Mass Effect 2 blir mörkare och mer brutalt

Robot
Mass Effect 2 blir mörkare och mer brutalt
Medlem
Mass Effect 2 blir mörkare och mer brutalt

Gött att dom fixar sidouppdragen, dom a svin tråkiga i ettan.

Mainstoryn va underbar dock

Inaktiv

instämmer, Sidouppdragen var helt klart en av MassEffects svaga sidor.

Medlem

Verkar vara en trend att marknadsföra uppföljare som "mörkare" än originalen. Både på film- och spelmarknaden.
Inte för att jag vill klaga, uppläggen brukar bli rätt bra, men börjar bli lite tjatigt att ha det som en marknadsföringpunkt eller vad man ska kalla det.

Inaktiv

I trilogier brukar den andra filmen alltid vara mörkast, det är oftas det som gör dom lite mer intressanta. Personligen dyrkar jag det mörkare kotor2 fast det inte är någon trilogi.
Det ska vara farligt och brutalt, inte leka "im going to be a hero" som alla första filmer.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av Salmonella:

Verkar vara en trend att marknadsföra uppföljare som "mörkare" än originalen. Både på film- och spelmarknaden.
Inte för att jag vill klaga, uppläggen brukar bli rätt bra, men börjar bli lite tjatigt att ha det som en marknadsföringpunkt eller vad man ska kalla det.

"Mörkare" är det nya "Tredje filmen kommer bli värsta kriget och alla döööööör!" inom filmindustrin


signatur
Medlem
Skrivet av Salmonella:

Verkar vara en trend att marknadsföra uppföljare som "mörkare" än originalen. Både på film- och spelmarknaden.
Inte för att jag vill klaga, uppläggen brukar bli rätt bra, men börjar bli lite tjatigt att ha det som en marknadsföringpunkt eller vad man ska kalla det.

Ja det börjar bli hyffsat töntigt. Började med de nya Star Wars-filmerna, om hur mörk den sista filmen skulle bli. Efter det har det varit ett jävla tjat om hur mörk den eller den efterföljaren ska bli.


signatur
Medlem

Sheperd står inte alls som Killed In Action. Numera är han MIA, dvs. Missing In Action. Det kunde man se i den senaste trailern.


signatur

<Raven> I tried setting my hotmail password to penis.
<Raven> It said my password wasn't long enough. :(

Medlem

spännande, ME var riktigt kul att spela igenom
mörkare spel är alltid välkommet!


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

det svider i hjärtat varje gång jag får reda på mer om ME2. Vill ha det NU!

Medlem

Tja....om det fungerar som tänkt med ens handlingar från tidigare spel så kanske det är en morot till att spela om alla spelen (antar tre eftersom det bubblas om triologi ) längre fram.

Medlem

Wheeeeeee! /fanboy

Nu måste jag köra lite mer med min Infiltrator (utan Sniperrifle!)

Medlem

Underbart
Hoppas att man kan utforska fler planeter och att det finns saker på dom.

I ettan kändes dom som en ofärdig bana bara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av MKultra:

Ja det börjar bli hyffsat töntigt. Började med de nya Star Wars-filmerna, om hur mörk den sista filmen skulle bli. Efter det har det varit ett jävla tjat om hur mörk den eller den efterföljaren ska bli.

Nja, började med de gamla Star Wars-filmerna skulle jag säga..
A New Hope = presentera karaktärerna och låta dem vinna lite.
Empire Strikes Back = skiten träffar fläkten.
Return of the Jedi = allt löser sig.

Inaktiv

Kanske borde ta och spela igenom första ett par gånger till innan 2:an släpps...


signatur

CZorg will rise again...

Inaktiv

Låter spännande. Kan inte säga annat än att jag längtar.

Medlem

Mass Effect 2 längtar man verkligen efter. Jobbigt att det är ett helt år kvar till release.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Multiorgasmer varje gång FZ postar en nyhet om ME2 :$

Bara Shepard, Ashley, Garrus, Anderson och Joker är med i 2:an är jag lycklig.

Sexet med Ashley var intensivt

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Nja, började med de gamla Star Wars-filmerna skulle jag säga..

Inte alls, där var det ju tvärtom. Den första är ju klart mörkast, där hans fosterföräldrar blir dödade osv. RoTJ är ju helt klar den lättsamaste och snudd på barnfilm med alla Ewoks, dessutom slutar den ju oerhört lyckligt och, som du säger "allt löser sig", på vilket sätt är det "mörkt"??


signatur
Medlem

Precis som tidigare skribenter har sagt så får man lite Indiana Jones/Starwars vibbar

Att del 2 i trilogin är den mörja bryggan mellan de 2 ljusare.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av DrAbraham:

Nja, började med de gamla Star Wars-filmerna skulle jag säga..

Inte alls, där var det ju tvärtom. Den första är ju klart mörkast, där hans fosterföräldrar blir dödade osv. RoTJ är ju helt klar den lättsamaste och snudd på barnfilm med alla Ewoks, dessutom slutar den ju oerhört lyckligt och, som du säger "allt löser sig", på vilket sätt är det "mörkt"??

Nej? Det är inte alls mörkt..han menar ju på, och jag instämmer, att 5:an är mörkast.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av DrAbraham:

Nja, började med de gamla Star Wars-filmerna skulle jag säga..

Inte alls, där var det ju tvärtom. Den första är ju klart mörkast, där hans fosterföräldrar blir dödade osv. RoTJ är ju helt klar den lättsamaste och snudd på barnfilm med alla Ewoks, dessutom slutar den ju oerhört lyckligt och, som du säger "allt löser sig", på vilket sätt är det "mörkt"??

Han nämner ju inte rotj.


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

BME
Medlem

GRIMDARK


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Deja vu?
Sw:Kotor va ju ganska glatt men Sw:Kotor var rätt så onskefullt och mörkare av sig.

Medlem
Skrivet av Exitium:

Deja vu?
Sw:Kotor va ju ganska glatt men Sw:Kotor var rätt så onskefullt och mörkare av sig.

Arrgh, stack overflow due to recursion...

Medlem

Får lite PoP 2 vibbar när de nämner att det ska bli mörkare i del 2.

Medlem

Tråden börjar likna en viss scen ur Clerks, det enda som saknas nu är en man som dör på toaletten och några hockeyklubbor. I'm not even supposed to be here today!


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

Hmm... varför kallar alla Shepard för han?
Shepard kan ju också vara en brud beroende på vad man har valt.

Medlem

Det är samma dramaturgiska uppbyggnad även om det inte är trilogier, det mörka i mitten. Majoriteten av allt västerlänskt historieberättande är uppbyggt på samma sätt sedan antikens grekland

Medlem
Skrivet av beersgarden:

Tråden börjar likna en viss scen ur Clerks, det enda som saknas nu är en man som dör på toaletten och några hockeyklubbor. I'm not even supposed to be here today!

Fixat.

12
Skriv svar