Vad gör ni för att bromsa växthuseffekten?

Medlem
Vad gör ni för att bromsa växthuseffekten?

Shobreh!

Jag är en av dom som faktiskt börjar bli lite orolig för jordens framtid, dvs. klimatet, växthuseffekten.

Jag är inte precis någon ängel själv när det gäller att vara miljövänlig, men de skulle va kul å höra vad alla andra gör (om ni gör) för att bromsa växthusgaserna.

Write on!

Medlem

Jag gör inte ett jävla skit i princip, det är en naturlig process det här, om något påskyndad pga människans och djurens 'förstörelse'.

Dock så slösar jag inte med resurser, men som sagt, det går inte att stoppa, så varför ens försöka?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Kör mindre MC (jädra skitväder...)

äter mindre onyttig mat och därmed fiser mindre... *rolling eyes och visslar*


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Växthuseffekten?!, kan säga såhär att idén till att "jorden är i fara" eller "jorden har feber" är bara en kassako så som allt annat i politiken.


signatur

Don't pull the thang out, unless you plan to bang, Don't even bang unless you plan to hit something!

Medlem
Skrivet av Krayze:

Växthuseffekten?!, kan säga såhär att idén till att "jorden är i fara" eller "jorden har feber" är bara en kassako så som allt annat i politiken.

På vilket sätt skulle man tjäna mer pengar på miljövänliga alternativ? Och är det inte industrin som drabbas av hårdare regelverk?

Jag påverkar nog miljön rätt lite. Äger inga fordon (och vill nog inte äga något heller). Datorn med kringutrustning står för min huvudsakliga strömförbrukning är väl möjligtvis det största problemet.

Stänger av allt som inte används i hemmet (drar ut sladdar ur vägguttag) och kör med lågenergilampor.
Fåtal gånger händer det att jag slänger mat.
Jag sopsorterar och lämnar gamla läkemedel till apotek.
Har t.o.m. en bärkasse av tyg för att inte köpa plastpåsar.

Visst, en del av dessa saker har fattigdomen till en början drivit mig till att göra men det går rätt snabbt över till rutin och är i slutändan inget man besväras av.

Medlem

Att inte idla på irc, är bara en sak hos mig. Stänger av min dator så fort jag skall sova.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Fall inte för den skrattretande hysterin som råder inom media världen över. Ja, växthuseffekten och den globala uppvärmningen finns men att vi skulle vara den största och mest bidragande anledningen till den är bara skitsnack.

Som Kraze säger; det är en kassako, en mångmijardindustri samt ett sätt att skapa rädsla hos folk. Och alla vet vi att ett oroligt folk är lättare att, ja vadå? Just det, styra och manipulera.

History repeats itself. Flame on.

Medlem

Jag har inte miljöbuddism som religion så jag tycker att det är helt OK att folk handlar mat även om de behöver bilen till det. Tror inte att man vinner något på en ökad miljökarma, vill man förbättra miljön skall man istället satsa på att avveckla kolkraften i t.ex. Kina och Tyskland.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem

Det viktiga som konsument är att uppmuntra miljövänliga val, gör jag det? Inte särskilt mycket men då är jag också fattig student och har inte riktigt råd att vara petig.

Jag kör dock inte bil. whoopie?

Jag undrar dock varför "det går inte så varför försöka?". Jag trodde det var ytterst möjligt att minska sina utsläpp genom att vara en bra konsument och inte göra mycket onödigt skit. Själv så tycker jag den bästa lösningen vore att minska jordens befolkning med 9/10, men sådan makt har jag tyvärr inte.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem

p.s jag har inte duschat på tre månader och inte spolat efter mig på ett halvår, miljökämpe for the win!


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Jag tycker man skall göra vad man kan för att "spara på miljön" och jag är för att köpa ekologiskt och närproducerat men det ser jag mer som sunt förnuft än miljötänkande - Jag tror inte på mediakarusellen om klimathotet, den använder media för att skrämma dig med så att du skall vända dig till dem för tröst.

Jag försöker spara vatten då jag diskar, borstar tänderna osv - jag kastar inte skräp där det inte hör hemma, jag står aldrig på tomgång med bilen om jag inte är i trafiken, har aldrig lyset tänt i rum jag inte är i - små saker lite här och där kan göra stor skillnad.

Jag kör däremot bil nästan överallt.
Jag tittar på priset framför vart produkten kommer från i butiken (kvalitén först dock)
Jag avskyr rengöringsmedel som är "miljövänliga" och köper ofta tuffare alternativ.
Mina datorer är igång för det mesta... ofta 5-6 st i stöten, min pc, min htpc, min jobbdator och datorer jag jobbar med - det blir olidligt att stänga av/sätta på hela tiden.


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Själv så cyklar man lr stannar hemma
inte ens gammal nog för bil än
och jag har nästan aldrig en enda lampa tänd, frutom min kära dator skärm ^^


signatur

Rawr

Inaktiv
Skrivet av erge:

Fall inte för den skrattretande hysterin som råder inom media världen över. Ja, växthuseffekten och den globala uppvärmningen finns men att vi skulle vara den största och mest bidragande anledningen till den är bara skitsnack.

