Plugg skövde = behov av lägenhet

Medlem
Plugg skövde = behov av lägenhet

Jag håller på att leta lägenhet förfullt i skövde, går inte sjukt bra just nu i hopp om att det ska bli bättre efter inlägget av denna tråden . Först och främst är jag ute efter en lägenhet med plats för 2 så något i stil med en 3-4:a till vettigt pris är intressant eventuellt 2:a.

Men som sagt 1:or är också ett alternativ.

Tack på förhand

Medlem

Är du trevlig, inte gör väsen av dig och fixar din egen mat kan du få bo i min garderob! Månadshyra kan vi komma överrens om.;)

Har du sökt via Skövdebostäder? http://www.skovdebostader.se/index.htm

Medlem

ah jag har varit där inne och kö placerat mig på de få lägenhet som finns där.

Medlem

Har du kollat på annat än studentlägenheter?

Medlem

Ute i ryd finns det billiga och stora lägenheter, men de ligger en bit bort.

Medlem

aah jag kollar på hyresrätter med, på blocket är det glest, studentlyan.nu hittade jag en go men den var tydligen redan uthyrd. Har funderat lite på ryd med billig hyra,garage etc men själva stan känns ändå lite mer tilltalande. Men det är väl bara å leta vidare... ^^

Medlem

Var vi så många Skövdebor på FZ?

Tyvärr kan man få stå i kö ganska länge innan man hamnar tillräckligt långt fram i kön för att få en chans till en schysst lägenhet (såvida man inte gör sig av med sina konkurrenter ;D).

Det är därför viktigt att vara ute i god tid. Det är såvitt jag vet inget tvång att acceptera erbjudande man får innan man har möjlighet att flytta.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Var vi så många Skövdebor på FZ?

Tydligen;)

Medlem

Skövde, stan ingen behövde.

Medlem
Skrivet av Darkseed:

Var vi så många Skövdebor på FZ?

En mindre nu... min sista dag i skövde var i lördags.. pluggat klart nu så nu är det ut i det riktiga livet som gäller.

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Skövde, stan ingen behövde.

QFT.

Medlem

Finns ju värre hålor men nä Skövde är inget vidare. Enda anledningen att jag stannar är pga bandet, annars hade jag flyttat för länge sen.

Hoppas inte trådskaparen blir sne om jag går off-topic litegrann men vi är för övrigt i behov av sångare. Nån som känner sig träffad?

Släng iväg ett pm isåfall så tjötar vi om det.

Medlem

Jag är inte intresserad av att sjunga i bandet - men vad heter ni? Något man känner till tro?

Snart är det även min tur att lämna Skövde, "äntligen"(!) är det enda jag kan säga.

Inaktiv
Skrivet av phyzen:

Ute i ryd finns det billiga och stora lägenheter, men de ligger en bit bort.

Skulle inte flytta dit ens om jag fick betalt för att bo där.

Ryd, Skövdes alldeles egna Rinkeby.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Hört många kul saker om Ryd ja.... själv bort man i studenternas lite finare kvarter. Men så kostar det ju också ~~

Angeående att hitta bostad så är det enda sättet jag vet iaf att kolla runt på skövdebostäders sida. Ingen aning om vad det finns mer men tror det finns någon länk på högskolans hemsida om fler som hyr ut... orkar dock inte leta nu.


signatur

osv.

Medlem

Min syrra bor i ryd, de har varit med om en granne som mördat sin fru, en brand med två döda och en 4åring som blev påkörd av en mopedist.

Medlem

pratade med skövdebostäder idag och dom sa att 2 studenter får inte bo ihop i deras bostadsrätter för att det är så många som missköts sig, hyffsat diskriminerande. Dom sa även att på många av deras 1or etc så är det 1 års väntetid på jippi!. Just nu överväger jag den där garderoben starkt.

Medlem

Ifall du inte redan sett det. Tror det var genom Güner kompisen fick ett härligt ställe.

Medlem

Dom heter Din bostad nu tror jag och det enda som finns lediga där nu är i ryd...

Medlem

Blocket har ju en del lägenheter med.

Medlem

fixat mig en lägenhet nu. Vi är två och bor i en 4:a så det får nog bli att hitta en tredje roomie med om det blir segt att uppehålla.

Medlem

Du får anordna interjvuer för att slippa myyyysko människor.
Bodde med någon skum snubbe första terminen jag pluggade, det var riktigt jobbigt.

Medlem

rätt stört att det är bostadsbrist i Skövde när man releativt lätt kan hitta en lägenhet i Kyoto...


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem
Skrivet av FAsA:

Du får anordna interjvuer för att slippa myyyysko människor.
Bodde med någon skum snubbe första terminen jag pluggade, det var riktigt jobbigt.

mm jag känner för att vänta tills det drar igång så att man på så sätt träffar folk. Det är ju lite pul med intervjuer och det är inte äns "bulletproof".

1
Skriv svar