Amerikansk kristen jihad?

Medlem
Amerikansk kristen jihad?

Jag tänkte det kunde vara skönt för er som ogillar USA att få sparka på dem lite så därför postar jag denna nyhet

http://www.svd.se/nyheter/utrikes/artikel_1445031.svd

Det är en soldat, ateist, som stämmer amerikansk militär för diskriminering.

Jag tycker detta är så klockrent - mitt största problem med USA är att alla är så genomkristna helt utan eftertanke. Jag är helt övertygad om att han har rätt, de kristna ledarna håller de kristna soldaterna bakom ryggen och befodrar bara jesusjockeys. Hoppas detta skickar en svallvåg genom armén på samma sätt som när homosexuella gjorde revolt - "Don't ask, don't tell"

Man måste hålla isär staten och fabler - jag låter som en trasig skiva men är. det. inte. dags. att. vakna. snart?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Tänker bara fråga: Är det någon som är förvånad?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem
Skrivet av BULP:

Tänker bara fråga: Är det någon som är förvånad?

jag är då inte de iaf


signatur

"I believe whatever doesn't kill you, simply makes you... stranger." Jokern

Medlem
Skrivet av BULP:

Tänker bara fråga: Är det någon som är förvånad?

Vad menar du? Att amerikaner i maktposition är osunt kristna eller att någon ställer sig upp och säger ifrån?

Jag menar, det är nog ingen på rätt köl som blir förvånad över att höra att amerikaner är FÖR kristna men att en debatt blossar upp som ifrågasätter detta förvånade mig en smula och jag kommer att följa utvecklingen med visst intresse då jag gärna ställer upp för att motverka religion.

Så, vad är det som inte förvånar någon?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Bra initiativ, på tiden någon ställer sig upp och protesterar mot denna farsot kallad religion.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem
Skrivet av Becky Fischer i 'Jesus Camp':

I want to see young people who are as committed to the cause of Jesus Christ as the young people are to the cause of Islam. I want to see them as radically laying down their lives for the Gospel as they are over in Pakistan and Israel and Palestine and all those different places, you know, because we have ... excuse me, but we have the truth!

^^ Usa har "kristna Jihad" läger överallt.

Skönt att även ateister i USA börjar stå upp mot deras osunda syn på att om man inte är kristen är man inte värd nånting.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av BULP:

Tänker bara fråga: Är det någon som är förvånad?

Vad menar du? Att amerikaner i maktposition är osunt kristna eller att någon ställer sig upp och säger ifrån?

Jag menar, det är nog ingen på rätt köl som blir förvånad över att höra att amerikaner är FÖR kristna men att en debatt blossar upp som ifrågasätter detta förvånade mig en smula och jag kommer att följa utvecklingen med visst intresse då jag gärna ställer upp för att motverka religion.

Så, vad är det som inte förvånar någon?

Det faktum att amerikaner är überkristna borde inte komma som någon överraskning för någon.

Vidare.

Att någon stämmer armen för att den är überkristen förvånar faktiskt inte mig ett dugg. Tänk på att det är USA vi pratar om, det land i världen där det finns flest advokater. Jag är väl, om något, förvånad över att det inte har hänt tidigare.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Fast även om detta är en stämning så känns det som om det handlar om mer än bara "Ge mig pengar", tycker personligen att det ska bli intressant att se hur detta utvecklas.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av BULP:

Att någon stämmer armen för att den är überkristen förvånar faktiskt inte mig ett dugg. Tänk på att det är USA vi pratar om, det land i världen där det finns flest advokater. Jag är väl, om något, förvånad över att det inte har hänt tidigare.

Jo, alla stämmer alla - det har vi alltid fått höra om usa men det känns ändå genuint oamerikanskt att stämma någon på dessa grunder. Ett steg i rätt riktining, en frisk fläkt. Jag blir glad.

Wildthing - Stod det inte i artikeln att han inte var ute efter ekonomisk ersättning?

Skrivet av svd:

Hall vill inte ha några pengar – istället vill han att det amerikanska försvarsdepartementet garanterar att det råder total religionsfrihet inom försvaret.

Jag skulle helst sett att det var religionsförbud men man kan ju inte få allt...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Det såg jag inte d¨jag inte hann läsa, men min post var ett svar till Bulp som fick det att låta att han stämde dem "Bara för att alla andra amerikaner stämmer varandra".