Som Kraze säger; det är en kassako, en mångmijardindustri samt ett sätt att skapa rädsla hos folk. Och alla vet vi att ett oroligt folk är lättare att, ja vadå? Just det, styra och manipulera.

History repeats itself. Flame on.

Så jäkla skönt att se att inte alla går på klimatbluffen.
Kan ingen annat än och hålla med dig.

http://www.moderna-myter.se/

Medlem

inget, kvittar änndå vad jag gör, eller för den delen vad nån i futtiga swe gör.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Precis. Det är helt lungt med jorden, PLUS att om det stämmer kommer vi vara döda ellerhur.

Om man vill hjälpa jorden kan man lika gärna döda några människor.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Jag undviker grönsaker.

Medlem

oh, en grej som är "kul" förr i tiden så fanns det både is-tider och über varma tider... _innan_ människan började spy ut saker. hur kan det förklaras ?


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av IceMan:

oh, en grej som är "kul" förr i tiden så fanns det både is-tider och über varma tider... _innan_ människan började spy ut saker. hur kan det förklaras ?

Om du hade läst Bibeln så hade du förstått att människan bara funnits i 6000 år.


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Inaktiv
Skrivet av IceMan:

oh, en grej som är "kul" förr i tiden så fanns det både is-tider och über varma tider... _innan_ människan började spy ut saker. hur kan det förklaras ?

En asteroid orsakade ett dammoln som avskärmade solljuset i åratal så att dinosaurierna dog ut.

Det har väl landat flera miljoner asteroider på jorden som har givit oss istider och "extremt varma klimat".

Om det t.ex skulle komma en asteroid till jorden nu. Skulle såklart hela jordklotet samarbeta för att få ner den till varje pris. Vi har ju flera atom bomder hos USA,Ryssland, Storbrittanien.

Men vi måste väl ändå försöka rädda vår art på något sätt? Om vi sitter och babblar så händer inget. Vi måste ta hand om vår jord så länge det går.

Visst kommer solen att slokna och då förstörs vi inom några sekunder förmodar jag.

Dessutom hatar jag allt folk som sitter med gröna och bruna soptunnor som säger att vi kommer dö ändå. Men om det vore just du som hade dött då? Då hade du väl försökst att göra något åt det.

Äsh.. tänk istället på hur bra vi har det och hur vi kan göra så att den blir ännu bättre i framtiden.

Jag såg ju att Japanerna hade kommit på något slags bil som gick på H2O. Tycker att japanerna är utstående genom att bygga nya motorer m.m

Aja höj bensinen till 30 kr/litern så skulle staten kunna satsa mera pengar på forskning.

Att försöka sänka befolkningen är väl alltid bra. Men då skulle väl alla par gå runt och smyg"pippa" så att dom sen blir gripna och barnen får växa upp i en egen foster familj som gör detsamma.

Men iaf när vi är 10 miljarder på jorden är det väl dags att stoppa hela produktionen några år. Låta dom äldre få gå bort och låta föräldrar få barn vid 50-35 årsåldern istället.

Medlem
Skrivet av showerguy:

Aja höj bensinen till 30 kr/litern så skulle staten kunna satsa mera pengar på forskning.

Om vi bortser från att det skulle sänka Sveriges industri och öka inflationen, varför, varför har staten rätt att beröva glesbyggdsborna pengar för att de handlar mat i samhällena?


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Medlem
Skrivet av Werzion:

äter mindre onyttig mat och därmed fiser mindre... *rolling eyes och visslar*

Det här verkar tydligen inte fungera, så jag har tänkt ut en ny plan.
Istället för att minska fisarna eller hålla inne dom så har jag nu börjat käka ordentligt med skräpmat, inte bara ofta utan dessutom mycket - och fisa i motvind, det borde ju balansera saker och ting, right!?

vinden blåser åt ett håll, jag fiser åt det andra, BALANS!

Jag återkommer med en rapport om hur det går......


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Werzion:
Skrivet av Werzion:

äter mindre onyttig mat och därmed fiser mindre... *rolling eyes och visslar*

Det här verkar tydligen inte fungera, så jag har tänkt ut en ny plan.
Istället för att minska fisarna eller hålla inne dom så har jag nu börjat käka ordentligt med skräpmat, inte bara ofta utan dessutom mycket - och fisa i motvind, det borde ju balansera saker och ting, right!?

vinden blåser åt ett håll, jag fiser åt det andra, BALANS!

Jag återkommer med en rapport om hur det går......

Mycket bra initiativ, jag ska definitivt följa ditt exempel!

Jag har även märkt att nysa i motsatt håll som jorden snurrar har fått en ökad effekt så att vi kommer längre bort från solen, något ni andra forumiter bör göra för att minska solens effekt på jorden!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

quie?

vi hadde på hmm 15 eller om det var 1600 talet en liten istid här i scandinavien. inga stenar eller andra spöken.
vi har haft istider och heta-tider i miljontals år, varför ska det poff!! vara humans fel..

oh, "smyg pippa" det blir inte barn varje gång man gökar, isf skulle jag vara en förfader för en hel nation.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem
Skrivet av Mr. G:
Skrivet av showerguy:

Aja höj bensinen till 30 kr/litern så skulle staten kunna satsa mera pengar på forskning.

