Det var det dummaste jag läst?! Vad retar dig?

Medlem
Det var det dummaste jag läst?! Vad retar dig?

Forumdwellers, ni som brukar tjata i forum - vad är det som retar er mest vad gäller andra forumiter?

Är den den hårda, tuffa attityden nästan alla 12-åringar unnar sig bakom pappas dator?

Är det gnället över att det redan finns en tråd, 2 år gammal, om samma ämne?

Är det länkarna till youtube utan beskrivning?

Är det nyregistrerade nissarna som frågar efter feedback eller tipsar dig - endast för att locka dig till deras hemsida eller för att göra reklam?

Är det sportfånarna som leder in alla trådar på fotboll?

Är det mods som verkar flytta trådar mest för att de har tråkigt?

Är det "yeah, first post!" eller "Gammal nyhet!"?

Är det särskrivarna, leetspeakers eller felstavarna?

Är det besserwissrarna?

Att tjata i forum är ju härligt på många sätt men vad retar dig?


signatur

My goal in life is to be the person my dog thinks I am.

Medlem

Framförallt är det inlägg/personer med dålig svenska (eller engelska) samt folk som skriver utan att ha kunskap att backa upp sina ord med - att skriva som om det man skriver vore fakta fast det bara är något som existrerar i en idiots huvud...


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Sär skrivingar är väldigt stör ande.

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Är det länkarna till youtube utan beskrivning?

Ja.
Man är så lat att man inte orkar se 10 sekunder av videon för att se om det är nått att ha.:\

Medlem

Blinda och rabiata fanboys. Need i say more?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Blinda och rabiata fanboys. Need i say more?

Sluta stjäla mina ord

Jag kan dock inte säga att jag stör mig på newbies dock, man vet ju själv hur det var när 'man först kom till den här sidan, så var det första gången man såg den' (pluspoäng till den som vet vem jag refererar till ), dock så av någon outgrundlig anledning så är jag mer kritisk mot folk som är yngre/har mindre posts än mig, men försöker att se bortom det och istället bilda mig en uppfattning på hur dom hanterar språket och hur dom för sig.

Men Castor, jag antar att alla skäl du nämnde är något du stör dig på, eller?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av WildThing:

Blinda och rabiata fanboys. Need i say more?

Sluta stjäla mina ord

Säften, du har mindre posts än mig! ;>


signatur

Videomupp

Medlem

den hårda, tuffa attityden nästan alla 12-åringar unnar sig bakom pappas dator.

gnäll över att det redan finns en tråd, 2 år gammal, om samma ämne.

länkar till youtube utan beskrivning.

sportfånarna som leder in alla trådar på fotboll.

mods som verkar flytta trådar mest för att de har tråkigt.

"yeah, first post!" och "Gammal nyhet!"

särskrivare, leetspeakers och felstavarna.

besserwissrar.

Det är dessa saker jag irriterar mig på.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av CastorFiber:

Forumdwellers, ni som brukar tjata i forum - vad är det som retar er mest vad gäller andra forumiter?

Är den den hårda, tuffa attityden nästan alla 12-åringar unnar sig bakom pappas dator?

Är det gnället över att det redan finns en tråd, 2 år gammal, om samma ämne?

Är det länkarna till youtube utan beskrivning?

Är det nyregistrerade nissarna som frågar efter feedback eller tipsar dig - endast för att locka dig till deras hemsida eller för att göra reklam?

Är det sportfånarna som leder in alla trådar på fotboll?

Är det mods som verkar flytta trådar mest för att de har tråkigt?

Är det "yeah, first post!" eller "Gammal nyhet!"?

Är det särskrivarna, leetspeakers eller felstavarna?

Är det besserwissrarna?

Att tjata i forum är ju härligt på många sätt men vad retar dig?

Praktiskt taget allt det där. Utom felstavarna. Jag retar mig på folk som klagar på felstavare.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

jag stör mig på nördar och människor som planka ner på folk som stava dåligt, särskriver osv. oftast i ett nedlåtande sätt.

hur orka man!

/edit


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av BULP:
Skrivet av CastorFiber:

Forumdwellers, ni som brukar tjata i forum - vad är det som retar er mest vad gäller andra forumiter?

Är den den hårda, tuffa attityden nästan alla 12-åringar unnar sig bakom pappas dator?

Är det gnället över att det redan finns en tråd, 2 år gammal, om samma ämne?

Är det länkarna till youtube utan beskrivning?

Är det nyregistrerade nissarna som frågar efter feedback eller tipsar dig - endast för att locka dig till deras hemsida eller för att göra reklam?

Är det sportfånarna som leder in alla trådar på fotboll?

