The Dark Knight tråd 2

Inaktiv
The Dark Knight tråd 2

Nu har väl nästan alla serier gjorts till film så jag undrar vilken ni tycker är bäst. Då menar jag alltså av de nya filmer och inte 60- batman och sånt


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Medlem

Varför har du inte med ghost world eller a history of violence?

Medlem

Matrix var väl en serietidning?

Medlem

Det var den väl inte? : o


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av lave:

Varför har du inte med ghost world eller a history of violence?

Har aldrig hört talas om. Jag tog med flit inte med ghost rider eftersom ingen ändå skulle rösta på den


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Medlem

Du borde kanske döpa om tråden, det är knappast ett särskilt bra namn
Prova typ, filmer baserade på serier tråden


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv

Trevligt att se dig i din rätta miljö Greger.

Intressant kritik, men att få folk och komma hit VS Att jävlas med the dark knight tråd 1 skapparen. Så vinner nog det senare alternativet. Men det kan göras ännu roligare om den här tråden får mer inlägg en ettan.


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Inaktiv

Senaste nytt från ettan. De har börjat diskutera fildelning. Men det gör vi inte i den här tråden. Jag skall vinna på ett hederligt sätt, eller åtminstonde halv hedligt eftersom att jag står för 50% av alla inlägg idenna


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Medlem

för övrigt: att ta med the league men inte V för vendetta är lite av ett kardinalfel! gör en tråd batman version 3 med lite vettiga alternativ så lovar jag att rösta

Youtube-proffs

FACEPALM på denna tråden.

Men Batman.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

V for vendetta?

Medlem

spidermanfilmerna var inget att ha, speciellt uppföljarna.

Inaktiv

Bara en massa västerländska serier...


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Haha, trevligt att se dig här i främmande marker NästanHS
Du borde lägga till "The watchmen" på listan föresten, det är iofs en stund tills att den kommer ut men... Ja om man bestämmer sig för att återuppliva tråden då


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Just nu, då jag inte har sett TDK, så ligger Batman och Spiderman på samma nivå.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Batman:up:


signatur

We Will Fight For The Lost - Commander Shepard

Medlem

Jag gillar alla hjältefilmerna, har alltid gjort. Även de dåliga.

Daredevil, Hellboy, Punisher, Ghost Rider... de var dåliga men formatet lockar mig av samma anledning som tidningarna gjorde då det begav sig.

Lave, history of violence?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Film av Cronenberg som fick rätt bra kritik (jag har inte sett den) baserad på en serie (eller grafisk novell om man är nörd) av Wagner och Locke (som jag har läst).

Serien kändes sådär, men jag har hört att filmen ska vara bra, så jag får väl ta och se den vid tillfälle.

Medlem
Skrivet av NästanHS:
Skrivet av lave:

Varför har du inte med ghost world eller a history of violence?

Har aldrig hört talas om. Jag tog med flit inte med ghost rider eftersom ingen ändå skulle rösta på den

eh... ghost world != ghost rider...

Inaktiv

tvekade mellan 300 och sin city. Lite samma sak typ. Någon som märkt det samma


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Skrivet av lave:

Film av Cronenberg som fick rätt bra kritik (jag har inte sett den) baserad på en serie (eller grafisk novell om man är nörd) av Wagner och Locke (som jag har läst).

Serien kändes sådär, men jag har hört att filmen ska vara bra, så jag får väl ta och se den vid tillfälle.

Jo, jag har sett filmen men visste inte att den var baserad på en serie... Cronenberg räcker för att jag skall kolla.
Filmen är för övrigt skitbra!


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av theHarmlessWarrior:

tvekade mellan 300 och sin city. Lite samma sak typ. Någon som märkt det samma

den gemensamme nämnaren är frank miller, som gjorde både 300 och sin-city serierna.

23 januari 2009 kommer "the spirit" ut på svenska biografer. det är en film-version av eisners klassiska serie regisserad av -frank miller.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag gillar alla hjältefilmerna, har alltid gjort. Även de dåliga.

