Situationen kring Nintendo - VGcats

Medlem
Situationen kring Nintendo - VGcats

länk

Vill inte posta denna i Wii forumet, för där hade jag antagligen blivit svärmad av fanboys.

Men jag tycker VGcats verkligen visualiserar vad Nintendo gör mot sin fanbase. Man kan nog gå ett steg längre och säga att detta är vad majoriteten av hela spel industrin håller på att utvecklas till.

Är det bara att man som Long time gamer är föråldrad och måste utvecklas för att "överleva"(behålla intresset). För jag tror helt ärligt att jag kommer sluta vara en Gamer nästa generation om det utvecklas mer i samma riktning nästa generation.

Måste poängtera hur mycket jag än brukar spy över vad man kan kalla "casuals" och vad dom gör med marknaden, så är det ju faktiskt inte deras fel eller företagens heller. Det är ju bara en naturlig utveckling, men tråkig sådan ändå.

Medlem

Klockren comic.
Nintendo har helt klart struntat i sin fanbase ,och ja hela branschen är på väg åt samma håll. Mindre hardcore, mer casual. Väldigt tråkigt för oss "riktiga" gamers.


signatur

<3

Medlem

Skulle nog våga säga att detta är hans bästa comic, rolig men den säger också nått. Sjukt knepigt av nintendo.

den här som han länkar till i sin post är också sjukt najs.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Tycker att den återspeglar stora delar utav dagens spelbranch. Tyvärr.

Skrivet av sno0zer:

Skulle nog våga säga att detta är hans bästa comic, rolig men den säger också nått. Sjukt knepigt av nintendo.

den här som han länkar till i sin post är också sjukt najs.

Haha, den var också bra.

Medlem

Jag har aldrig trott att jag ska säga detta men, det VAR bättre förr!

Medlem

ne fyfan det var det inte


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

ne fyfan det var det inte

Precis, det var det verkligen inte.

I övrigt måste jag erkänna att jag inte fattar mycket av vad tråden går ut på - Har Nintendo inte släppt några nyheter på e3 eller vad är problemet?

(jag kollar aldrig nintendospel eller nyheter, det är inte min grej men skulle uppskatta en förklaring)


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Hahaha fan va bra


signatur

You can't win the game...

1
Skriv svar