Triss i bilder från ArmA 2

Robot
Inaktiv
Triss i bilder från ArmA 2

Jag diggar grafiken.


signatur

War never changes.

Medlem

Förvånansvärt snyggt, Tyvärr måste man väl ha en farm Blue Gene för att kunna köra på den grafiken med acceptabel FPS.

Medlem

Det mest efterlängtade spelet just nu, i min värld. Inte långt kvar nu!

Medlem

Jag diggar omnämnandet av Coca Carola!

Medlem

Mumsigt! Ser mycket mer riktigt ut och mindre pastelligt ut än ArmA

Medlem

förstår inte varför de ska klämma på massa blur i kanterna å försöka få nå slags realism-grafik-känsla eller nått.. skit i dedär suddiga joxet, stirrar man i mitten av skärmen så ser man inte skarpt i kanterna i vilket fall, så vad är vitsen med massa såntdärnt extrakrävande jox?

Inaktiv

Ser riktigt snyggt ut. Bilderna påmminer mig dock om Project Reality, Vilket jag gillar:)

Medlem

kickass bilder!

Medlem

Inga höga förväntningar


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:

Inga höga förväntningar

Klart du inte har, är ju trots allt inte PS3 exklusivt...

ARMA1 var väl ingen höjdare när det kom, men det beror nog lika mycket på spelet som på min värdelösa hårdvara. ARMA2 ser ju riktigt mysigt ut men samma problem här, ingen hårdvara att köra det med.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv

Ser fram emot detta spel, intressant att se om OfP2 når upp till ArmA2. Köper bägge om de är bra nog i vilket fall.

Skrivet av Xion:

Jag diggar omnämnandet av Coca Carola!

Vi är två som diggar det.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av redmac:

Inga höga förväntningar

Klart du inte har, är ju trots allt inte PS3 exklusivt...

ARMA1 var väl ingen höjdare när det kom, men det beror nog lika mycket på spelet som på min värdelösa hårdvara. ARMA2 ser ju riktigt mysigt ut men samma problem här, ingen hårdvara att köra det med.

say what? vad har hårdvaran med saker att göra?

arma1 var inte bra, speciellt inte med buggarna, men potentialen fanns där allt. hoppas arma2 är mycker bättre, men jag är inte säker på att jag kommer införskaffa det förrän jag vet att det är bra, vilket man inte kan veta.

Medlem

Ni har missat att lägga in de senaste bilderna från developer's blog där det nya vattnet visas:

http://www.bistudio.com/developers-blog/finally-water_en.html

Medlem

Releasedatumet är nu flyttat till en vecka tidigare än förut, dvs 19:e juni istället för 26:e juni.

http://505games.co.uk/Games.aspx?ID=128

http://www.armaholic.com/forums.php?m=posts&p=53158#53158

Edit:
Till Calle Johansson: Spelet heter inte Armed Assault 2 utan ArmA 2, första ArmA hade inte heller namnet Armed Assault utan ArmA: Armed Assault eller ArmA: Combat Operations i Nordamerika.

Detta går det att läsa i BIS developer's blog (ARMA 2 - The Name Tale): http://www.bistudio.com/developers-blog/arma-2-the-name-tale_...

Medlem

Det går att få stillbilder i första ArmA som ser lika bra ut som dessa, men det innebär inte att spelet verkligen ser så bra ut när man spelar det. Är personligen orolig för att för lite ändrats från ettan och att skademodeller, buggar, AI, animationer och den allmäna stelheten fortfarande är lika problematiska i ArmA 2.


signatur

"Now you can see I've taken a hit to my head. It's nothing serious, but I am bleeding badly." -OFP2

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av redmac:

Inga höga förväntningar

Klart du inte har, är ju trots allt inte PS3 exklusivt...

ARMA1 var väl ingen höjdare när det kom, men det beror nog lika mycket på spelet som på min värdelösa hårdvara. ARMA2 ser ju riktigt mysigt ut men samma problem här, ingen hårdvara att köra det med.

say what? vad har hårdvaran med saker att göra?

arma1 var inte bra, speciellt inte med buggarna, men potentialen fanns där allt. hoppas arma2 är mycker bättre, men jag är inte säker på att jag kommer införskaffa det förrän jag vet att det är bra, vilket man inte kan veta.

