Assassins Creed 2-gänget jättestort

Robot
Medlem
Assassins Creed 2-gänget jättestort

Oj, det låter bra. Kanske spelet blir bättre samtidigt klart snabbare. Man får hoppas.


signatur

The King is Back

Medlem

Då får vi hoppas att uppföljaren blir tre gånger mer omväxlande än ettan.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Hoppas att någon av dom 450 personerna är tillräckligt smarta att inse att det finns folk som gärna har undertexter för allt snack och vill trycka förbi pratsekvenser när man redan sett dom.

Det verkade inte vara fallet med utvecklarna som gjorde förra spelet.

450 pers o_o

Och folk tycker det är bra, när de bästa spelen brukar tas fram av mindre men tätt sammansvetsade grupper.

Det där är alldeles för många kockar i en och samma bassäng.

Medlem

jag hoppas att 2an blir mer smyga och sånt 1an var ju bara rusha


signatur

ursäkta min stavning är dyskrafiker.

Medlem

måste vara större team till vilka spel projekt som helst
ett par hundra hit och dit gör inte nån större skillnad i workflow, dock så kräver det att det finns en hierarki av ledarskap som överser allt arbete.
skillnaden är oftast tid mässig snarare än större projekt

Medlem

shit pommes frites det e vaell fler aen vad som jobbar pae Dice

Medlem

Kanske behövs 450 pers för att lära en vuxen man att simma.

Medlem

säkert bara publicitets tjaffs.. skulle tippa på 50 personer som jobbar med själva spelet, resten är väl röstskådespelare och orkestrar som jobbat en vecka.

Medlem

Tja, då är frågan om det blir sämre pga för många personer i teamet, eller om de faktiskt lyckas göra något som är mer innehållsrikt än att göra samma uppdrag om och om igen i 15 timmar?

Medlem

Oj. Många. Men med tanke på hur mycket saker som skall packas in i ett spel nuförtiden så...

Medlem
Skrivet av ace84:

shit pommes frites det e vaell fler aen vad som jobbar pae Dice

Eh, det jobbar typ 1800 pers total på Ubi Montreal om du ska jämföra så.

Tror knappast Dice har haft fler än 200 någonsin på ett och samma projekt.

Inaktiv

"Ju fler kockar desto sämre soppa" , brukar det ju heta.


signatur

War never changes.

Medlem

Hålled med zaphiren. Det blir svårt att få en bra överblick på det hela med så många som jobbar med projektet. Men de har väl fått veta att spelet måste levereras till julhandeln eller något och får därför ta in nog med folk för att snabba upp processen.

Inaktiv

Själv tycker jag det värkar som utvecklar team med fler anställda ofta har bättre flyt i sina spel. Utvecklarna på Ubisoft brukar aldrig komma men halvdana animationer eller grafiska problem. Kanske det ligger något i det, men samtidigt har dom släppt spel med en del buggar i.


signatur

The definition of insanity?

Medlem
Skrivet av zaphiren:

"Ju fler kockar desto sämre soppa" , brukar det ju heta.

Japp... o det första spelet var ju egentligen inte någon höjdare det heller tyckte jag. :\

Medlem

450 anställda + teknik och motor är redan på plats + ubisoft betalar = om inte det här spelet är det bästa som någonsin gjorts i alla avseenden så är misslyckandet ett faktum.

Inaktiv
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zaphiren:

"Ju fler kockar desto sämre soppa" , brukar det ju heta.

Japp... o det första spelet var ju egentligen inte någon höjdare det heller tyckte jag. :\

Ja 1:an var en besvikelse , fast 2:an kanske blir allt föregångaren inte var? Den som lever får se.


signatur

War never changes.

Medlem

Desto fler kockar, desto sämre soppa


signatur

i7-47700K@4.1GHz | GTX1070 STRIX | 16GB RAM | Win 10 / Ubuntu 17.10 |

N.J

ptr
Medlem

Alla här verkar vara experter på spelutveckling och att jobba i projekt

Medlem

Som sagt, ju fler kockar, desto sämre soppa. Kolla bara på Resident Evil 5. 400 personer jobbade på det.


signatur

Mucha shaka paka

Medlem

hoppas nu att det blir till spelets fördel


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem
Skrivet av zaphiren:
Skrivet av Exxo:
Skrivet av zaphiren:

"Ju fler kockar desto sämre soppa" , brukar det ju heta.

Japp... o det första spelet var ju egentligen inte någon höjdare det heller tyckte jag. :\

Ja 1:an var en besvikelse , fast 2:an kanske blir allt föregångaren inte var? Den som lever får se.

det var visst kul första omspelningen
men omspelnings värdet är noll;)


signatur

Now you're playing with power... NOW YOURE PLAYING WITH FUCKING SHIT, YOURE BETTER OFF FUCKING SHIT THAN FUCKING WITH THIS FUCKED UP SHIT

Medlem

Fy fan =)! första spelet håller faktiskt fortfarande när de gäller att döda vakter och göra snygga moves.. den största bristen var ju som sagt hela uppdrags upplägget.. men jag litar på att dom fixar de här och jag sitter spänd i väntan på E3.


signatur

I have spoken..

Medlem

Åh fy fan. Det måste vara brutalt mycket content creation på g här asså, och/eller att de skriver en ny motor.

Medlem

Ytterst tveksam till att de ska skapa en ny motor. Deras nuvarande är fortfarande väldigt kompetent så lite optimeringar och nya features i den så kommer de väldigt långt skulle jag tro.

/ LordDaimos

Medlem

Jag gillade verkligen AC, men tyvärr blev det ju mycket upprepningar på slutet. På den stora plussidan tycker jag grafiken, animationerna, ljudbilden och stämningen i allmänhet. Ser verkligen fram emot 2:an som jag hoppas rätta till de misstag som fanns i ettan.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Skrivet av ptr:

Alla här verkar vara experter på spelutveckling och att jobba i projekt

Jag är expert på spelutveckling, och jag kan bekräfta att det skulle uppstå grava problem om man sätter 450 grafiker, programmerare och producenter i en utvecklingsstudio och försöker få dem att göra bra spel.

Förhoppningsvis så är testare, röstskådespelare, marknadsföringsavdelning, killen som köper öl till fredagarna och symfoniorkestern inräknade.

Medlem

450 pers låter som en hel del...hoppas det blir snäppet bättrre än ettan bara!

1
Skriv svar