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Det såg jag inte d¨jag inte hann läsa, men min post var ett svar till Bulp som fick det att låta att han stämde dem "Bara för att alla andra amerikaner stämmer varandra".

Jo men det gör de ju.

Även om det inte i detta fall handlar om pengar.

Skrivet av CastorFiber:

Jo, alla stämmer alla - det har vi alltid fått höra om usa men det känns ändå genuint oamerikanskt att stämma någon på dessa grunder. Ett steg i rätt riktining, en frisk fläkt. Jag blir glad.

Jo, visst är det ett steg i rätt riktning. Jag sa bara att det aldrig kommer förvåna mig om en amerikan stämmer en annan (eller flera andra). Oavsett vad sakfrågan gäller. Särskilt inte när han/hon som står bakom stämningen så uppenbart har en poäng.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Religioner skapar bara hat. och hat skapar krig som i sin tur framkallar död :/


signatur

Rawr

Medlem

:ironi:

tycker att det verkar rimligt att kräva av soldaterna i irak att de är kristna. jag menar, det var väl av religiösa skäl bush startade kriget. några andra motiv fanns väl inte till att förstöra irak?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

visst skulle världen vara en bättre plats utan religion men det skulle inte få krig och hat att försvinna helt

är det inte religion så är det mark, är det inte mark så är det pengar, är det inte pengar så är det ras osv...
människan kommer alltid att hitta nånting att bråka om tyvärr

Medlem

de är väl lite synd att det är så :/


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

visst skulle världen vara en bättre plats utan religion men det skulle inte få krig och hat att försvinna helt

Det är en sak att hata för att man har anledning, det är en helt annan att hata för att det stod i en bok med regler skriven för 2000 år sedan.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av MaLiBu:

visst skulle världen vara en bättre plats utan religion men det skulle inte få krig och hat att försvinna helt

Det är en sak att hata för att man har anledning, det är en helt annan att hata för att det stod i en bok med regler skriven för 2000 år sedan.

min mening var hat i större skara, tex hat för ett folkslag som vi skapar även om vi inte skulle ha religion, jag menade inte hat för....ja låt oss säga fotboll, vad är det för dumma fasoner

Inaktiv

Jag fattar verkligen inte hur amerikanarna tänker här. Överallt i samhället annars är de emot all form av inkvortering och vill gå på den individuella förmågan, men när det gäller religion kvorteras folk hej vilt. Hyckleri och idioti är allt jag har att säga om detta.

Att jänkarna vurmar så om sin kära religion vittnar bara i vilken oerhört desperat situation de befinner sig i. En dag faller korthuset.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Hoppas han stämmer dem på alla pengar armen har så att dom inte kan köpa vapen


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Shrudder:

Hoppas han stämmer dem på alla pengar armen har så att dom inte kan köpa vapen

Han vill bara ha en ursäkt...


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Undra hur många kristna (eller islamistiska) soldater som anser sig fortfarande komma till himmeln fast dom dödat X antal människor... visserligen alltid i guds namn och med gud på deras sida, but still...

Man måste väl inte bläddra många sidor i bibeln för att läsa att en av dom få reglerna är att man icke skall döda....... men så krävs det ju IQ för att både bläddra och framförallt för att läsa OCH FÖRSTÅ vad man läser...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Zelaxe:
Skrivet av Shrudder:

Hoppas han stämmer dem på alla pengar armen har så att dom inte kan köpa vapen

Han vill bara ha pengar...


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av Werzion:

Undra hur många kristna (eller islamistiska) soldater som anser sig fortfarande komma till himmeln fast dom dödat X antal människor... visserligen alltid i guds namn och med gud på deras sida, but still...

Man måste väl inte bläddra många sidor i bibeln för att läsa att en av dom få reglerna är att man icke skall döda....... men så krävs det ju IQ för att både bläddra och framförallt för att läsa OCH FÖRSTÅ vad man läser...

Alla religiösa texter är skrivna för att kontrollera den stora otänkande massan - därför finns det alltid utrymme för tolkning så att kyrkan kan vända och vrida på det som skrivits så att man kan dupera lite som situationen kräver. Det sorliga är att makt-aspekten förmodligen tappats bort någonstans på vägen och nu driver det runt folk över hela jorden och går på mental tomgång och bara gör som de är tillsagda.

Egentligen är det bara sekter och sektledare framför allt som har fattat vad det går ut på.