Daredevil, Hellboy, Punisher, Ghost Rider... de var dåliga men formatet lockar mig av samma anledning som tidningarna gjorde då det begav sig.

Lave, history of violence?

gillade du inte hellboy? jag kollade precis på den, och måste säga att jag tyckte att del toros kreativitet och lekfullhet med manus och specialeffekter lyfte den en bra bit över dussin-action nivån. ser fram emot tvån som kommer i höst!

The Crow


signatur

Tuba mirum spargens sonum per sepulcra regionum, coget omnes ante thronum.

Medlem

Hahaha! X-Men? Ofta man ser på X-Men

rösta på spiderman vilket fall, som äger.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av lave:
Skrivet av CastorFiber:

Jag gillar alla hjältefilmerna, har alltid gjort. Även de dåliga.

Daredevil, Hellboy, Punisher, Ghost Rider... de var dåliga men formatet lockar mig av samma anledning som tidningarna gjorde då det begav sig.

Lave, history of violence?

gillade du inte hellboy? jag kollade precis på den, och måste säga att jag tyckte att del toros kreativitet och lekfullhet med manus och specialeffekter lyfte den en bra bit över dussin-action nivån. ser fram emot tvån som kommer i höst!

Jag sade ATT jag gillar filmerna? Jag har inte sett nya hellboy dock. Ännu.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av mosoloa1:

Hahaha! X-Men? Ofta man ser på X-Men

rösta på spiderman vilket fall, som äger.

Tja, X-men filmerna är bättre än många andra serietidningsfilmer därute >_>


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av lave:
Skrivet av CastorFiber:

Jag gillar alla hjältefilmerna, har alltid gjort. Även de dåliga.

Daredevil, Hellboy, Punisher, Ghost Rider... de var dåliga men formatet lockar mig av samma anledning som tidningarna gjorde då det begav sig.

Lave, history of violence?

gillade du inte hellboy? jag kollade precis på den, och måste säga att jag tyckte att del toros kreativitet och lekfullhet med manus och specialeffekter lyfte den en bra bit över dussin-action nivån. ser fram emot tvån som kommer i höst!

Jag sade ATT jag gillar filmerna? Jag har inte sett nya hellboy dock. Ännu.

nja, för att vara petig så sa du att "de var dåliga men formatet lockar mig". jag tyckte att hellboy var en bra film TROTS formatet som brukar vara rätt unket (IMO).

det jag gillar med del toro är att han återskapat känslan i en tvserie som jag såg när jag var liten -"sagor för vuxna barn". det var en ungdomsserie med fantasy-inslag som genomsyrades av en rätt mörk grundton. jag har försökt få tag på den på DVD eller på internet (tips någon? jag vet inte ens vad den hette på engelska...) men inte lyckats. del toro har samma mörka, fantasifulla känsla i sina filmer, framförallt pans labyrint.

jag ska hyra history of violence nästa gång jag har tid över för en hemmakväll.... ska bli kul att se hur den förhåller sig till orginalet!

Medlem
Skrivet av lave:

nja, för att vara petig så sa du att "de var dåliga men formatet lockar mig". jag tyckte att hellboy var en bra film TROTS formatet som brukar vara rätt unket (IMO).

det jag gillar med del toro är att han återskapat känslan i en tvserie som jag såg när jag var liten -"sagor för vuxna barn". det var en ungdomsserie med fantasy-inslag som genomsyrades av en rätt mörk grundton. jag har försökt få tag på den på DVD eller på internet (tips någon? jag vet inte ens vad den hette på engelska...) men inte lyckats. del toro har samma mörka, fantasifulla känsla i sina filmer, framförallt pans labyrint.

jag ska hyra history of violence nästa gång jag har tid över för en hemmakväll.... ska bli kul att se hur den förhåller sig till orginalet!

Nu skall vi inte vara petiga. Men... jag menade att de anses vara dåliga, de gick dåligt på bio, fick ljumen kritik osv - jag gillar dem.

Jag vet precis vad du menar med del toro, jag gillar det jag sett av ungefär samma anledning och jag känner verkligen igen det du säger om sagor för vuxna... Vad kan det ha varit nu igen, minns du mer?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar