Spana in Fallen Earth

Robot
Medlem
Spana in Fallen Earth

Verkar som om Fallout har fått sitt Runes of magic.

Nu verkar det ju faktiskt inte så pjåkigt av videon att döma, men utan 60-tals charmen ser det lite väl öde ut för mig.

Medlem

Nej, detta ser inte ut som ett post-nuke spel som är värt pengarna.
Fallout har charmen med mutanter och "logiska monster" för hjälpa till med för att skapa känslan av en värld som drivs av misär, död och hopplöshet. Man känner instiktivt att en värld som blivit förstörd skulle kunna se ut så.

Känslan jag fick av Fallen Earth är att man lagt till en korskoppling mellan Fallout, Silent Hill och Resident Evil.
Kanske funkar för vissa att se monster från dessa delar i ett spel med ett överlagt cowboy tema men inte för mig.

Jag väntar hellre på att kunna köra Fallout som MMORPG eller Co-op.


signatur

ugga bugga über hauling lugga

Medlem

underligt på bilderna är att allt e förstört utom husen. de flesta hus ser nästan prickfria ut

Medlem

No thanks.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

Tipstack tack!


signatur

En demonstration: Demon.
Ett demonstrations-ex: Demot.

Medlem
Skrivet av Runken:

underligt på bilderna är att allt e förstört utom husen. de flesta hus ser nästan prickfria ut

dem kanske byggt egna hus?

dock slog det mig i fallout också att hela världen är totalkaputt men likförbannat står en gammal vägskylt kvar. nåja.

Har varit med i betan till fallen earth sen friends and family (jag vågar säga det här på ett svenskt forum om ni inte skvallrar) och spelet har potential. Tror det varit under utveckling i 7 år eller något sånt.


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Grafiken känns lite lätt 1800-tal.

Medlem

Oh... jag trodde att jag somnat och vaknat 1999.
Kan jag spela detta med mitt voddo2 kort?

Det såg riktigt illa ut, vilket fantastisk spel det behöver vara för att väga upp denna grafik.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv
Skrivet av Proppen:

Grafiken känns lite lätt 1800-tal.

Jaha som men målning då? Dom brukar ju vara ganska bra.

hmmm... då lär ju WoW vara typ 1400-tal Så länge det inte är teknad grafick på MMOs så är jag glad, man har värkligen tröttnat på wows grafick.


signatur

The definition of insanity?

Medlem

Av trailern att döma så är spelet sjukt trist.

Medlem

Verkar vara rätt så kass grafik. Såg inte speciellt underhållande ut heller måste jag säga... Skulle vilja se ett mmo gjort på Stephen Kings The Dark Tower-böcker

Medlem

Verkar som att en katastrof värre än Hellgate london är på ingång!

Medlem

Åh. Det är alltid härligt när folk dömer en bok på dess omslag. För det första gör videos och bilder inte spelet rättvisa. Området du rör dig på är helt öppet, och det tar troligtvis timmar att ta sig från ena sidan av kartan till den andra. Det är inte klicka och vänta-gameplay som i 99% av alla andra mmos, utan du siktar själv. Det är dessutom ont om grinding, och spelet har en sammanhängande plotline med mängder av PvP involverat. Troligen det bästa MMO:t som jag har skådat hittills, men så kommer alla dissa det på grund av att det inte ser ut som Crysis eller WoW. Synd tycker jag.

Om man tänker som ni som klagar på grafiken så måste Far Cry 2 vara världens bästa spel i era ögon.

</rant>

3 år gammal youtube video som förklarar spelet bättre

Medlem
Skrivet av Wartex:

Åh. Det är alltid härligt när folk dömer en bok på dess omslag. För det första gör videos och bilder inte spelet rättvisa. Området du rör dig på är helt öppet, och det tar troligtvis timmar att ta sig från ena sidan av kartan till den andra. Det är inte klicka och vänta-gameplay som i 99% av alla andra mmos, utan du siktar själv. Det är dessutom ont om grinding, och spelet har en sammanhängande plotline med mängder av PvP involverat. Troligen det bästa MMO:t som jag har skådat hittills, men så kommer alla dissa det på grund av att det inte ser ut som Crysis eller WoW. Synd tycker jag.

Om man tänker som ni som klagar på grafiken så måste Far Cry 2 vara världens bästa spel i era ögon.

</rant>

Tro mig, du överskattar vad du har läst. (Och jag baserar inte bara på bilder och filmer)

Medlem

Väntar hellre på earthrise än detta..

Jag har provat betan, enligt dom skulle det vara skillsystem men likförbannat är det lvls?!


signatur

//mvh

Medlem

"logiska" monster i fallout ? vet väll inte om jag kan på stå att deathclaw eller vad monstret heter i fallout 3 är en så värst "logisk" mutation av nåt djur eller mäniska ^^
men monster som monster bara dom fyller den uppgift dom har ( som mål tavla för mina vapen) så är jag nöjd ^^ kan bli helt ok detta lir men det såg conan ut å bli också..

Medlem

Ser ut att finnas potensial (iaf om man kollar på youtube-klippet som Wartex länkade). Det är dock mycket som måste falla på plats för att ett MMO ska funka vid release.

Medlem

Ungefär lika sopig grafik som Diablo 3. Inga reflektioner eller nånting.
Skulle nästan tippa på att det här var gjort 2005.

Medlem

tycker det är lite väl mycket grin på just grafiken när dom flesta av er antagligen skulle svara "icke!" på frågan om grafik spelar roll i ett spel. Personligen tycker jag är det är extra oviktigt i ett MMO där flyt är det lätt viktigaste. Kolla på WoW.

För övrigt har jag för mig jag hört att spelet är utvecklat i en majoritet av utvecklarna till star wars galaxies (retail versionen alltså).


signatur

subterranean homesick alien

Inaktiv
Medlem

jag spelar ju lätt fallout mmo före detta men det verkar ju inte släppas på ett tag
............är det fel att kalla dettta en fallout rippof


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av flamgorilla:

............är det fel att kalla dettta en fallout rippof

hmm, ja det tror jag.
jag tycker att det kan finnas fler spel som behandlar liknande ämnen utan att det ska vara ripoffs.

förövrigt kan jag inte säga ifall spelet är bra eller dåligt då jag inte har spelat det. ser ut som ett hyffsat roligt lir.

Medlem

Det är dock inte ett riktigt sandbox spel då man kan levla

Medlem

passar inte mig i alla fall

Inaktiv

Inte jätte lockande.

Medlem

Sa han "Get out of here, clone" i slutet av trailern? LOL om man är en jäkla klon i så fall^^


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av klantbo:

Väntar hellre på earthrise än detta..

+1


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

1
Skriv svar