ATI-drivrutinerna uppdaterade

Robot
Medlem
ATI-drivrutinerna uppdaterade

Äntligen! Men jag har fortfarande problem med spelkrascher och spontana omstarter :/

Medlem

Kolla så din överklocking är stabil?

Inaktiv

Har man ett HD 4850 och Vista så finns det ett test som visar på rätt stora prestandaförluster. Självklart kan det bero på setup och annan hårdvara, men de med 4850 som tänkt uppgradera till Catalyst 9.5 bör hålla koll på prestandan. Blir det sämre så gå tillbaks till den gamla och vänta på ny driver från ATI.

Här är testet:
http://www.tweaktown.com/articles/2764/ati_catalyst_9_5_vista...

Medlem

Hade också problem med spontana omstarter ett tag (överklockat),
men jag fann att det berodde på att jag stängt av automatisk fläktkontroll (den suger något fruktansvärt...) vilket resulterade i att kortet överhettades ibland => omstarter, krascher och frysningar som följd.

Nu när jag ska spela ett grafiskt krävande spel höjer jag manuellt fläkthastigheten (till 35% brukar räcka) så håller sig tempen stabilt, utan att kortet låter som en damsugare.

Jag kan bara drömma om att de lägger in temperatur-beroende fläktkontroll, och inte har belastning-beroende som det verkar vara nu. Eller iaf låta användaren välja...

Ibland förvånas jag över inkompetensen i så stora bolag.


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

nj
Medlem
Skrivet av Buio:

Har man ett HD 4850 och Vista så finns det ett test som visar på rätt stora prestandaförluster. Självklart kan det bero på setup och annan hårdvara, men de med 4850 som tänkt uppgradera till Catalyst 9.5 bör hålla koll på prestandan. Blir det sämre så gå tillbaks till den gamla och vänta på ny driver från ATI.

Här är testet:
http://www.tweaktown.com/articles/2764/ati_catalyst_9_5_vista...

Det där testet är dock baserat på drivrutiner som släpptes på AMDs sida förra veckan bara för att snabbt dras tillbaka i väntan på dagens släpp.
Möjligt att något fel hittades som behövde åtgärdas.

Inaktiv

Snajsigt, blir till att ladda ner.

Inaktiv
Skrivet av nj:

Det där testet är dock baserat på drivrutiner som släpptes på AMDs sida förra veckan bara för att snabbt dras tillbaka i väntan på dagens släpp.
Möjligt att något fel hittades som behövde åtgärdas.

Jag testade med Dawn of War II och för mig halverades minimal framerate (blev alltså mycket sämre). Verkar som 9.5 har några fatala buggar med vissa setups och spel.

Inaktiv

Jag ser att man har droppat supporten för kort som inte är DX10 kompatibla, så för något äldre ATI-kort behöver man inte bry sig.

Inaktiv

Fungerar lite bättre nu efter att ha avinstallerat och testat lite olika versioner. Kör Catalyst 9.5 nu men har ställt ner grafiken ett snäpp i DoW2 för att få bättre minfps.

Inaktiv

om din dartor kraschar så kan det bero på att ditt kort blir för varmt. Jag köpte en ny Gpu fläktl, Detta gjorde att mitt gpu kort gick från temperaturen 100 *c till cirka 42 grader under timmar av konstant spelande kunde till och med klocka det!

1
Skriv svar