Metal Gear Solid 4 är en storsäljare

BME
Medlem
Metal Gear Solid 4 är en storsäljare

haha, MGS5 är så gott som 360 eklusivt. den sista timern på kojima productions kommer att ta slut den 1 Juni, samma dag som Microsoft har sin pre-E3 dag.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=15892526&postcount...


signatur

[TDL]Ngoba thina siya zazi

Medlem

Åh nej, bara 25 miljarder

Medlem
Skrivet av BME:

haha, MGS5 är så gott som 360 eklusivt. den sista timern på kojima productions kommer att ta slut den 1 Juni, samma dag som Microsoft har sin pre-E3 dag.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=15892526&postcount...

du är tragisk! Snacka om att ta rykten/spekulation som fakta. J**** troll!

Bra jobbat Kojima, MGS4 var GOTY 2008! Fantastiskt spel!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Flakmonkey
Skrivet av BME:

haha, MGS5 är så gott som 360 eklusivt. den sista timern på kojima productions kommer att ta slut den 1 Juni, samma dag som Microsoft har sin pre-E3 dag.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=15892526&postcount...

Eller så kan du tolka det som ett knep från Sony för att ta uppmärksamheten från Microsofts presskonferens... eller så är det multiplattform... eller så är det inte ens MGS utan något helt annat... tur att vi snart får reda på det iaf ^^

Medlem

Mgs 4 var riktigt bra.
Men det är dags att ge upp Sony exklusiviteten och börja tillverka dessa masterpeices till PC och 360 också , köpte en ps3a endast för att köra mgs4 + killzone 2.

Medlem
Skrivet av BME:

haha, MGS5 är så gott som 360 eklusivt. den sista timern på kojima productions kommer att ta slut den 1 Juni, samma dag som Microsoft har sin pre-E3 dag.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=15892526&postcount...

Metal Gear Solid kommer ALDRIG bli 360 exklusivt! Skulle 360 nånsin, mot all förmodan, få MGS så kommer det även komma till PS3. Möjligen en remake på MGS1 - 3 tex, då Kojima redan sagt att MGS4 aldrig skulle gå att göra till 360. Du vet skivan är Bluray dual layer. Skulle aldrig gå att minska ner på så mycket material som det skulle behövas för att funka till 360.

Kanske kommer något till Xbox när dem gör nästa konsol, som har mer krut i sig. Men det kommer inte vara exklusivt.
Mer MGS till oss Kojima!

Inaktiv

Inte så lustigt, det är ett otroligt underhållande spel med sina cinematiska inslag som gör det till ett riktigt konstverk.

Silent Hill, Castlevania: SotN och Metal Gear Solid och mer därtill - för att citera AVGN, "I fuckin' love Konami"

Köpte Castlevania: SotN imorse till PS3 förressten på tal om någonting helt annat, snacka om att få valuta för 82:-, helt sanslöst roligt, att man inte spelat detta förut. (Nåja, Fredrik, nu är det ju så att du aldrig ägde en PSX så det är ju tur att du ändå får uppleva Silent Hill 1 och massa andra PSX klassiker om, och om igen!)


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem
Skrivet av BME:

haha, MGS5 är så gott som 360 eklusivt. den sista timern på kojima productions kommer att ta slut den 1 Juni, samma dag som Microsoft har sin pre-E3 dag.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=15892526&postcount...

NEJ, är det ett MGS spel så är de garanterat MGS4: Substance och inget MGS5.

Medlem
Skrivet av BME:

haha, MGS5 är så gott som 360 eklusivt. den sista timern på kojima productions kommer att ta slut den 1 Juni, samma dag som Microsoft har sin pre-E3 dag.
http://www.neogaf.com/forum/showpost.php?p=15892526&postcount...

Om kojima hade svårt med att få plats med spelet på en blu-ray skiva så lär det ju någonsin aldrig komma till 360.

Om du fortfarande inte förstår så titta på denna länk!

http://360.kombo.com/images/content/news/blurb_mgs4xbox360oj1...


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

ÅHHHHH!!!! GE DET TILL 360 OCH JAG GER DIG DET DUBBLA PRISET!!!!!

p.s. jag skulle ha köpt den där boxern, bara jag får spela!!! d.s.


signatur

Även om jag skriver runt på forumet så klassas jag som en aktiv gamer :)

Inaktiv

Mycket bra spel, trots att det mest var filmer. Spelet är ett av få spel som gör det värt att kompletera med en PS3.

Och grabbar, kom ihåg att MG/MGS aldrig varit direkt exklusivt, bara 3an och 4an som fortfarande varit exklusiv för en konsol. Handburet bryr jag mig inte i att räkna upp.

MGS4 för X360 har jag smått gett upp, sist det var på tal om det var det ju en MGS4: Touch the snake som kom fram, så hoppas inte för mycket nu.

Att det skulle vara så stora problem med mängd lagring tror jag inte så mycket på, är det för all förrenderad film som det tydligen krävs BD-skivor? Texturerna är ju inte de bästa någonsin heller.

