Valve gör rätt (igen)

Skägg.
10 Chambers
Valve gör rätt (igen)

E3 är över sedan ett par veckor tillbaka och uppmärksamhetseffekten som krevaderna från de inledande bild-, trailer- och informationsbomberna har börjat avta. Vad gör man då, i väntan på alla förhandstittar som för närvande plitas? Man släpper gameplay-filmer som faktiskt visar hur spelet vi drömmer om fungerar. För vi vet ju alla att det visades bra mycket mer på mässan, bakom kulisserna, än vad vi har fått se hittills. Som massa pusselexempel från #Portal 2 till exempel. Visst, de finns därute i form av skärmfilmade klipp men #Valve bjuder på dem i högupplöst format. Precis vad vi vill ha. Som vanligt. För du har väl inte glömt att det var den Washington-belägna utvecklaren som drog igång hela den här filmhetsen?

Det var inför #Half-Life 2, jag kommer inte ihåg om det var innan eller efter den berömda förseningen, som de började pumpa ut för den tiden fläskigt högupplösta filmer från spelet. Du minns kanske demonstrationen som startade i en grotta och avslutades i en bassäng där objekt flyttades runt enligt fysikens alla lagar. Det fick dreglet att sava från varenda gamer och det är inte lika fascinerande att det fungerar lika bra idag som faktumet att så få andra fattat hur effektivt en så enkel sak kan vara. Tror de så lite på sin egen produkt att de inte vågar visa något?

Are you thinking with portals?

<script src="http://www.fz.se/filmer/_embed.php?id=5212" type="text/javascript"></script>

#blogg


signatur
Valve gör rätt (igen)

Om man vill bli sjösjuk finns det billigare alternativ än att köra Portal. Man kan be en kompis skaka om en våldsamt eller stå på huvudet i en timme, det gör biffen, alla gånger!


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers

Det är det jag är lite orolig för inför uppföljaren, att de har tagit teleporteringskonceptet ett steg för långt.


signatur
Medlem

för min del hade dom kunnat köra samma concept, bara mer story

1
Skriv svar