Uttalande väcker nytt liv i debatten om utomjordingar

Medlem
Uttalande väcker nytt liv i debatten om utomjordingar

Ja då var det dags igen ^^

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article2966143.ab

Huvudargumentet som man använt mot dessa påståenden har just varit att det alltid finns någon som inte kan knipa käft om man försöker mörklägga något stort vilket gör att detta väcker nytt liv i debatten.

För övrigt tror jag bara att Edgar Mitchell har legat i mörker lite länge nu och vill ha uppmärksamhet för vem han är och vad han har gjort osv.

Medlem

I det här fallet är det nog Herr Mitchell som har blivit lita gaga på äldre dar.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

"Utomjordingar påminner om de E.T-liknande figurer som porträtterats i olika sammanhang – med små kroppar, stora ögon och stora huvuden."

Konstigt hur alla utomjordingar som folk har sett ser precis ut som dom karakteriserats i filmer, böcker etc. Har väldigt svårt att se varför utomjordingar skulle hålla sin egen existens gömd.

Medlem

beskrivs som "Små människor som ser annorlunda ut", låter som något som hans barn barn skulle hittat på


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

Jag har läst lite om det där och tydligen bland ufologer(?...? alltså xenologer? iaf...) som påstår att de är drönare till de riktiga aliens!

Jag vet inte vad jag ska tro, men en sak vet jag! Nog fan skulle det bli en bra film iaf ^^

"I want to believe!":D

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har väldigt svårt att se varför utomjordingar skulle hålla sin egen existens gömd.

Precis, om utomjordingar hade besökt oss så hade vi vetat om det...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Det han säger idag kan hållas för universell sanning om 2000 år, se bara hur det gick för jesus.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har väldigt svårt att se varför utomjordingar skulle hålla sin egen existens gömd.

Precis, om utomjordingar hade besökt oss så hade vi vetat om det...

Pfft inte om det är Eldar som är på besök!

Medlem
Skrivet av FAsA:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har väldigt svårt att se varför utomjordingar skulle hålla sin egen existens gömd.

Precis, om utomjordingar hade besökt oss så hade vi vetat om det...

Pfft inte om det är eldar som är på besök!

Nee, dem kommer ju inte igenom warpstormsen ;>


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av FAsA:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har väldigt svårt att se varför utomjordingar skulle hålla sin egen existens gömd.

Precis, om utomjordingar hade besökt oss så hade vi vetat om det...

Pfft inte om det är eldar som är på besök!

inga rökar utan eldar...?

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Det han säger idag kan hållas för universell sanning om 2000 år, se bara hur det gick för jesus.

Hur vet du att Jesus inte finns?

Hur som helst, så tycker jag det är ett roligt sammanträffande att rymdvarelser, från en hel annan planet, med antagligen helt andra förhållanden än på jorden, är så fruktansvärt lika människorna.

Och så detta trams om "onda" och "goda" aliens. Skulle människorna isåfall vara goda, eller vad?

Medlem

Utomjordingar har definitivt besökt jorden, t.o.m flera gånger. Det kan ingen förneka.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem
Skrivet av WaltX:

Utomjordingar har definitivt besökt jorden, t.o.m flera gånger. Det kan ingen förneka.

....va?

Medlem

Alla vet att det var E.T som byggde kupolen i Borlänge.

Medlem

frugans lillbrossa såg häromdan (i finland) något mystiskt i himlen som han filmade med sin mobil. Han förklarar i filmen att de efter bilden som han tog (suddig som bara den) och tills han började filma hade uppståt galet många fler ljusliknande föremål på himlen som rörde sig åt höger.
Sett filmen, kvaliten är som alltid riktigt dålig, kan inte förklara vad det är, men är ändå lite skeptisk.


signatur

thank you, come again

Medlem
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har väldigt svårt att se varför utomjordingar skulle hålla sin egen existens gömd.

Precis, om utomjordingar hade besökt oss så hade vi vetat om det...

De kanske är blyga :$


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem

För att citera Kalle i Kalle & Hobbe: Bästa beviset på intelligent liv i universum är att dom inte har kommit hit ännu.


signatur
Medlem
Skrivet av Shisuke:
Skrivet av CastorFiber:

Det han säger idag kan hållas för universell sanning om 2000 år, se bara hur det gick för jesus.

Hur vet du att Jesus inte finns?

Jesus eller något motsvarande har säkert funnits men det är inte poängen - Jag tror inte att Jesus var eller är guds son. Gud finns inte.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Gud finns inte.

Amen!


signatur
Medlem
Skrivet av Gortie:
Skrivet av CastorFiber:

Gud finns inte.

Amen!

Han kanske fanns, men nu är han död. I alla fall i Sverige.

Medlem

Typ. Vi var väl dom sista att bli kristnade (?) i världen. Och först med att ge gud sparken.


signatur
Medlem

Jag är övertygad om att det finns aliens, men jag tvivlar på att de har besökt jorden.

Medlem
Skrivet av JakeTheSnake:

Jag är övertygad om att det finns aliens, men jag tvivlar på att de har besökt jorden.

Typ lika här...


signatur

You can't win the game...

Medlem
Skrivet av WaltX:

Utomjordingar har definitivt besökt jorden, t.o.m flera gånger. Det kan ingen förneka.

Skulle nog säga att det inte är särskilt "definitivt", annars skulle det väl inte dragits upp en stor diskussion om allt det här?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av lillaiwazz:
Skrivet av JakeTheSnake:

Jag är övertygad om att det finns aliens, men jag tvivlar på att de har besökt jorden.

Typ lika här...

Jag är rätt övertygad om att det funnits eller kommer att finnas intelligent liv bortom jorden, men att det skulle råka finnas just nu känns inte så säkert.

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av FAsA:
Skrivet av Sipmo:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Har väldigt svårt att se varför utomjordingar skulle hålla sin egen existens gömd.

Precis, om utomjordingar hade besökt oss så hade vi vetat om det...

Pfft inte om det är eldar som är på besök!

inga rökar utan eldar...?

eftersom det är svårt att se skämt över internet så: Eldar, helt enkelt alver-in-space!:P


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Avstängd

Jag skulle bra gärna vilja veta hur denna man kan veta detta. Struntprat och tjoller alltihop. Konspirationsteorier är lite småspännande: "Tänk om vi varit lurade hela tiden!", men nästan alltid är det inget mer än just en konspirationsteori. Jag har svårt att se varför dessa utomjordingar och NASA skulle hålla det hemligt.
Vidare undrar jag varför utomjordingarna alltid är så högutvecklade. Varför pratas det aldrig om utomjordingar som inte är utvecklade alls? Antagligen för att de är fullkomligt ospännande med tanke på att dessa inte kan ta sig hit, men ändå.

Nä, det enda som tyder på utomjordingar är konstiga saker folk har sett. Lite intressant här med citatet: "Det finns inga sanningar, bara uppfattingar", även om jag inte håller med om det.

Medlem

Sant EliasN,det finns en sanning och det är Bibeln!
citerar Gortie (som i sin tur citerade Kalle & Hobbe, grymt bra serie måste jag säga) ;

Skrivet av Gortie:

För att citera Kalle i Kalle & Hobbe: Bästa beviset på intelligent liv i universum är att dom inte har kommit hit ännu.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Tyckte den var så klockren så jag blev tvungen att posta den nånstans.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Hmm.. och jag som trodde att hans 9 timmars vistelse på Månen var BS, så börjar han snacka om Aliens...

UFO e coolt!

Ballonger?


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

12
Skriv svar