Jag förstår talibaner, fundamentalister och skumma sekter - jag förstår tjusningen i makten, pengarna, kontrollen. Jag har ingen respekt för dem och det de sysslar med men jag förstår dem.

Jag förstår däremot inte "vardagskristna"... De borde veta bättre, de kan ju läsa, de har gått i skolan, de vet hur man gör ström, varför det blir översvämmning, hur väder och vind fungerar eller varför blixten slår ner - de har sett dinosaurieskeletten osv, osv, osv, osv... men nej.

Mental blockad.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

njaoo, är väl så att vi i värstvärlden är ganska rika på det materiella, däremot har vi noll koll på det mentala/psykologiska.

Jag förstår att människor i länder där det råder stor fattigdom och brist på utbildning går med i dessa sekter/grupper m.m. - man får ett syfte med sitt liv, man får kamrater, mat och värme typ.
(i stil med varför vissa ungdomar går med i nazistgrupper, AFA och annan skit, dom får ju kompisar och "en anledning till att leva")

men som du säger, vi i västvärlden/i-länderna har ingen fattigdom så sätt, och vi har ingen brist på utbildning heller - iallafall inte i sådan skala eller låg nivå att man tycker att folk borde kunna leva sina liv och fylla upp dom med något viktigt eller väsentligt utan att behöva blanda in "the man upstairs med tolvhundra does and dont annars kastar vi dig i helvetet"


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Jag förstår däremot inte "vardagskristna"... De borde veta bättre, de kan ju läsa, de har gått i skolan, de vet hur man gör ström, varför det blir översvämmning, hur väder och vind fungerar eller varför blixten slår ner - de har sett dinosaurieskeletten osv, osv, osv, osv... men nej.

Roligt att du i ena stunden vurmar för att religionsfriheten och respekten för att alla skall ha rätten till sin/att inte ha någon religion är okränkbar, men att du i den andra menar på att kristna är dumma.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

En annan sak i samma genre...
Jag såg ett filmklipp igår då en självmordsbombare körde en bil mot en amerikansk avspärrning i Irak men de fick honom innan han kom fram tack och lov - nu sitter han där bakom ratten död, ingen smäll, inga offer - Är det ett lyckligt slut för alla inblandade eller får han inga oskulder nu eller hur blir det? Han gjorde ju vad han skulle bara inte så bra...


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av CastorFiber:

Jag förstår däremot inte "vardagskristna"... De borde veta bättre, de kan ju läsa, de har gått i skolan, de vet hur man gör ström, varför det blir översvämmning, hur väder och vind fungerar eller varför blixten slår ner - de har sett dinosaurieskeletten osv, osv, osv, osv... men nej.

Roligt att du i ena stunden vurmar för att religionsfriheten och respekten för att alla skall ha rätten till sin/att inte ha någon religion är okränkbar, men att du i den andra menar på att kristna är dumma.

Ser du någon konfliktfullt i det eller vad är det du upplever som "roligt"?
Förvirra inte mitt propagerande för allas rätt att själva välja med min rätt att tycka att deras val är korkade.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

George Carlin förklarar hela filosofin med religion på ett klockrent sätt:

http://youtube.com/watch?v=MeSSwKffj9o
http://youtube.com/watch?v=SyWEBbFwU1o


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av CastorFiber:

Jag förstår däremot inte "vardagskristna"... De borde veta bättre, de kan ju läsa, de har gått i skolan, de vet hur man gör ström, varför det blir översvämmning, hur väder och vind fungerar eller varför blixten slår ner - de har sett dinosaurieskeletten osv, osv, osv, osv... men nej.

Roligt att du i ena stunden vurmar för att religionsfriheten och respekten för att alla skall ha rätten till sin/att inte ha någon religion är okränkbar, men att du i den andra menar på att kristna är dumma.

Ser du någon konfliktfullt i det eller vad är det du upplever som "roligt"?
Förvirra inte mitt propagerande för allas rätt att själva välja med min rätt att tycka att deras val är korkade.

Det du klagar på handlar om en som blev mobbad för att bara ateist, men själv mobbar du kristna genom att kalla dem korkade för deras val.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Mr. G:

Det du klagar på handlar om en som blev mobbad för att bara ateist, men själv mobbar du kristna genom att kalla dem korkade för deras val.

Du ser ingen skillnad på vad jag, som forumtjatare, tycker i förhållande till den person som bestämmer över personen i fråga?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Skriv svar