Vad gör du på jobbet?

Medlem
Vad gör du på jobbet?

Att jobba är oftast riktigt trist.
Har ett sommarjobb på ett callcenter och när jag inte pratar med "kunder" så surfar jag fz forum.

Vad gör ni för att få tiden att gå när ni slavar på jobbet?

Inaktiv

Ja det är ju inte direkt så att man får pengar för att sitta och glo så jag sköter nog mitt arbete ordenligt. Inte för att jag har något nu då alltså. Men så fort jag börjar så ska jag vara flitig som en myra som är satt på eld


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Medlem

^- Ahhh, Optimism. Kan man inte tagga ner på jobbet när det inte finns mycket att göra utan måste gå på 100% hela tiden så är det nog fan dags att man börjar prioritera om i sitt liv. Men det är min högst personliga åsikt hehe

Medlem

Jag skriver i trådar som frågar vad jag gör på jobbet ;>


signatur

Videomupp

Medlem

NästanHS> finns inte så mycket jag kan göra när det inte ringer. Desto flitigare jag är desto mer slapptid blir det. Vissa dagar känns det verkligen som att jag får betalt för att glo.

Inaktiv

Ett jobb består i en massa kundkontakt etcetera (vilket jag fortfarande gör själv i det egna bolaget).

Ett jobb (frivilligt och obetalt) består i att ständigt försöka komma på nya ideer för att starta fler bolag.

Ett jobb består i ... har med hjärnforskning att göra ... där är jag faktiskt anställd men jobbar i en privatägd villa, jobbar ensam och kan simma pool, surfa, se TV or whatever.

Ett jobb består i att försöka att inte gnälla när man har det så bra ...


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem
Skrivet av NästanHS:

Ja det är ju inte direkt så att man får pengar för att sitta och glo så jag sköter nog mitt arbete ordenligt. Inte för att jag har något nu då alltså. Men så fort jag börjar så ska jag vara flitig som en myra som är satt på eld

du kommer att springa omkring hysteriskt planlöst i några sekunder och sedan lägga dig på rygg med små ryckningar i dina förkolnade ben?

Medlem

Jag gör massor av olika saker över en stor yta så jag kör ganska mycket bil, skickar mycket mail, felsöker, lagar och byter ut trasiga applikationer och datorer - en hel del annan elektronisk utrustning också. Det är ett fritt jobb men mycket ansvar. Och dålig lön.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

när det är nu lugnt så brukar jag surfa lite.
tyvärr har man sense program som känner av sidor som folk besöker och stoppar dom av olika konstiga skäl.

Ingen logik i det alls,

förra jobbet så var den effektiva arbetstiden kanske 8-15timmar i veckan fast man hade 40timmars vecka, det gick mig verkligen på nerverna trots snuskigt bra betalt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Just nu sommarjobbar jag med att göra ett index över massa gamla grejor som finns på jobbet.. så satans tråkigt att det finns inte, måste gå genom rapporter osv.. så på senare tid har jag mest inte jobbat . Helt sjukt vilken dålig anställd jag kan vara ibland. Men eftersom det inte finns en fan på jobbet kommer jag naturligtvis undan med det.

edit: kanske ska tillägga att jag är 90% klar och har en och en halv vecka kvar... känns inte som någon större akut.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Inaktiv

Jag jobbar som montör, kör "Learning Japanese" blandat med musik i mp3:n. Dagen går grymt snabbt när man koncentrerar sig på att lära sig något man är intresserad av.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem
Skrivet av FAsA:

Vad gör ni för att få tiden att gå när ni slavar på jobbet?

Jobbar och lyssnar på radio och njuter av att ha ett jobb man blir svettig på.


signatur

yolo

Medlem

Jag bär ut tidningar. Och för att få tiden att gå så... bär jag ut tidningar.


signatur

Allt i ovanstående post är självklart endast min åsikt, och bör läsas som rättstavat även om så inte är fallet.

Inaktiv
Skrivet av FAsA:

NästanHS> finns inte så mycket jag kan göra när det inte ringer. Desto flitigare jag är desto mer slapptid blir det. Vissa dagar känns det verkligen som att jag får betalt för att glo.

DU FÅR BETALT FÖR ATT KLADDA RUNT I PIZZADEGEN UTAN ATT HÅRA NER DEN!

Medlem
Skrivet av Rane:
Skrivet av FAsA:

NästanHS> finns inte så mycket jag kan göra när det inte ringer. Desto flitigare jag är desto mer slapptid blir det. Vissa dagar känns det verkligen som att jag får betalt för att glo.

DU FÅR BETALT FÖR ATT KLADDA RUNT I PIZZADEGEN UTAN ATT HÅRA NER DEN!

w0rd.


signatur

I got a rocket in my pocket.

Medlem
Skrivet av Rane:
Skrivet av FAsA:

NästanHS> finns inte så mycket jag kan göra när det inte ringer. Desto flitigare jag är desto mer slapptid blir det. Vissa dagar känns det verkligen som att jag får betalt för att glo.

DU FÅR BETALT FÖR ATT KLADDA RUNT I PIZZADEGEN UTAN ATT HÅRA NER DEN!

Du det är faktiskt inte hårnätstvång!
Var seriöst sugen på att söka ett jobb på den lokala pizzerian. Har ju alla förutsättningar, namnet, hudfärgen och moppe muschen.

Medlem

surfar typ hela dagarna, haha... iaf nu på sommaren.

