Medlem
Ut och resa!

Tjenare!

Jag och några kompisar hade tänkt att åka och resa någonstans i år, t.ex. ayia napa, men ingen av oss får någon semester i sommar så det blir inte av. Därför tänkte att vi slår på stort nästa sommar istället. Vi har pratat om att göra en bilresa genom USA eller något liknande.

Någon som har några bra tips på ställen man kan åka till? Ska gärna finnas mycket att se och göra under resan och hur mycket kostar det?

En resa från öst- till västamerika lär ju inte vara det billigaste, därför undrar jag också om ni har några tips på att få resan så billig som möjligt men samtidigt väldigt rolig.

Edit:
Det behöver inte just vara USA, kan vara vad som helst och vi är inte ute efter ett ställe där det är billigt att festa så vi kan supa skallen av oss, utan det är meningen att det ska vara en minnesvärd resa.

Medlem

Har själv bilat ner genom USA´s västkust,kan jag starkt rekommendera..Blir inte svindyrt om ni kan tänka er att bo lite ruffigt:) Vi startade i Seatle - L.A. -Vegas -San Diego -Tijuana(Mexico) ..Ni kan även hyra en vrak bil om ni vågar på Rent A Vreck,eller ännu värre Buy A Vreck.Kostar inte många dollars:up:

Medlem

och om dollarn är lika billig då som den är nu så kommer ni undan med en näve glaspärlor för hela resan....

jag har inte sett så mycket av USA, men New York skulle vara dumt att missa. Boston är fint, Chicago var so-so och på fler ställen har jag inte varit.

Medlem

kolla www.7veckoriusa.com
3 polare till mig som var iväg, du kanske hittar något lockande

Medlem
Skrivet av lave:

och om dollarn är lika billig då som den är nu så kommer ni undan med en näve glaspärlor för hela resan....

jag har inte sett så mycket av USA, men New York skulle vara dumt att missa. Boston är fint, Chicago var so-so och på fler ställen har jag inte varit.

Portland har sköna twinpeaks-vibbar blandat med scener ur First Blood. De har också hemlösa missbrukare i nästan varje gatuhörn. Åka lokaltrafiken där gör att man vill åka hem och duscha och gråta över mänsklighetens förfall. Favoriten var en blek kille som var tatuerad i ansiktet, otvättat svart hår, blödande, gråtande i lång svart läderrock. Jag släppte inte honom med blicken mer än två sekunder i taget, bara för att kolla på den feta svarta kvinnan som satt och skrek längst bak i bussen - tror det var någon demon hon höll på med... jeeez, vilken ride.

Carlifornien med alla ställen rekommenderas "varmt", nu pun intended. Venice Beach får :up::up::up::up::up:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Inaktiv

Har bott i USA och kan dessvärre inte rekommendera det.
Köp av bil och bila i USA är det bästa.
Sedan måste ni tänka på att alla som vill hjälpa vill förmodligen råna etcetera .... i USA är man en idiot om man litar på folk ... ta det som ni vill men i New York är det definitivt så

Jag skulle hellre rekommendera att göra Frankrike från Normandie och inåt ... till exempel ....


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

Tack för tipsen!
Är det mycket dyrare att åka öst till väst (eller vice versa) än att åka nord till syd (eller vice versa)?
Borde väl finnas mer att se på det första alternativet. Hade väldigt gärna velat se New York, men även L.A, Vegas och resten av Nevada. Kanske är det bäst att hålla sig på den västra kusten av USA och därmed skippa New York? Iof den plats jag helst vill se.

Men om vi nu säger öst till väst - ungefär hur mycket kan en sådan resa gå på och hur länge borde man vara iväg för att få ut så mycket som möjligt ur resan?

1
Skriv svar