Om vi bortser från att det skulle sänka Sveriges industri och öka inflationen, varför, varför har staten rätt att beröva glesbyggdsborna pengar för att de handlar mat i samhällena?

ännu roligare är att folk (stads bor) tror att saker flyger på ett magiskt sätt till affärerna, höjer man bensin/diseln så blir _allt_ dyrare, hoppas folk kan försöka förstå detta.


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Intressant hur det kan bränna till i en FRA tråd men så när det kommer till miljön så är allt en hajp. :/

Jag ser inte på TV sedan ett par år tillbaka och läser inte mer tidningar än det jag kommer över på nätet. Två tidningar är dock fortfarande bojkottade men de har kanske blivit bättre. Kan ni förklara mitt intresse för att åtminstone göra min del i samhället?

Vet inte om ni läst det men jordbrukets gödningsmedel och andra jordbruksrelaterade utsläpp har gjort Östersjön till världens sjukaste hav. Om det är sant vet jag inte men inte heller här gynnar det någon om att hajpa ett sjukt hav så vilken skulle den dolda agendan vara?

Ibland undrar jag hur tydlig man måste vara för att fler skall ta frågan på allvar.
Visst, ni kan svära åt media och be dem dra åt helvete för att journalistiken inte är särskilt trevlig men Ni drabbas i slutändan om något händer. Och då kan ni tacka media dubbelt upp. För att de under flera år förstört ert humör och för att de fått er att ge upp vilket resulterar i en körd planet.

Medlem
Skrivet av caddylac:

Shobreh!

Jag är en av dom som faktiskt börjar bli lite orolig för jordens framtid, dvs. klimatet, växthuseffekten.

Jag är inte precis någon ängel själv när det gäller att vara miljövänlig, men de skulle va kul å höra vad alla andra gör (om ni gör) för att bromsa växthusgaserna.

Write on!

Välter kor!:P

Medlem
Skrivet av IceMan:

quie?

vi hadde på hmm 15 eller om det var 1600 talet en liten istid här i scandinavien. inga stenar eller andra spöken.
vi har haft istider och heta-tider i miljontals år, varför ska det poff!! vara humans fel..

oh, "smyg pippa" det blir inte barn varje gång man gökar, isf skulle jag vara en förfader för en hel nation.

Tacka gudarna för det, det hade blivit rena diktaturen och USA hade behövt spendera tid på att anklaga dig för kärnvapeninnehav(LOL?) och invadera ditt land!;)

Medlem
Skrivet av caddylac:

Shobreh!

Jag är en av dom som faktiskt börjar bli lite orolig för jordens framtid, dvs. klimatet, växthuseffekten.

Jag är inte precis någon ängel själv när det gäller att vara miljövänlig, men de skulle va kul å höra vad alla andra gör (om ni gör) för att bromsa växthusgaserna.

Write on!

Släcker lampor!

moahaha!


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av SwedishChaos:
Skrivet av caddylac:

Shobreh!

Jag är en av dom som faktiskt börjar bli lite orolig för jordens framtid, dvs. klimatet, växthuseffekten.

Jag är inte precis någon ängel själv när det gäller att vara miljövänlig, men de skulle va kul å höra vad alla andra gör (om ni gör) för att bromsa växthusgaserna.

Write on!

Välter kor!:P

Hahahahaha


signatur

||||||||||||
||||||||||||

Medlem
Skrivet av ostmjuk hamster:

Intressant hur det kan bränna till i en FRA tråd men så när det kommer till miljön så är allt en hajp. :/

Jag ser inte på TV sedan ett par år tillbaka och läser inte mer tidningar än det jag kommer över på nätet. Två tidningar är dock fortfarande bojkottade men de har kanske blivit bättre. Kan ni förklara mitt intresse för att åtminstone göra min del i samhället?

Vet inte om ni läst det men jordbrukets gödningsmedel och andra jordbruksrelaterade utsläpp har gjort Östersjön till världens sjukaste hav. Om det är sant vet jag inte men inte heller här gynnar det någon om att hajpa ett sjukt hav så vilken skulle den dolda agendan vara?

Ibland undrar jag hur tydlig man måste vara för att fler skall ta frågan på allvar.
Visst, ni kan svära åt media och be dem dra åt helvete för att journalistiken inte är särskilt trevlig men Ni drabbas i slutändan om något händer. Och då kan ni tacka media dubbelt upp. För att de under flera år förstört ert humör och för att de fått er att ge upp vilket resulterar i en körd planet.

Ta det lugnt, jorden går inte under för att folk handlar mat med bilen. Men om folk tror på miljöbuddism och vill förbättra sin miljökarma är de naturligtvis välkomma att göra det. Vi har religionsfrihet i detta landet.
Att bry sig om miljön är bra, mycket bra, men som det är idag är det miljöbuddism och inte miljökonstruktivism.


signatur

"Moral är bra, men dubbel moral är inte dubbelt så bra"
Det fria operativsystemet: http://www.reactos.org

Skriv svar