig. En meteor krockar med mars, slungar iväg en sten med bakterier som överlever på den nya meteoren och krockar med jorden och lyckas populera den... verkar knivigt och väldigt ogynnsamt.

Jag gillar mer "the primordeal soup" eller hur den stavas teorin eller kanske teorin om att någon RNA-liknande substans byggdes ovanpå någon sorts oorganiskt material först. Men hey, skickar du en länk som övertygar mig om motsatsen så ändrar jag mig kanske.

ups, OT sorry icemannen.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

När jag såg rubriken så tänkte jag "Inte den där j-vla bilden IGEN!"

Hursomhelst.

Var inte vatten en förutsättning för bemannade marsfärder och senare kolonisering?


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv
Skrivet av Dr.Muller:

Det var väl jätte länge sedan de hittade is på Mars?

Joo precis, tänkte också på det. Men visst det är spännande !


signatur

ASUS P5Q, Q9550, 4096 MB RAM, HD4850, WD 500GB

Medlem
Skrivet av IronHide:

När jag såg rubriken så tänkte jag "Inte den där j-vla bilden IGEN!"

Hursomhelst.

Var inte vatten en förutsättning för bemannade marsfärder och senare kolonisering?

På 60-talet trodde man att man hade koloniserat Mars år 2000. Det enda vi har gjort är att skicka en robot. xD

Medlem

Inte så konstigt, det var ju 60-talet... idag så vet vi att något sånt aldrig kommer att hända!


signatur

/Fat_cat

Medlem

Hur vet du det? Vet du något som vi andra inte vet?! Berätta!

Medlem

för att år 2000 redan varit?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

CONFIRMED!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

Meh 4chan. Fast måste erkänna att den är rätt bra.

Och klart det finns vatten (Och eventuellt liv) någon annanstans än här. Bara en tidsfråga innan vi bekräftade det. Verkar för otroligt att bara vi i hela universum existerar.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:

Meh 4chan. Fast måste erkänna att den är rätt bra.

Och klart det finns vatten (Och eventuellt liv) någon annanstans än här. Bara en tidsfråga innan vi bekräftade det. Verkar för otroligt att bara vi i hela universum existerar.

intressant teori! vad baserar du den på?

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av r3lev4nt:

Meh 4chan. Fast måste erkänna att den är rätt bra.

Och klart det finns vatten (Och eventuellt liv) någon annanstans än här. Bara en tidsfråga innan vi bekräftade det. Verkar för otroligt att bara vi i hela universum existerar.

intressant teori! vad baserar du den på?

Och hur kan du vara så säker på att det inte finns annat liv därute? Folk som nekar det är bara löjliga.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av r3lev4nt:

Meh 4chan. Fast måste erkänna att den är rätt bra.

Och klart det finns vatten (Och eventuellt liv) någon annanstans än här. Bara en tidsfråga innan vi bekräftade det. Verkar för otroligt att bara vi i hela universum existerar.

intressant teori! vad baserar du den på?

Tja. Om du tänker dig universums storlek, vore det ganska komiskt om ENDAST jorden var bebodd.


signatur

Motivator's Lifestyle. Athletic Martyr. Build your own foundation.

Medlem
Skrivet av r3lev4nt:
Skrivet av lave:
Skrivet av r3lev4nt:

Meh 4chan. Fast måste erkänna att den är rätt bra.

Och klart det finns vatten (Och eventuellt liv) någon annanstans än här. Bara en tidsfråga innan vi bekräftade det. Verkar för otroligt att bara vi i hela universum existerar.

intressant teori! vad baserar du den på?

Tja. Om du tänker dig universums storlek, vore det ganska komiskt om ENDAST jorden var bebodd.

Precis, om nu universum är oändligt, som det sägs, så är det helt enkelt OMÖJLIGT att det inte finns en planet som haft samma/liknande förutsättningar som oss.

Medlem

aa, lixsom det finns ju _miljarders_ planeter och att bara vi skulle ha liv är jääävligt små odds.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Sedan så behöver verkligen inte dessa 'aliens' vara som oss dvs kolbaserade.
Vem vet, dom kanske inte ens har materia?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Mysigt, nu kommer det bli independence day allover again!

12
Skriv svar