Faktumet att man får spela med snuskigt låga fps och riktigt grötigt utseende? Gör en inte så sugen på att lägga nån längre tid på det.

OPF var ju inte heller super bra från början, men patchar och moddar gjorde det spelet betydligt bättre, vad jag har hört så har det samma hänt med ARMA. Förhoppningsvis så kommer ARMA2 har en lite smidigare release.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Inaktiv
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av TruB:
Skrivet av Wardancer:
Skrivet av redmac:

Inga höga förväntningar

Klart du inte har, är ju trots allt inte PS3 exklusivt...

ARMA1 var väl ingen höjdare när det kom, men det beror nog lika mycket på spelet som på min värdelösa hårdvara. ARMA2 ser ju riktigt mysigt ut men samma problem här, ingen hårdvara att köra det med.

say what? vad har hårdvaran med saker att göra?

arma1 var inte bra, speciellt inte med buggarna, men potentialen fanns där allt. hoppas arma2 är mycker bättre, men jag är inte säker på att jag kommer införskaffa det förrän jag vet att det är bra, vilket man inte kan veta.

Faktumet att man får spela med snuskigt låga fps och riktigt grötigt utseende? Gör en inte så sugen på att lägga nån längre tid på det.

OPF var ju inte heller super bra från början, men patchar och moddar gjorde det spelet betydligt bättre, vad jag har hört så har det samma hänt med ARMA. Förhoppningsvis så kommer ARMA2 har en lite smidigare release.

Röda tråden är ju att Bohemia gjort både OFP och ARMA, så vad vi har att vänta oss av ARMA2 känns för mig rätt givet redan.

Intressant att se hur OFP2 blir, speciellt med ny utvecklare och tre olika system...


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Bush:

Edit:
Till Calle Johansson: Spelet heter inte Armed Assault 2 utan ArmA 2, första ArmA hade inte heller namnet Armed Assault utan ArmA: Armed Assault eller ArmA: Combat Operations i Nordamerika.

Detta går det att läsa i BIS developer's blog (ARMA 2 - The Name Tale): http://www.bistudio.com/developers-blog/arma-2-the-name-tale_...

Roger Wilco!

Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av Xion:

Jag diggar omnämnandet av Coca Carola!

Vi är två som diggar det.

Svensk trallpunk! Deras konserter på Sergels Torg är kära minnen


signatur
Medlem

jag får OFP flashbacks

Medlem

Det här kommer bli bra skit, ge mig det nuuuuuu!

Medlem

Det har potential att bli sjukt bra i alla fall. Sen får vi se hur känslan i spelet blir

Medlem

btw release daten har pushats fram lite http://www.armaholic.com/page.php?id=5671&comments=1

nu slappts det 19:e juni istallet for 26:e

Medlem
Skrivet av ace84:

btw release daten har pushats fram lite http://www.armaholic.com/page.php?id=5671&comments=1

nu slappts det 19:e juni istallet for 26:e

Kolla min förra post.

Medlem
Medlem

srry såg inte den Bush
Ska bli nice, har förbokat från Game.

Medlem

Bara jag eller ser grafiken plastig ut?


signatur

dizzid1a. Say What?

Medlem
Skrivet av ace84:

srry såg inte den Bush
Ska bli nice, har förbokat från Game.

Hehe, jag har förbokat från Amazon.de - släpps 29 maj


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

Inaktiv
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av ace84:

srry såg inte den Bush
Ska bli nice, har förbokat från Game.

Hehe, jag har förbokat från Amazon.de - släpps 29 maj

Säker på att spelet verkligen är på engelska?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:
Skrivet av PerfectCrime:
Skrivet av ace84:

srry såg inte den Bush
Ska bli nice, har förbokat från Game.

Hehe, jag har förbokat från Amazon.de - släpps 29 maj

Säker på att spelet verkligen är på engelska?

Jag är säker på att det _inte_ är på engelska. Men språkpatch lär komma i dagarna efter släppet, precis som med ArmA 1.
Men egentligen spelar det ingen större roll för jag måste bara få se hela härligheten och det snart


signatur

www.SpecialLuftvapen.se -- helautomatiska luftvapen (4,5 mm)

www.xsys-clan.se

1
Skriv svar