The Dark Knight

Inaktiv

Bästa Batman filmen jag sett! Helt klart!

Heath är ju den ULTIMATA Jokern tveklöst.

Fyfan vad bra den är ska helt klart skaffas på Blu-Ray.

Medlem

Den var ju bara för bra.
Synd att han dog....

Medlem

Hallå spoiler ffs!


signatur

Knasterband2 skrev:
Ungefär hur läskigt är det? Måste veta, för jag var nära på att bajsa på mig när jag försökte spela demot till AvP2

Medlem

Heath Ledger dog. Man behöver inte spoiler-tagga verkligheten hoppas jag...

Jokern kanske eller kanske inte dör i filmen

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Pojii:
Skrivet av Werzion:

Vad var det för Lamborghini han körde? hade svårt att se om det var en Murcielago eller Reventon (tyckte allt påminde om Reventon, men va fan, bara 20 exemplar gjorda... och noterade inga ordentliga tecken på att det vore en Reventon (t.ex. instrumentbrädan))

och så fick man allt en liten tår i ögat när

dom kvaddar Lambon... hela salongen chockades och gjorde ett sånt där panik-andas-inåt samtidigt

*EDIT*

Precis kollat igenom ena trailern, syns ju klart och tydligt att det är en Murcielago (såg på framlyktorna) hehe

det är en ny version av gallardo btw...och det är en gallardo..murcielago suger hehe :D:D...

aha, där ser man. (jag har ingen större koll på skillnaderna mellan Gallardo och Murcielago

"I juni 2008 lanseras Lamborghini Gallardo LP560. Den har en 5,2 liters direkt insprutning V10 som producerar upp till 560 hästkrafter, och den har fyrhjulsdrivning. På 3.7 sekunder kan Gallardo LP560 accellerera upp till 100 km/h."

Sjuka med den här gallardo om man kollar på bilder så har den massa utseende egenskaper som Reventon har. ex baklyktorna...så man kan säga detta bil är mellansteget mellan gallardo och reventon

Vet att det är ganska offtopic men kan inte låta bli.

Han kör en Murcielago, inte en Gallardo.
Reventon ser mer ut som en Murcielago än en Gallardo, framlyktorna på reventonen påminner dock lite om framlyktorna på gallardon, annars så är hela chassit väldigt likt en Murcielago fast mer spacead.

Murcielago LP640 är en underbar bil och LP710 EDO-Version är ännu bättre med en 0-100 snabbhet på 3,2 sekunder.

Gallardo är tyvärr en liten skit jämfört med Murcielagon. Men absolut inte en tråkig bil för det.

Är väl mer en sådan status på Gallardon som det är på de lite mer tråkigare porscharna. Fattigmansvrålåk kanske?

Han kör en Murcielago ja, och just Murcielago betyder fladdermus på italenska & spanska

Medlem

OT: Är inte Lamborghinis modeller uppkallade efter olika tjurar/tjurfäktare!?
Vet att Reventon är det iallafall.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av båtsman:

Dock har jag svårt att tänka mig att Heath Ledger kommer kunna överglänsa Jack Nicholson som Jokern - men man vet aldrig.

Personligen har jag lite problem med Heath Ledger på sista tiden, alla skall helgonförklara och överdriva som alltid när någon dör... Heath hausse. Jag avvaktar tills dess jag sett filmen som om den håller samma linje som "begins" förmodligen kommer att vara riktigt underhållande.

Amen! Det är precis så jag säger det med! Några av mina vänner höll på att diskutera filmen vid maten, så dom börjar säga "Heath Ledger är så sjukt bra skådis" "Ja, han spelade Jokern suveränt"
Jag kom med en snabb kommentar
"Men nu är han död"


signatur

Det här är en signatur

Medlem
Skrivet av Brain:

Såg filmen i förrgår på Sergels i Sthlm.

Helt klart sevärd, fast efter 1h 30m ~ så blev filmen ruggigt överdriven och lite för lång.
Filmen är värd typ 8/10.

Fråga:
är Heath Ledger död??

