Vad är den coolaste saken du har i din samling(av kinderegg)?

Inaktiv
Vad är den coolaste saken du har i din samling(av kinderegg)?

Vad är den coolaste saken du har i din spelsamling? Är det en japansk version av Donkey Kong med Mr Jumper i? Är det möjligtvis Legendary edition av Halo 3? Är det alla Final Fantasy som någonsin har getts ut i europa? Har du den officiella Portal kaffemugen? Kanske har du det revolutionerade Quake 1 köpt på release dagen kvar eller att du bara har det över huvudtaget är tillräckligt för att du ska få skriva det här. Skriv på.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Ååååh nu river du upp gamla sår : <

Jag hade en gång i tiden alla RE spel som fanns till Playstation ett och två, alla MGS förutom specialversionen av tvåan (Tom VR missions till MGS1) och alla FF spel sedan sexan. Jag var så stolt över att ha samlat ihop alla spelen. Sen så släppte dem RE4 till GC. Jag var så sugen och naiv att jag bytte allting jag hade för det. Synd nog så kom det till PS2 någon månad efter.

Men nu ska jag inhandla en PS2a igen! Ska få ihop allting igen!

Ibland är det jobbigt att vara en samlare ;>


signatur

Videomupp

Medlem

En C64 med drygt 300 spel på kassetter.

Medlem

Donkey Kong (bilden) och Donkey Kong Jr "Game & watch" har jag kvar.

Sen har jag också en ett fint exemplar av Super Mario bros 3, med manual och kartong i utmärkt skick.


signatur

<3

Medlem
Medlem

Har en Amiga 500 med två stycken TAC-2:or som ligger och samlar damm hos mina föräldrar. Sen har jag Monkey Island, Monkey Island 2 och Moonstone i originalboxar i bra skick. Resten av alla spel är så gott som piratkopior med virusfyllda diskar. Ah, memories.

Annars har jag tyvärr inte så coola saker.

Medlem

zelda till game&watch för mig... jag har heller inte så mycket coola leksaker...

Medlem

Min World in Conflict musmatta jag vann på Dreamhack + diverse tyg dekaler att sy på valfritt klädplagg (självklart med WiC motiv).


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Amiga 500+ med en 52MB hdd och 150 disketter, alla min C&C saker(musmatta, keps och affischer) och en tidig version av Incoming som man fick när man köpte ett VooDoo kort.

Medlem

Osborne, världens första bärbara dator. Väger nätta 12kg och drivs lämpligen av ett bilbatteri.

Medlem

Jag är inte mycket för att spara på gammal teknik men hemma hos morsan finns det säkert 3st 8-bitars ninteno och någon låda med kassetter... blås, tryck i, tryck i, trycki, tryck i, flip, ta ur och blås, tryck i, tryck i - spela. typ.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Vila i frid

Har kvar en helt fungerande och välbevarad Nes-8 med diverse spel. Tror också jag har några Game & Watch kvar.


signatur

"Örnar kan kanske sväva högt, men vesslor blir inte insugna i jetmotorer."
Mikael 'the_maxx' Löfgren - FZ

Inaktiv

Respect allesammans! Respect!

Min coolaste sak då? Måste vara min ofantligt stora bärbara spel från den nuvarande generationen jag tror jag har upp till 14 spel. Men era saker var coolare


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Sega Master System och Mega Drive med en liten rad spel till vardera i bokhyllan. California Games kan vara det bästa "spela-med-kompisarna"-liret någonsin. Ett Game&Watch vid namn Squish. Gameboy, det första, inget färgtjafs.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Vad tycker ni igentligen om rubriken? fick den er att tveka komma in? Eller kanske ni vart besvikna på att vi aldrig diskuterade kinder ägg leksaker? Lr går ni in på alla trådar? Den här tråden kanske inte är så lätt att svara på när man inte har något coolt så det är kanske därför den bara har 13 replies. jag hatar när jag blir besegrad av trådar som t ex: Hur man får ut det sista i kaviar tråden eller Vilket är det bästa spelet för 25:te gången tråden.


signatur

Game of the Year FZ. Du har väl inte glömt rösta?

Medlem

Har ett gammalt nes som ligger och skräpar. Vet inte om det funkar längre. Har även några spel till det. Annars är det ganska snålt med unika spelrelaterade saker.

Medlem

Har en pokal från "stockholmslan", första plats i quake 3 - capture the flag strike. En väldigt liten mod kanske ska tilläggas (antagligen död nu) men det var iaf ca 100 pers som deltog

annars har jag en amiga 500 på vinden nånstans och ett nes

Inaktiv

Har kvar mitt NES med x antal kassetter, samt TV apparaten jag använde för att spela bort alla regniga dagar. Kanske inte ser mycket ut för världen, men oj oj oj vilka minnen!


signatur

Is it a bird? Is it a plane? No, it´s Superman!

Medlem

Jag har kvar allt i spelväg jag nånsin införskaffat.

Dessa prylar är:
2 st. Game&Watch (Fire & Donkey Kong II)
Commodore 64 med mkt tillbehör och spel
Amiga 500 med många spel
NES med några spel.

Jag har fler prylar men anser inte att de är några retrogrejer.

Att använda 42" Full-HD på rätt sätt


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

En t-shirt från Dreamhack vinter 2005, vinnare av soul calibur 2 tävlingen.

Har väl en commandore64 och en amiga500 i någon låda hos morsan jag med.

Medlem

Kom på nu att jag vann Oblivion i en "tävling" i Pcgamer en gång, genom "ocensurerat?" eller vad det nu heter.
Väldigt stolt

Medlem

Ett N64 med några tillbehör tror jag, 2 x rumble pack,Transfer Pack,Expansion pack,controller pak och 30+ spel


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem

En gammal NES-8 bit, Efter lite rengöring så fungerade den felfritt.
Dock väldigt få kassetter, iofs så har jag aldrig sålt något.

EN gammal grå Game Boy 4 bit, några få kassetter till den också.

Rent generellt så har jag väldigt få spel till Nintendo.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Medlem

..........xbox.....

Medlem

Quake 3 köpt samma dag som det kom i sweden


signatur

You can't win the game...

Medlem
Medlem

Sega!!!


signatur

You can't win the game...

Medlem

Första Nintendo (NES), oc hlite supe mario spel och annat


signatur
Medlem

Hmm bra fråga!
Har så mycket prylar
Jag är välldigt stolt över mina två hearts of iron 2 anology, medaljer, kartor+allmänt snygg.

Jag är en sån som aldirg säljer nått eller slänger, så jag har och har skaffat mig lite jag är välldigt glad över, allt är jag lika stolt över!
en regäl bunt gammla spel, då man fick stora snygga lådor med i PC spelen.
är stolt över mina konsoller med för den delen. NES, Snes, SEGA Mega Drive, SEGA Mega Drive 2, Ps1, Ps2, Ps2-slime, Xbox, Xbox360.

oh, min UT2004 SE metal låda älskar jag

Men det uddaste är nog min Duke Nukem 3d låda, det är nån form av papp-fodral med magnet fäste, stor som en Ps1 dubbel-cd-fodral. Vet inte vad det är för nått, men köpt är det iallafall, hittade på en marknad, nått pirat ifrån kina eller ska det vara så?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Har inte mkt sånt :/
får väl sägas mitt N64 me Zelda ocarina of time.
(kanske mitt SNES räknas?)


signatur

Rawr

12
Skriv svar