Är det mods som verkar flytta trådar mest för att de har tråkigt?

Är det "yeah, first post!" eller "Gammal nyhet!"?

Är det särskrivarna, leetspeakers eller felstavarna?

Är det besserwissrarna?

Att tjata i forum är ju härligt på många sätt men vad retar dig?

Praktiskt taget allt det där. Utom felstavarna. Jag retar mig på folk som klagar på felstavare.

Ibland kan jag tycka att den del borde lära sig att använda punkt, kommatecken och att börja med stor bokstav så att texten blir mer lättläslig. Men det är inget som jag har någon ork eller lust till att påpeka varje gång jag ser sådant.


signatur

I can't even tell you at the moment, what at the moment means....even momentarily.

Medlem

Håller med WarpGun. Nördar som försöker dissa ner andra för att sjäva få respekt på forumet.

Medlem

Att skriva en begriplig text borde väl vara A och O på ett forum där texten är den enda kommunikationsformen? En begriplig text har inte isärskrivningar, massor av obegripliga förkortningar men den har däremot punkter och kommatecken och stora bokstäver osv. Företrädesvis är den också skriven på svenska och inte svengelska. Det är inte så jobbigt att skriva en bra text, slarva kan man göra i spel eller på IM.

Skriver man obegripligt så är det ingen som orkar läsa inlägget och vad är då poängen med det?

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Att skriva en begriplig text borde väl vara A och O på ett forum där texten är den enda kommunikationsformen? En begriplig text har inte isärskrivningar, massor av obegripliga förkortningar men den har däremot punkter och kommatecken och stora bokstäver osv. Företrädesvis är den också skriven på svenska och inte svengelska. Det är inte så jobbigt att skriva en bra text, slarva kan man göra i spel eller på IM.

Skriver man obegripligt så är det ingen som orkar läsa inlägget och vad är då poängen med det?

LOL liek WTF?!?! xDxDxDxD

Skrivet av WildThing:

Säften, du har mindre posts än mig! ;>

bah, humbug!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av m0rfar:

Att skriva en begriplig text borde väl vara A och O på ett forum där texten är den enda kommunikationsformen?

Nu kommer jag inte ihåg var jag läst det, kan möjligtvis ha varit på Sweclockers forum. Men iaf, var någon som hade den här signaturen (tagen ur minnet):

"På internet konverserar vi med text/ord. Och om du skriver/stavar som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en."

Tycker det sammanfattar det hela ganska bra.

Angående vad jag stör mig på, är det ungefär allt på den där listan och lite till.

Medlem

Folk som bara spammar massa skit utan något innehåll.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av båtsman:
Skrivet av m0rfar:

Att skriva en begriplig text borde väl vara A och O på ett forum där texten är den enda kommunikationsformen?

Nu kommer jag inte ihåg var jag läst det, kan möjligtvis ha varit på Sweclockers forum. Men iaf, var någon som hade den här signaturen (tagen ur minnet):

"På internet konverserar vi med text/ord. Och om du skriver/stavar som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en."

Tycker det sammanfattar det hela ganska bra.

Angående vad jag stör mig på, är det ungefär allt på den där listan och lite till.

Har också läst det där signaturen någonstans, troligtvis Sweclockers, men det är verkligen sant.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

Stör mig på folk som stavar fel.
Blir speciellt irriterad när jag ser värkar, äns och värkligen. Dvs när någon skriver ä istället för e... då kokar blodet : (

Medlem

Besserwissers

Medlem

Jag tror jag ska börja stava fel med flit från och med nu.

Äftersom dät uppänbarligän drivär folk till vansinnä.

Kom igen, även om alla som stavar fel inte är dyslektiker eller invandrare, så är det bara löjligt att reta upp sig på att folk stavar fel. Det är som att hata alla närkingar för att vi har en ful dialekt.


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Medlem

Fanbois stör jag mig på, men bara de är negativa.. låt dem ha sina vanföreställningar om vad som är bäst så länge de inte trollar runt på de andra forumena.

Jag stör mig på diskussioner där ingen part ger med sig och alla vägrar vara rimliga, jag menar hur många internetdiskussioner har lett till att någon har bytt åsikt? Jag gissar på totalt tre under hela internets historia.

Besserwissrar är jobbiga, jag gillar inte översittarattityd över huvudtaget, ödmjukhet är jävligt viktigt enligt mig. Samt att kunna ta ett skämt.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Medlem
Skrivet av BULP:

Kom igen, även om alla som stavar fel inte är dyslektiker eller invandrare, så är det bara löjligt att reta upp sig på att folk stavar fel. Det är som att hata alla närkingar för att vi har en ful dialekt.