Japp, han är död.


signatur

Programmer: an organism that turns coffein into software. Trollar och Trixar Bloggen

Medlem

Wikipedia says:

Den 22 januari 2008 hittades Ledger död i sin lägenhet. Han dog av en ödesdiger blandning av sömntabletter, ångestdämpande medicin och smärtstillande, men läkarna fastslår att döden var oavsiktlig.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Såg den till slut igår. Utan tvekan årets mest överskattade film. Har alla gått på "WHOAAA BÄSTA FILMEN EVER!!!"-hajpen eller gillar folk verkligen så pass utdragna, röriga, överpretentiösa, själlösa filmer fulla av moralkakor och övertydliga förklaringar?

Heath Ledger var dock grym.

Medlem

Helt ok film, men håller med Andman till fullo.
Stör mig på hur hans sätt att förvränga rösten otroligt mycket.

Inaktiv

Vad i helvete vad det där? Jag vill ha tillbaka min hundring. Om jag har lust att se något dåligt kan jag stanna framför 6:an. Jag behöver inte änns korsa bron.

Vad fan tänkte de när de gjorde Batmans röst? Han låter bara larvig när han pratar så där mörkt.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem
Medlem
Skrivet av lave:

Hahaha så jävla bra :heart:
Påtal om rösten så tänkte jag direkt "WTF..." men sen ignorerade jag den och såg filmen ändå, riktigt bra tycker jag. Allt utom rösten, så jag ignorerar den bara


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

http://uk.youtube.com/watch?v=FwDiXlZlwds&feature=related

är det bara jag som finner detta äkta humor?


signatur

Det här är en signatur

Medlem

Men rösten förställde han ju i 1:an också. Hursomhelst så är det väl för att folk inte ska känna igen honom på den. Bra film tyckte jag, men kanske inte så översuperfantastiskt bäst som den framställts.

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Men rösten förställde han ju i 1:an också. Hursomhelst så är det väl för att folk inte ska känna igen honom på den. Bra film tyckte jag, men kanske inte så översuperfantastiskt bäst som den framställts.


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Youtube-proffs
Skrivet av Exeron:
Skrivet av m0rfar:

Men rösten förställde han ju i 1:an också. Hursomhelst så är det väl för att folk inte ska känna igen honom på den. Bra film tyckte jag, men kanske inte så översuperfantastiskt bäst som den framställts.

Exakt, tycker inte att många folk wajna på stålmannen när han börja pimpa till sin röst.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Polish:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av m0rfar:

Men rösten förställde han ju i 1:an också. Hursomhelst så är det väl för att folk inte ska känna igen honom på den. Bra film tyckte jag, men kanske inte så översuperfantastiskt bäst som den framställts.

Exakt, tycker inte att många folk wajna på stålmannen när han börja pimpa till sin röst.

Iofs så behöver väl knappast stålmannen göra något åt sin röst, om folk inte märker skillnad när han har på sina glasögon eller inte så lär knappast något annat hjälpa/stjälpa hans förklädnad.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Youtube-proffs
Skrivet av Greger:
Skrivet av Polish:
Skrivet av Exeron:
Skrivet av m0rfar:

Men rösten förställde han ju i 1:an också. Hursomhelst så är det väl för att folk inte ska känna igen honom på den. Bra film tyckte jag, men kanske inte så översuperfantastiskt bäst som den framställts.

Exakt, tycker inte att många folk wajna på stålmannen när han börja pimpa till sin röst.

Iofs så behöver väl knappast stålmannen göra något åt sin röst, om folk inte märker skillnad när han har på sina glasögon eller inte så lär knappast något annat hjälpa/stjälpa hans förklädnad.

Sant, men det är fan vad glasögon kan dölja ett riktigt ansikte alltså.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem

Underhållande men i övrigt ganska överskattad. däremot gör ledger en fin fin insats och höjer spektaklet rejält.

Medlem

Den är på ett sätt överskattad, men den är helt fantastisk ur den synpunkten att nästan alla har något att hämta i filmen, och att den är djup på ett tillgängligt sätt. En mycket välgjord film!

T ex så tyckte jag att There will be blood var förra årets bästa film, men för dom som inte är särskilt inne i filmer tror jag att den skulle vara skit. The Dark Knight är perfekt balanserad på det sättet.


signatur

Remember when you were young? You shone like the sun

Inaktiv

Årets mest överskattade film, vilket inte gör den dålig, inte på långa vägar. Riktigt underhållande och Ledger gör sin roll utmärkt, men sååå bra var den verkligen inte. Det enda som gör denna bättre än Batman Begins är Jokern, annars gillade jag BB minst lika mycket.


signatur

When I'm not here, people die.

Skriv svar