Medlem

dude, sånt skit vill man inte läsa när man sitter på jobbet :\


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

Jag lyssnar på musik eller snackar lite skit med arbetsgrannen under tiden man packar och testar diverse kameror

Medlem

jobbar på kundservice för tele2 och telefonerna ringer konstant så jag har aldrig tid till att göra annat än att svara i telefon.

Inaktiv
Skrivet av CastorFiber:

Jag gör massor av olika saker över en stor yta så jag kör ganska mycket bil, skickar mycket mail, felsöker, lagar och byter ut trasiga applikationer och datorer - en hel del annan elektronisk utrustning också. Det är ett fritt jobb men mycket ansvar. Och dålig lön.

Men när han kommer hem så blir han inte längre mister nice guy. När han kommer hem läxar han upp NästanHS för alla sina rackartyg. Då blir det ingen nåd kan jag säga dig. Ut med all vrede på NästanHS bara


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Medlem
Skrivet av NästanHS:
Skrivet av CastorFiber:

Jag gör massor av olika saker över en stor yta så jag kör ganska mycket bil, skickar mycket mail, felsöker, lagar och byter ut trasiga applikationer och datorer - en hel del annan elektronisk utrustning också. Det är ett fritt jobb men mycket ansvar. Och dålig lön.

Men när han kommer hem så blir han inte längre mister nice guy. När han kommer hem läxar han upp NästanHS för alla sina rackartyg. Då blir det ingen nåd kan jag säga dig. Ut med all vrede på NästanHS bara

Det låter nästan som om du är stolt över att Castor skäller på dig.

Undrar varför?

Skitsnack med de andra på linan, är min "dötidpåjobbetsyssla"


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Brevbärare, cyklar runt på min fina cykel och springer i trappor, får en fin solbränna, bra motion, kan titta på fina damer som spatserar runt, lyssna på musik och njuta av det oftast fina vädret.

Negativt? Mycket...men som min käre vän Nisse Hellberg sjunger. "Alla vill ha jobb men ingen verkar lycklig."


signatur

Könssjukdomar är som Pokémon...man är inte tuff förrän man har dem alla.

Medlem

jag är inne på den 7:e hamilton boken.
talböcker är nästan det bästa jag varit med om.


signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Inaktiv
Skrivet av BULP:
Skrivet av NästanHS:
Skrivet av CastorFiber:

Jag gör massor av olika saker över en stor yta så jag kör ganska mycket bil, skickar mycket mail, felsöker, lagar och byter ut trasiga applikationer och datorer - en hel del annan elektronisk utrustning också. Det är ett fritt jobb men mycket ansvar. Och dålig lön.

Men när han kommer hem så blir han inte längre mister nice guy. När han kommer hem läxar han upp NästanHS för alla sina rackartyg. Då blir det ingen nåd kan jag säga dig. Ut med all vrede på NästanHS bara

Det låter nästan som om du är stolt över att Castor skäller på dig.

Undrar varför?

Skitsnack med de andra på linan, är min "dötidpåjobbetsyssla"

Hur kan du döma något du inte har testat? Att reta Castor är hur kul som helst. Du borde testa:up:


signatur

|=@/V _//-\6 |v|155@ !

Medlem

Sitter i 4h sträck i ett fordonsmuséeum. Kommer inte alls många kunder, så sitter och tittar ner i min Harry Potter hela tiden/ löser soduko, så man blir lite stel i nacken efteråt.

Medlem

Lyssnar på ljudböcker medans jag arbetar. Brukar bli klar närmare 1-3 timmar innan jag slutar nu under lågsäsongen så då sitter jag och surfar.
Fast i fredags satt jag och 3 till och spelade yatzy i 4 timmar

Medlem
Skrivet av NästanHS:
Skrivet av BULP:
Skrivet av NästanHS:
Skrivet av CastorFiber:

Jag gör massor av olika saker över en stor yta så jag kör ganska mycket bil, skickar mycket mail, felsöker, lagar och byter ut trasiga applikationer och datorer - en hel del annan elektronisk utrustning också. Det är ett fritt jobb men mycket ansvar. Och dålig lön.

Men när han kommer hem så blir han inte längre mister nice guy. När han kommer hem läxar han upp NästanHS för alla sina rackartyg. Då blir det ingen nåd kan jag säga dig. Ut med all vrede på NästanHS bara

Det låter nästan som om du är stolt över att Castor skäller på dig.

Undrar varför?

Skitsnack med de andra på linan, är min "dötidpåjobbetsyssla"

Hur kan du döma något du inte har testat? Att reta Castor är hur kul som helst. Du borde testa:up:

Stopp lite nu. Jag är varken uppretad eller irriterad - att läxa upp folk för rackartyg har vi mods till, det besvärar jag mig inte med.

Är det reta mig du vill göra så kan du börja med att kalla mig för Castro, då hamnar du på min shitlist tillsammans med... vem fan var det nu?
Jag måste börja dra med mig listan på USB-minne eller något, jag minns inte vem som står i tur för behandling... Om du läser detta så minns du nog vem du är, jag varnade dig.

NästanHS, jag gillar att du är här, du är alltid välkommen i min bok.

:heart:


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Castro fighting evil with luuuve! ;>

Du borde ha en TV serie


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Castro fighting evil with luuuve! ;>

Du borde ha en TV serie

När jag var en liten gosse fick jag lära mig att om alla som var dumma hade varsin trumma då hann de ej va' dumma. Det var tider det.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

12
Skriv svar