Nåja, köp om ni har råd, ni lär inte bli besvikna, och vill ni inte ha PS3 till annat så går den ju alltid sälja efteråt med.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av Hockey Stick:

Åh nej, bara 25 miljarder

precis haha


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av DirtyAnders:

Att det skulle vara så stora problem med mängd lagring tror jag inte så mycket på, är det för all förrenderad film som det tydligen krävs BD-skivor?

MGS4 hade över 5 timmar filmsekvenser, men väldigt lite förrenderat. Bara några minuter totalt har jag för mig. Nästan allt gjordes i spelmotorn.

Men spelet tar ändå upp 46Gb på skivan och det skulle innebära 6 DL-DVD... Jag hoppas de inte gör sig besväret att släppa en uppföljare på 360...

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av DirtyAnders:

Att det skulle vara så stora problem med mängd lagring tror jag inte så mycket på, är det för all förrenderad film som det tydligen krävs BD-skivor?

MGS4 hade över 5 timmar filmsekvenser, men väldigt lite förrenderat. Bara några minuter totalt har jag för mig. Nästan allt gjordes i spelmotorn.

Men spelet tar ändå upp 46Gb på skivan och det skulle innebära 6 DL-DVD... Jag hoppas de inte gör sig besväret att släppa en uppföljare på 360...

Jo, frågan är bara vad det är som behöver 46GB i spelet. Texturer till Playstation 5 som med lite tur klarar att spela föregående konsols spel?


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av MrMadMan:
Skrivet av DirtyAnders:

Att det skulle vara så stora problem med mängd lagring tror jag inte så mycket på, är det för all förrenderad film som det tydligen krävs BD-skivor?

MGS4 hade över 5 timmar filmsekvenser, men väldigt lite förrenderat. Bara några minuter totalt har jag för mig. Nästan allt gjordes i spelmotorn.

Men spelet tar ändå upp 46Gb på skivan och det skulle innebära 6 DL-DVD... Jag hoppas de inte gör sig besväret att släppa en uppföljare på 360...

Spelet tar sån otrolig plats tackvare allt okomprimerat ljud och musik(lossless), hur svårt ska detta vara att förstå -.- komprimera skiten så får dom lugnt in metal gear solid 4 på 2 st dl-dvds.

Medlem

Öhm, varför ska prompt PS3ans exlusiva spel jämt tas till andra konsoler enligt folk? Låt Ps3an få ha sina exklusiva spel kvar, vilka PS3 ägare ropar om att gears of war och Halo ska släppas till PS3?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

^- "vilka PS3 ägare ropar om att gears of war och Halo ska släppas till PS3?"

Dom som är gamers plus gillar FPS/TPS?

Medlem

Inte i närheten av samma volym av folk som dagligen kommer med dumma påståenden om att alla PS3ans exklusiva spel bör komma till andra plattformar.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Inaktiv
Skrivet av simulacra:

Inte i närheten av samma volym av folk som dagligen kommer med dumma påståenden om att alla PS3ans exklusiva spel bör komma till andra plattformar.

Hur ställer du dig till alla dessa människor som ständigt säger att sony skulle köpa upp Nintendo så att spelen kommer till PS3 istället?

Inga spel bör vara systemspecifika på konsol, bör komma till samtliga vilket förenklar enormt för konsumenten.


signatur

PC X360 Wii 3DS PS2 PS3 PSP

Medlem
Skrivet av simulacra:

Inte i närheten av samma volym av folk som dagligen kommer med dumma påståenden om att alla PS3ans exklusiva spel bör komma till andra plattformar.

Fanboys vill ha exklusiva spel, gamers vill bra bra eller intressanta spel till en plattform dom har tillgång till.

Medlem

Att kräva att alla spel kommer till alla plattformar är ren och skär idioti, varför tror ni att gears of war, uncharted mfl plattformsexklusiva spel ofta är så oerhört välslipade, det är för att när ett team fokuserar all sin energi på den plattformen så blir spelet bättre, det är ett faktum.

MGS4 är så bra som det är för att det är på gränsen till tekniskt fulländat, varje miljö, varje karaktär, varje textur är gjord för att köras på PS3an, de har nog suttit och optimiserat varje liten del JUST för att kunna klämma ur prestanda ur PS3an, "hur många polygoner kan den här båten ha om vi samtidigt behöver ha 100 karaktärer med i scenen" "hur hög upplösning kan den här texturen ha så att vi inte tappar framerate i komplexa miljöer" etc etc.

Jag är ingen fanboy men föredrar de spel som hittills släppts på PS3 men har varit nära att köpa en 360 ett par gånger men insett att de exklusiva 360spelen inte är i min smak, detsamma gäller Wii, men det jag föredrar varje dag i veckan är att spel blir plattformsexklusiva, och det är inte för att jag tycker att det är kul att ngn blir snuvad vid näsan, utan för att de exklusiva spelen överlag är mer välgjorda.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

1
Skriv svar