Enstaka stavfel gör mig ingenting, det är när det handlar om upprepade fel jag blir trött. Särskrivningar är även det ett otyg som borde elimineras, det sänker läshastigheten och skapar oflyt i språket.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

jag stör mig på nördar och människor som planka ner på folk som stava dåligt, särskriver osv. oftast i ett nedlåtande sätt.

hur orka man!

/edit

Det handlar om att bevara och vårda språket. Men naturligtvis kan vi vara så PK och välja att inte stigmatisera alla som stavar dåligt ( stackarna skall ju inte behöva anstränga sig).
Visst finns det undantag där nysvenskar eller dyslektiker har det besvärligt men alla behöver inte börja skriva som de som inte har lärt sig språket än eller som inte kan göra något åt sin situation. Urdumt faktiskt.

Kan dock hålla med om att särskrivningar inte borde ses som något så katastrofalt då de är lätta att förstå och förekommer även i engelskan vilket alltså inte gör dem unika på något sätt. Detta kan t.o.m. vara anledningen till varför man ser det så ofta i svenskan. Vad jag menar är att flerspråkighet skulle kunna göra att människor till och från blanda ihop språkreglerna.
Dock finns det ingen anledning till att hacka på folk som med vänlig ton påpekar felskrivningen. Målet är trots att att lära sig språket och inte att skapa en ny djungelsvenska.

Medlem

Så om man är lite dålig på att stava så får man inte ha en åsikt. Är det det ni säger?


signatur

Jag tröttnade på min gamla signatur, men kom inte på något vitsigt att skriva som inte kändes fånigt, så det blev den här harangen i stället.

Inaktiv

Besserwissrar, översittare och folk som har en hård attityd retar jag mig på. Det vill säga alla de människor som utnyttjar att de känner sig untouchable bakom sina skärmar.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

Håller med bulp

I forum är varken felstavningar o dyl det värsta problemet.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av BULP:

Så om man är lite dålig på att stava så får man inte ha en åsikt. Är det det ni säger?

Om det inte går att utläsa vad det är för åsikt du har i ditt krypiska meddelande så kommer åsikten ändå inte att fylla någon funktion.

Sedan är det nog få som klagar på folk som är "lite dåliga". Definiera gärna "lite".

Det enda jag önskar är att man anstränger sig när man gör ett inlägg.

edit:

Medlem

Det finns många små saker som irriterar eller som jag bara lägger märke till, var för sig är dom harmlösa, men när dom framträder 'en masse' så blir det jobbigt.

felstavningar, särskrivningar, "1337-speak". dessa är saker som får inläggen att framstå som lite oseriösa, kan vara värt att hålla på en låg nivå då man vill att inläggen skall läsas med intresse.
Alla inlägg behöver inte vara perfekt skrivna men det kan vara värt att ha i bakhuvudet att läsare bedömer dig efter dina inlägg.

Att påpeka felstavningar är inte fel i sig, däremot blir det lite jobbigt i längden att bara se inlägg som påpekar fel i stavningarna. smilies hjälper men inte i längden, jag ser inget fel i att nämna felstavningarna samtidigt som man besvarar inlägget i sig och spinner vidare på åsikterna. Att bara kommentera felstavningar hela tiden ger mig en känsla att folk vill visa sig bättre än personen som skrev "fel". Att folk försöker visa sig överlägsna blir snabbt jobbigt.

En annan sak som sänker en tråd rätt snabbt är när diskussionerna urartar till ett "jag har rätt och du har fel" tävling med en massa länkar som bevis. känslan att folk munhugger efter varandra i ett försök att få sin åsikt som den allmänrådande och den enda rätta i sammanhanget blir påtaglig då alla försöker få alla andra att ändra sig, vilket dom sällan gör.
Att folk har olika åsikter skapar intressanta diskussioner men man skall inte lura sig själ med att tro att man kan få andra att ändra sina åsikter. Det gör dom inte på en handvändning.

Här skulle det stå någonting om att korta inlägg är mer inbjudande än långa. Eh... En annan gång kanske.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Avstängd

Det mesta i första posten och även det mesta av det som tagits upp av andra i den här tråden retar mig, men det som jag tycker är absolut värst är utan tvekan inlägg i stil med:

"Gammal nyhet" eller "det finns redan en tråd" även om nyheten bara är någon dag gammal eller tråden som redan finns är väldigt gammal och död sedan länge.

Inaktiv

Folk som använder sig av "omg!lol!!1" är värst.
Samt folk som är jävligt kaxiga bakom skärmen, internet rules ey?

Skriv svar